Op vakantie naar Marrokko?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Op vakantie naar Marrokko?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:52

Wij denken er over om in oktober op vakantie te gaan naar Marrokko. We zijn op zoek naar info en tips! Wat zijn absolute must-sees? Welke websites hebben goede informatie over rondreizen en/of stedentrips? Alle info is welkom!

Daphna

Re: Op vakantie naar Marrokko?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:07

Ik ga ook, vorig jaar ook geweest! Love it!
Als je naar Fez gaat, er gaat een toeristen treintje zo'n beetje langs alle mooie sights in een keer, voor 2 eurie. Eerst vond ik het een bejaarde ding, maar absoluut geen spijt van gehad!
De souk en de medrassa's in Fez zijn ook zeker de moeite waard!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:26

Ik heb nog een tip, in Ifrrane kan je in het bos paardrijden. Arabische paardjes met traditioneel zadel etc, staan daar in het bos te wachten voor toeristen. De paarden kennen zelf de weg en brengen je, ook zonder gids naar watervallen. Maak wel een prijs voordat je op stapt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:35

De Hassan moskee in Casa Blanca is een absolute aanrader; je mag er ook in tijdens rondleidingen. Prachtige moskee, de eennagrootste ter wereld, en deels liggend in de oceaan. Hoogste minaret ter wereld. En zooooooo mooi!
Casa Blanca is sowieso wel een aanrader voor een paar dagen; bijzondere stad wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:49

Wauw, klinkt gaaf allemaal! Nog meer mensen met tips?

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:56

Ik vondt het er erg gaaf! Ben er vorig jaar naartoe geweest voor 8 dagen. Eerst naar Marrakech en daarna een rondreis door het land. Het mooiste vondt ik het toeren door de bergen en het slapen in de Sahara met de Berber mensen per dromedaris werden we daarheen gebracht en daar kregen we te eten en gingen we dansen rond het kampvuur met veel muziek. Erg bijzonder!
PS. de rijst in de Sahara was wel het hoogtepunt, denk dat ik nog nooit zoiets lekkers had gegeten! _O-

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:00

De kust bij Agadir vind ik ook mooi, gewoon even lekker zon, zee, strand!

Ik hou echt van Marokko, prachtig land!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 22:49

Prachtig land. Landschappen die je blijven verbazen en hele vriendelijke mensen. Wij hebben de rondreis in het zuiden gedaan.
Marrakesh, ouarzazate, erfoud, zagora en weer terug en dat was echt super!! Heb daar echt genoten.

Agadir is lekker voor het strand maar vind ik zo veel minder mooi. De stad zelf heeft veel industrie en is veel minder aan maar het strand is heerlijk...

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 09:35

Voor een rondreis is het zeker even leuk om langs Agadir te gaan, daarom meldde ik het ook. Ben het zeker met je eens dat je veeeeel mooiere plekken hebt in Marokko, maar het strand is dan wel weer fantastisch.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 09:41

Marokko lijkt mij ook een prachtig land voor een vakantie, dus ik lees even mee...
Ben heel benieuwd of degene die een rondreis hebben gemaakt dat in een gezelschap deden of met eigen vervoer (huur auto)? Je hoort vaak verhalen over hoe vervelend de mensen zijn is dat echt zo?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 10:04

Wij zijn zelf met een huurauto gegaan. Ging echt super. Wegen zijn goed op meeste plekken en mensen zeer behulpzaam helpen je allemaal de weg te vinden en doen hun bert engels te spreken, want mijn frans is beroerd. Bij ons waren wel de hotels allemaal vastgelegd vooraf. Dat vond ik wel prettig want dan weet je dat je gemist wordt als je s avonds niet aan komt..

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:37

mensen in marokko zijn de aardigste mensen die ik ooit ontmoet heb! serieus!
In tunesie etc is dit weer anders.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:39

Oh ik vond de mensen in tunesië ook heel aardig...

Egypte daarentegen...
Maar je hoeft maar net de verkeerde tegen het lijf te lopen en die verpesten het voor de rest....

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:47

Egyptenaren vind ik dan weer wat aardiger.
Mijn ervaring is in Tunesie dat iedereen wat van je wil.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:50

Ja dat hadden wij dus in Egypte (Hurghada) heel erg. Maar in Taba viel het dan weer mee.

In Tunesië vond ik de mensen veel vriendelijker en durfde ik ook op mijn gemak zonder mijn vriend winkeltjes af te struinen. In Egypte niet.

Maar in Marokko waren ze inderdaad ook heel vriendelijk. Ik spreek beroerd frans, daar de meeste beroerd engels maar met de combi kwamen we er toch uit. En wij hebben bijvoorbeeld heel wat de weg mogen vragen omdat ons hotel aan een straat lag die twee namen had. 1 stond in onze beschrijving en de ander op de kaart... Heel handig...

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:52

Ik was in Sharm, misschien scheelt dat weer iets. Ik ben daar savonds zelfs nog een keer alleen op pad geweest.
Maar dit zegt niets want dit doe ik in Nairobi, Kenia ook :+
Mensen in Tunesie heb ik niet zulke goede ervaringen mee, zal hier dan ook niet snel terug gaan.
Maar zoals je zegt in Marokko is iedereen op en top behulpzaam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:13

Bedankt voor alle enthousiaste verhalen! Hoe hebben jullie je reizen geboekt? Alleen een ticket en de rest zelf geregeld of waren het pakket reizen waarbij alles voor je geregeld werd?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:19

Gewoon gegaan, lonely planet erbij en je red je wel. Boeken durf ik niet, teveel drama's op tv gezien, met vieze hotelkamers enzo, eenmaal daar heb je al betaald en moet je maar zien hoe je het oplost. Ik ga liever eerst kijken, en dan besluit ik het wel of niet te nemen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:38

Sjoos schreef:
Egyptenaren vind ik dan weer wat aardiger.
Mijn ervaring is in Tunesie dat iedereen wat van je wil.

Dat had ik dan weer met Egyptenaren, verschrikkelijk opdringende lui! Vond Marokko op dat gebied velen malen relaxter en tot nu toe heb ik in Tunesië alleen maar hele lieve mensen ontmoet die juist veel geven zonder iets ervoor terug te willen.

On-topic: mijn favoriete plaats in Marokko is Rabat. Dat is niet de eerste plaats waar je aan denkt bij Marokko en toerisme, maar Rabat is misschien wel de leukste plaats waar ik tot nu toe geweest ben (en dan hebben we het over wereldwijd, niet alleen over Marokko: absolute aanrader dus :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:32

Ik heb een offerte aangevraagd voor een fly-drive van 12 dagen, met o.a. Rabat op het programma. Ben benieuwd naar wat meer details over accomodatie etc!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:17

Heb je de offerte binnen? Ben benieuwd, hoe zo'n reis eruit ziet!

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 23:07

Ik ben een jaar of twee geleden in Marokko geweest, en ik vond het super! Wij waren in Marrakech, en hebben toen nog een beetje rondgereisd. We hebben ook in de Sahara geslapen en zijn daar per dromedaris heengebracht net als Royen al zei. De reis over het Atlasgebergte was even pittig, maar zeker de moeite waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:03

We hebben de fly-drive geboekt! We vliegen op Casablanca en gaan dan eigenlijk direct naar Rabat - Meknes - Fes - Rissani - Merzouga - Todrakloof - Ait-Benhaddou - Marrakech. In Rissani gaan we een tocht met kamelen de woestijn in maken en overnachten in een nomadentent. In de Todrakloof en Marrakech hebben we twee overnachtingen. Het is pas in oktober, maar we hebben er heel veel zin in!