Niet weten wanneer je vertrekt op vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chance

Niet weten wanneer je vertrekt op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 15:56

Beetje rare titel misschien maar ik zal het uitleggen.

Dit jaar had mijn vriend het idee om op vakantie te gaan frankrijk zonder iets te boeken ... Dus echt in de auto stappen en aanrijden en rondreizen. Op zich niks mis mee... (is voor mij al een hele belevenis gezien ik nogal een persoon ben die alles geregeldt wilt hebben)

Alleen ik heb al een paar keer gevraagdt van wanneer wil je vertrekken..... (lees: vanaf as zaterdag hebben we 3 weken vrij) Hij zegt steeds " ik weet het niet" of " als je blijft zeuren dan gaan we niet" etc... Hij is een echte last minute man.

En dat vind ik wel lastig want ik ben een persoon die wel wil weten hoe wat en waar en niet last minute koffers inpakken... En dan met de gedacht rondlopen ben ik niet iets vergeten.. :o .
Verder eigenaren van stal willen het ook weten, denk schoonzusje ook aangezien zij de katten verzorgdt tijdens onze vakantie...

Hoe gaan jullie hiermee om? En hebben jullie ervaring met last minute vertrekken en hoe doe je dat, wat bereid je voor?

Alle tips zijn welkom voor deze zenuwpees :+

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:59

Oow vreselijk. Mijn vriend is ook een last-minute-man in ALLES en ik ben een vreselijke planner.
Ik denk dat je het best over je heen laat komen, pak al het noodzakelijke al in (paspoort, bikini, zomerspulletjes, handdoeken,...) en maak een briefje met dingen die je zeker niet mag vergeten.

Help hem vooral niet met inpakken, dat hij maar lekker stresst! :Y)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:01

Ik ben ook zo iemand die zegt van 'komt wel', 'weet ik nog niet', 'zien we dan wel'. Maar, bij vakantie vind ik het wel belangrijk om de datums vast te hebben. Daarvoor zijn namelijk veel meer mensen afhankelijk van jou en dat vind ik niet netjes, juist omdat je die mensen een gunst vraagt.

Laat die mensen (die op je dieren passen), maar naar je vriend bellen. Dan kan hij het zelf vertellen! En dat hij het nog niet weet...geef hem maar een schop onder zijn kont en laat hem maar even goed merken dat hij hier niet de enige is waar het om draait ;).

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 16:02

Charr_x schreef:
Oow vreselijk. Mijn vriend is ook een last-minute-man in ALLES en ik ben een vreselijke planner.
Ik denk dat je het best over je heen laat komen, pak al het noodzakelijke al in (paspoort, bikini, zomerspulletjes, handdoeken,...) en maak een briefje met dingen die je zeker niet mag vergeten.

Help hem vooral niet met inpakken, dat hij maar lekker stresst! :Y)

Gelukkig ik ben niet de enige met zo'n vriendje. Hij maakt zich nergens druk om, dat doe ik wel voor hem :+
En plannen is idd ook een tik van mij. Ik heb dat persoonlijk ook echt nodig ivm structuur in de dagelijkse dingen doen en laten.....

Maar idd goede tip, vast bepaalde dingen klaarleggen (vooral de bikini's en handdoeken)

Zijn zusje doet de katten en die doet niet moeilijk. Zij moet nog werken/studeren dus zij komt elke dag wel in de buurt...

Nadia
Oppermuts

Re: Niet weten wanneer je vertrekt op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:13

LZP --> BI

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 18:03

@nadia, dank je wel voor het verplaatsen. Wist niet zeker waar het thuishoorde.

Zo heb vriendje onder zijn hol geschopt en ik weet nu ongeveer welke dag we gaan. We vertrekken of as maandag of dinsdag. Hij zei: Je mag ook beslissingen nemen hoor. :( En dat zegt hij nu pas :+

Oftewel zondag spullen inpakken en deze week alles wegwassen en opruimen...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:50

Lijkt me dat je voor het regelen van huisdieroppas toch wel moet weten wanneer je vertrekt. Er is niets mis mee om dan inderdaad even aan te geven dat je om die reden dat wilt weten :-)

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 11:54

@Apple, de vertrekdag is bekent. maar idd dat is een goede reden om het te weten.

Nu ben ik weer helemaal als een malloot door het huis aan het gaan om alles aan de kant hebben voor we vertrekken. Mijn vriend vind het een beetje overdreven :P
Ik vind het wel handig. ik gooi nu dingen weg die ik anders jaren bewaar en niks mee doe...:+

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:58

Oke, hij heeft dus een knoop doorgehakt, eindelijk.
Is niet zo heel raar als je dat door moet geven aan achterblijvers toch?
En straks als er iets is vergeten zal je zien dat jij ook nog de schuld krijgt haha.
Fijne vakantie gewenst iig!

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 12:14

@girlgamer, dank je wel!!

Ik zal proberen om in de vakantie een verslagje te maken van onze rondreis door frankrijk.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:41

ooh frustraties!
ik ken het..
ik en mn vriend zouden onze eerste zomer samen ook op vakantie gaan.. maar hij wilde niets plannen..
nou oke, met last minutes heb ik geen problemen..
alleen had hij ook nogal troubles om de vertrekdatum vast te stellen (en ik had al 100 keer een datum aangegeven maar dan moest hij 'nog even kijken of hij dan kon' )..
nou je raadt het vast al.. die vakantie is er niet van gekomen..

jaar erna: weer niets willen plannen.. nou oke, maar gezien vorig jaar moest hij wel een periode helemaal vrij plannen voor 'ons'.
toen ook een last minute geboekt en lekker vakantie gevierd.. maar ik vond de last minute toch niet echt goedkoop (lees: ik had het zelf goedkoper kunnen vinden als we eerder geboekt hadden).

Dus.. dit jaar --> geen last minutes meer!
Uiteindelijk nog vrij laat geboekt (eind maart denk ik?) en morgen vertrekken we voor een weekje heerlijk all inclusive naar tunesie :D

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:44

Gewoon zelf de dag plannen waarop je wilt vertrekken en dat meedelen aan vriendlief. Laat hem maar een beetje zweten.

Zie dat de vertrekdatum inmiddels als bekend is, fijne vakantie!

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 14:36

@Zwitsal, alvast een hele fijne vakantie toegewenst!! Enne zie graag foto's van je vakantie ;)

@kaka, dank je wel!!

Ben nu alles weg aan wassen en aan het opruimen...
Ben bang dat 2 koffers niet genoeg zijn voor op vakantie :+
Kan nl niet kiezen wat ik mee wil nemen ...

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:25

Pfff, ik ben ook een verschrikkelijke regelaar, zou er bijna gestresst van worden als ik het niet zou weten!
En vooral niet wanneer je weg gaat, kijk waar je terecht komt, komt altijd wel goed..

Maar je moet toch ook je kleren gewassen hebben; zeker weten dat je een volle shampoofles hebt, evt. dingen regelen voor huisdieren, enzovoort!