Goed(koop) verblijf in Londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Lieke

Goed(koop) verblijf in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 18:25

Hoi! :)

Deze zomer ga ik met een vriendin een weekje naar Londen. Nu is het de bedoeling om in een herberg/hostel te verblijven, maar aangezien er aardig wat keus is, vroeg ik mij af of iemand mij wat hostels kan aanraden?

Alvast bedankt!

Elja

Re: Goed(koop) verblijf in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:42

Ik heb vorig jaar een paar dagen gebivakkeerd in Paddington (wijk in London) in een youth hostel. Bed was prima, ontbijt was dik in orde en leuke mensen. 's Avonds wordt er meestal een film opgezet en mensen gaan gezellig beneden zitten to unite.

Dit is het hostel:
http://www.HydeParkView.co.uk

Als ik jullie was zou ik niet opzoek gaan naar veel comfort, aangezien het enige wat je doet in het hostel slapen is :)
Het kostte niet veel en ik heb mij er prima gered.

Als je nog wat wil weten, dan hoor ik het wel :)

Anne_Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 20:34

Dankjewel Elja! Zal even op die site kijken.
Hoe zit het eigenlijk met de ligging van het hostel tov het 'centrum'? Heb me daar nog niet enorm veel in verdiept nl :)

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:45

Het ligt in Paddington, net buiten de grote straten.
Met vijf minuutjes lopen ben je op het station (metro) en binnen 10/15 minuten ben je bij Oxford St. en dergelijke :j

Met de metro en bus is alles heel makkelijk te bereiken vanaf Paddington :j

Zitten ook aardig wat restaurants in de buurt, dus vermaak zat. Laatste metro gaat volgens mij rond twee uur.

Anne_Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 17:17

Oke, das duidelijk! Mooi. Ik zal 'm zeker even in gedachten houden! Dankjewel :)

Elja: had jij toen jij naar London ging ook een travelcard voor openbaar vervoer aangeschaft? Daar zitten wij nu over te denken, en dan hebben ze het over verschillende zones. Heb jij wat dat betreft nog tips wat we wel of niet kunnen doen?

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:45

Dat is zeker handig, angezien je 'em in de bus en in de metro kan gebruiken en dat het makkelijkste vervoer is.

Ik heb zelf een Oystercard en at werkt hetzelfde als een ov-chipkaart. Met een travelcard ben je beperkt in zones, maar als je die neemt raad ik je zone 1-2 aan (zit samen). Verder dan de buurt Camden kom je waarschijnlijk toch niet. Wil je toch nog liever het echte London zien, dan raad ik je een Oystercard aan. Daar wordt gewoon geld afgeshreven (moet je eerst opladen) en ben je niet zo beperkt.

Nadeel van de travel card is dat je betaalt voor x-aantal dagen. Als je een dagje minder reist verspil je wat dat betreft wel geld. Met een Oystercard heb je dat niet, want die rekent per keer. De ritprijs scheelt wel een beetje, maar dat is te overzien :)

Maar sowieso één van deze kaarten aangeschaffen want lopen is geen doen en je bent zo voordeliger uit dan elke keer een los ticket kopen.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:49

Net terug uit londen :D Heb in Astor Victoria gezeten met 4 anderen. We sliepen in een 6 persoonskamer met 1 vreemd meisje erbij, maar dat was geen ramp. We hebben er alleen geslapen en ontbijt (toast met wat beleg) was included. Hostel was prima bereikbaar via metro (Pimlico) en ligt op 10-15 van Victoria station. Verder ligt er in de directe omgeving niet veel en is het (vond ik) een nettere buurt. Al het vermaak is prima bereikbaar :)

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:25

Victoria is inderdaad een mooie buurt :j
Heb daar ook wel eens gezeten, maar niet in een hostel dus weet daar niet zoveel van :)

Pimlico ligt volgens bij ten zuid-westen bij central London.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:04

Ik zit altijd in Astor Hyde Park... ook een echte aanrader!!! :D

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:06

ik ben in Oktober vorig jaar geweest, zat zelf in de Generator. Niet 1 van de goedkoopste, maar heb het er zeker gezellig gehad! :D zit ook dichtbij het metrostation ;)

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:09

Ik zat vorig jaar in Hyde Park Radnor, was iets boven de 300 euro voor een week (ik weet niet hoeveel je eraan wilt uitgeven). Was wel goed en zat vlak bij Hyde Park, en Oxfort street en tussen de stations paddington en Lancaster gate. Voordeel van een hotel vind ik dat je, als je moe bent ofzoiets, je er even lekker een paar uurtjes kan rondhangen en je dan een eigen kamer hebt ipv een slaapzaal oid waarbij je met allemaal vreemden bent :Y)