wie heeft ervaring of leuke tips voor een stedentrip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muiltje

wie heeft ervaring of leuke tips voor een stedentrip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 20:50

Ik ben voor mijn vriend en mij een soort stedentrip aan het organiseren. We willen in augustus ergens gaan, bv een weekeind in ieder geval 3dagen evt een dag meer.

Hebben jullie leuke tips of leuke ervaringen?
Ik vind zelf Parijs helemaal geweldig maar daar ben ik al vaak geweest, niet met hem overigens, maar goed dus die valt af...
Ik dacht aan Barcelona of Rome of Londen. Hebben jullie hier ervaring mee en hoe lang duurd het om daar te komen?
Wat kun je waar allemaal doen. We zijn van de zomer weer enkele jaartjes en dat wil ik een beetje vieren, simpel maar wel echt iets wat bij ons blijft. Een echte vakantie gaat qua tijd niet vandaar...

Ik hoop dat jullie, je iedeen en ervaringen met me wil delen, en misschien ondertussen voor meer mensen leuk om te weten?? :o

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:51

Wenen! Zoooooo mooi en sfeervol :+:
Goedkoper dan Rome en Londen ook :j

Daantjuh88

Re: wie heeft ervaring of leuke tips voor een stedentrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:00

Barcelona is ook ontzettend mooi en een vliegticket kost ook geen drol meer!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:06

Berlijn is ook zeker een aanrader, vooral in de zomer is het daar spotgoedkoop :)
en je kunt er heen met de trein erg leuk om te doen :)

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:08

Barcelona!! Superleuk en mooi! En je hebt er alles, stad en bezichtigingen, bergen en strand!

Caelinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:09

Daantjuh88 schreef:
Barcelona is ook ontzettend mooi en een vliegticket kost ook geen drol meer!

Nee idd :) Er zijn tegenwoordig hele leuke goedkope mogelijkheden :) Mits je op tijd boekt, kun je bijv. met Ryanair in een heleboel leuke steden binnen Europa komen voor een heel schappelijke prijs (let wel op met bijkomende kosten voor je koffer ed ;) ze hebben ook vaak tax-free tickets, dan betaal je geen belastingen en check-in is dan ook gratis, wel goed nakijken/zoeken )

Qua verblijf heb je in veel steden wel goede hostels, scheelt wat qua prijs met hotels ;) Tegenwoordig hebben hostels ook vaak 2-
persoonskamers, dus dan hoef je niet op een slaapzaal :P

Qua bestemmingen kan ik Rome sowieso aanraden, daar kom je echt niet uitgekeken! Dublin is ook erg leuk, London natuurlijk ook, Barcelona is prachtig, iets minder 'bekend' maar zeker ook mooi is Boedapest en één van mijn favorieten samen met Rome is toch ook echt Istanbul, zooooo'n mooie stad!!! <3

Ligt er ook een beetje aan wat je precies wilt gaan doen of zoekt in een stad :)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:41

LZP --> BI

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:45

Wij hadden (bij Pasen) een hele mooie hostel in Barcelona. Lag een beetje uit de binnenstad, in de wijk Gracia (supermooi en supergezellig). We hadden een ruime kamer, nette badkamer, elke dag propere handdoeken,.. en dit voor een hostel! En met de metro ben je zo overal! Ik heb het boekje 100% barcelona op voorhand gekocht. Daarin staan alle te bezoeken dingen en goede kaartjes zodat je ook alles echt kunt vinden ;) .
Dus als je hierover nog iets wil weten, mag je altijd PB-en

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 18:59

Melsh schreef:
Wenen! Zoooooo mooi en sfeervol :+:
Goedkoper dan Rome en Londen ook :j

is wenen in de zomer ook mooi?

En voor de mensen onder ons die naar barcelona zijn geweest wat hebben jullie gedaan wat je echt is bij gebleven?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:13

New York!! Met stip op 1!
Vliegreis is zo'n 6/6,5 uur, prijs van het ticket valt mee. Overnachtingen kunnen zo duur en goedkoop als je zelf wilt; van hostel tot 5- sterrenhotel. Leven daar is wel aan de dure kant.

En anders Londen, maar vind ik zelf al stukken minder leuk dat nyc.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:52

Ik ben net terug uit Madrid, en dat is
zeker een aanrader!

