Barcelona: wat echt is bijgebleven is vooral de Passeig de Gracia (grote straat met de twee (zeer mooie) huizen die door Gaudi ontworpen zijn), het plein waar je dan op uitkomt (ben de naam kwijt), de ramblas en het strand en Montjuic. Vooral een zeer gezellig stad met superveel gezellige restaurantjes.
Wat ik je wel kan aanraden indien je naar Barcelona gaat, is om geen onbijt te nemen in het hotel, vaak veel en veel te duur en nutteloos. Er zijn heel veel bakkerijtjes waar gewoon een bar met krukjes staat en dan kan je lekker vers croissantjes bestellen en vers fruitsap,... veel goedkoper ( voor 1 kofie, 1 fruitsap en 2 croissants, 4€).
Daarnaast moet je uiteraard eens tapas gaan eten

. Het allerallermooiste vond ik toch wel Montjuic. Eerst ga je met een metro de berg omhoog en daar liggen dan enkele museums (moderne kunst, castilliaanse kunst,... niet zo interessant voor mij) en ook het olympisch stadium (zeker de moeite!) Je kan dan de kabelbaan naar boven nemen zodat je echt op de top van de berg terecht komt. Daar ligt een kasteel en heb je het prachtigste uitzicht ooit!!! De volledige stad, het strand, de zee.. Echt supersupermooi.
Voor het mannelijk gezelschap kan je dan nog een bezoek brengen aan Camp Nou (voetbalveld). Wij zijn er ook geweest maar niet binnen, was toch net iets te duur.