Thalys of de NS trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberleij

Thalys of de NS trein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 15:28

Hoi,

Ik heb vandaag een leuke aanbieding gezien, om naar antwerpen te gaan, van de zomer.
Dit wil ik dus boeken, alleen kom ik er niet echt uit wat de treintickets kosten.

Via de site van de thalys geeft die 2 opties, of met ns ( waar ik een voordeelurenpas van heb)
Of met de thalys.

http://onlineboeken.nshispeed.nl/microtips/display

Kosten met de thalys zijn enkele reis: 46 euro
Prijs met een NS trein enkele reis: 18.20.

Hier zit nogal een verschil tussen, en vroeg me af wat eigenlijk het verschil was,
behalve dat de thalys sneller en comfortabeler is.

Laurabram

Re: Thalys of de NS trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:46

Tot Antwerpen is hij volgens mij niet veel sneller. Wij zijn 3 jaar terug naar Parijs geweest met de Thalys, maar hij ging pas na Antwerpen-Brussel op de hoge snelheid. Op het Nederlandse spoor ging hij 'gewone' trein snelheid.
Trein is wel lekker luxe, maar 't prijsverschil is wel groot.

Kan natuurlijk zijn dat het inmiddels veranderd is, maar dat is in elk geval onze ervaring.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 15:49

Met de thalys is het een half uurtje, met de ns trein een goed uur.

Maar een uur reistijd vind ik nog niet veel :)

Vind het prijsverschil ook groot, vandaar dat ik haast denk van hoe gaat dat dan met de trein,

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 01:12

Absoluut met NS gaan, zoveel goedkoper en niet beter dan Thalys. Je gaat nu wel sneller met thalys dankzij de nieuwe HSL lijn.

Bij Thalys, ICE, Fyra e.d moet je sowieso altijd een toeslag betalen als je daarmee reist in NL. Gewoon omdat ze iets luxer zijn. Maar in NL maakt het amper verschil, gewoon omdat je niet sneller kan (ik weet niet precies wat de maximale snelheid is bij NL'se treinen maar dacht 140 ong. )

In Duitsland/Oostenrijk heb ik eens wel 300 km/h gereden. Echt bijzonder

bollebeer

Re: Thalys of de NS trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:14

Ik zou ook met de NS gaan. De thalys verschilt met de ns doordat het niet stopt op dordrecht en roosendaal. Maar voor dat prijsverschil zou ik lekker met de NS gaan.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:09

bollebeer schreef:
Ik zou ook met de NS gaan. De thalys verschilt met de ns doordat het niet stopt op dordrecht en roosendaal. Maar voor dat prijsverschil zou ik lekker met de NS gaan.

Ja, precies.
Qua luxe verschilt de NS Internationale Trein en de Thalys helemaal niet zoveel. De Thalys heeft als voordeel dat hij sneller is en op minder stations stopt. Maar voor een bestemming als Antwerpen (dichtbij), zou ik echt voor de internationale NS trein kiezen. Die is inderdaad ongeveer 35 euro voor een retour vanaf Rotterdam :)