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:50

Barcelona: wat echt is bijgebleven is vooral de Passeig de Gracia (grote straat met de twee (zeer mooie) huizen die door Gaudi ontworpen zijn), het plein waar je dan op uitkomt (ben de naam kwijt), de ramblas en het strand en Montjuic. Vooral een zeer gezellig stad met superveel gezellige restaurantjes.
Wat ik je wel kan aanraden indien je naar Barcelona gaat, is om geen onbijt te nemen in het hotel, vaak veel en veel te duur en nutteloos. Er zijn heel veel bakkerijtjes waar gewoon een bar met krukjes staat en dan kan je lekker vers croissantjes bestellen en vers fruitsap,... veel goedkoper ( voor 1 kofie, 1 fruitsap en 2 croissants, 4€).
Daarnaast moet je uiteraard eens tapas gaan eten ;). Het allerallermooiste vond ik toch wel Montjuic. Eerst ga je met een metro de berg omhoog en daar liggen dan enkele museums (moderne kunst, castilliaanse kunst,... niet zo interessant voor mij) en ook het olympisch stadium (zeker de moeite!) Je kan dan de kabelbaan naar boven nemen zodat je echt op de top van de berg terecht komt. Daar ligt een kasteel en heb je het prachtigste uitzicht ooit!!! De volledige stad, het strand, de zee.. Echt supersupermooi.
Voor het mannelijk gezelschap kan je dan nog een bezoek brengen aan Camp Nou (voetbalveld). Wij zijn er ook geweest maar niet binnen, was toch net iets te duur.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:39

Ohja nog vergeten. Het allermooiste in Barcelona is toch wel Park Guell! Kan je best zeer vroeg gaan dan is er het minste volk! Echt leuk om dan ook te wandelen tot het uitzicht punt.

Maar ik denk dat zowat elke stedentrip wel leuk is ;)

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 18:59

wednesday schreef:
Barcelona: wat echt is bijgebleven is vooral de Passeig de Gracia (grote straat met de twee (zeer mooie) huizen die door Gaudi ontworpen zijn), het plein waar je dan op uitkomt (ben de naam kwijt), de ramblas en het strand en Montjuic. Vooral een zeer gezellig stad met superveel gezellige restaurantjes.
Wat ik je wel kan aanraden indien je naar Barcelona gaat, is om geen onbijt te nemen in het hotel, vaak veel en veel te duur en nutteloos. Er zijn heel veel bakkerijtjes waar gewoon een bar met krukjes staat en dan kan je lekker vers croissantjes bestellen en vers fruitsap,... veel goedkoper ( voor 1 kofie, 1 fruitsap en 2 croissants, 4€).
Daarnaast moet je uiteraard eens tapas gaan eten ;). Het allerallermooiste vond ik toch wel Montjuic. Eerst ga je met een metro de berg omhoog en daar liggen dan enkele museums (moderne kunst, castilliaanse kunst,... niet zo interessant voor mij) en ook het olympisch stadium (zeker de moeite!) Je kan dan de kabelbaan naar boven nemen zodat je echt op de top van de berg terecht komt. Daar ligt een kasteel en heb je het prachtigste uitzicht ooit!!! De volledige stad, het strand, de zee.. Echt supersupermooi.
Voor het mannelijk gezelschap kan je dan nog een bezoek brengen aan Camp Nou (voetbalveld). Wij zijn er ook geweest maar niet binnen, was toch net iets te duur.

super ik zal eens even navraag doen, voor degene die new york zei, daar zijn we met oud en nieuw geweest!!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:56

Praag vond ik ook werkelijk schitterend. Mooie stad, haast alles is lopend te doen en er is ontzettend veel te zien. Vyšehrad is fantastisch, de beroemde Karelsburg, wandelen langs de rivier, de joodse buurt met een aantal prachtige synagogen, ga een avond naar de opera (La Traviata bijvoorbeeld :+: ), het oude stadsplein met de astronomische kok, het klooster met prachtige bibliotheek, het Muncha-museum... En de stad is ook gewoon heerlijk om doorheen te slenteren. :)

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:32

Rome, Wenen, Barcelona, Madrid, Lissabon, Dublin.. allemaal aanraders!

Je moet er alleen wel rekening mee houden dat het 's zomers erg warm kan zijn in steden als Rome, Barcelona, Madrid en Lissabon! ;)