Parijs of London?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Parijs of London?

Parijs
36 (38%)
London
57 (61%)

Totaal aantal stemmen: 93

CaileyS

Parijs of London?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 20:07

Hoi

Mijn moeder heeft mij vorig jaar beloofd dat ik nog samen met haar een keer naar Parijs of London mag.
Helaas konden we vorig jaar niet meer gaan, omdat mijn moeder toen net werkloos was (Is ze nog steeds, maar nu hebben we er meer inzicht op en hulp ;) , dus daarom gaan we dit jaar!
Ik ben in allebei de steden nog nooit geweest. We gaan dus zeg maar een stedentripje doen van waarschijnlijk 2 nachten (3 dagen).
We kijken een beetje naar de aanbieding maar ik mag natuurlijk ook mee beslissen!
Wat zouden jullie kiezen? Parijs of London? (Er zit een poll bij, als je die in zou vullen blijft het ook een beetje overzichtelijk!)

Oja.. Sorry maar ik wist niet waar ik het topic neer moest zetten!

_biondaa

Re: Parijs of London?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:10

Parijs vindt ik een erg mooie stad.
Daar zal ik dan ook voor gaan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:14

London, Parijs vind ik geen zak aan. :P

E__line

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:20

Ik heb londen gestemt :j
Vorige week met school geweest en het is echt een leuke stad :)

esther25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:21

Londeen :+: . Ik ben er allebei geweest en vind Londen toch het leukste.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 10:22

Bedankt voor de reacties!
Heb er nu al heel veel zin in, ook al weet ik nog niet wat het word)

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:22

Londen :j

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:23

Parijs is trouwens ook nog een asociaal duur..als je even op een terras wilt zitten.. en daarbij vind ik de mensen daar nooit zo.. in Parijs.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:24

Londen :D

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:26

Ik ben in allebei de steden geweest, maar ik ben echt verliefd geworden op Londen. Ik weet niet of je goed Frans spreekt, maar als je dat niet doet zou ik toch sneller voor Londen gaan. Maar ondanks dat Parijs een mooie stad is, ga ik zeker voor Londen stemmen!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:30

London!!!!!!!!!!!!!!!!

Goed ik ben bevooroordeeld, vriendlief woont er en inmiddels is het voor mij als Amsterdam geworden. Maar Londen heeft gewoon zoveel voor zich. De openbare musea zijn gratis (dus op een regenachtige dag vermaak je je evengoed wel), OV is goed en goedkoop, in Camden kun je heerlijk shoppen op een soort Waterlooplein, maar dan 5 keer zo groot. En uiteraard heb je alle toeristendingen nog.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:57

michellee73 schreef:
Parijs is trouwens ook nog een asociaal duur..als je even op een terras wilt zitten.. en daarbij vind ik de mensen daar nooit zo.. in Parijs.

En London niet, dan? Ze zijn allebei duur.

Ik vind Parijs geweldig. London ook, maar Parijs vind ik nog net dat ietsje meer hebben. Maar het scheelt ook een hele hoop als je goed Frans praat, dan word je niet zo snel als de toerist behandeld.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:00

Londen, pas geweest en wát een verschil met Parijs. Vriendelijke mensen, gratis musea, logisch metrosysteem, starbucks (met schone wc's overal), overzichtelijk, goed shoppen. Parijs had wel net wat mooiere gebouwen moet ik zeggen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:00

London is zo duur niet hoor :n

En veel leuker vind ik.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:14

Yasmine schreef:
michellee73 schreef:

En London niet, dan? Ze zijn allebei duur.

Dacht ik ook onmiddellijk toen ik het las. Ik vind Londen best leuk, maar ik ben compleet gek van Parijs. <3 Ik heb dan ook voor Parijs gestemd. Prachtige musea's, prachtige gebouwen en de sfeer vind ik gewoon geweldig. Heel gezellig allemaal. Londen vind ik zo gehaast. Met Parijs heb ik dat veel minder, hoewel er toch ook veel leven in de stad is. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. En ik heb het sowieso al niet echt voor de Engelsen. Ik vind de bewoners van Parijs ook aangenamer, in tegenstelling tot verschillende hier blijkbaar.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:27

Zowel Londen als Parijs zijn prachtig en leuk voor een paar dagen weg. Ik ben in beide steden vaak geweest en bezoek beiden even graag. Parijs vind ik persoonlijk wel een mooiere stad met mooiere musea en mooier straatbeeld, voor een snuif cultuur ga ik liever daar heen. Om lekker te shoppen en in winkeltjes te snuffelen ga ik liever naar Londen, ondanks de status van Parijs als winkelstad, vind ik dat toch altijd een beetje tegenvallen.

Beiden steden zijn duur, maar in beide steden kun je ook voor een appel en een ei eten en slapen, mits je weet waar; beide steden kun je beter niet in hartje zomer bezoeken; in beide steden vind je horken, maar ook ontzettend aardige mensen (Fransen zijn echt niet van die chagerijnige mensen als iedereen graag wil doen geloven, je moet ze alleen wat omzichtiger benaderen); beide steden zijn druk en het metrosysteem werkt in beide steden hetzelfde.

Enige nadeel van Parijs is dat enige kennis van het frans een pré is, hoewel steeds meer jongeren engels spreken, blijft het altijd een beetje behelpen. Maar daar staat tegenover dat wanneer je het in het frans probeert, je al bijna elke fransman voor je gewonnen hebt.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:53

Ik ga morgen naar Londen, dus ik stem daar voor :p

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 22:10

Bedankt voor alle reacties!
Op dit moment lijkt Londen me wel leuk..!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:15

Londen! Erg leuke stad, en erg veel te zien. Het is ook weer een beetje anders, linksrijden ipv rechtsrijden.

Het is ook leuk met de metro enzo. Hoor in Parijs dat het abnormaal duur is (terrasjes 5 euro per cola). Dit was in Londen niet echt zo! Daarnaast hoorde ik van klasgenoten (meisjes) dat er ook vervelende jongens waren in de metro's daar.

[edit] Londen is wel een bouwput op moment, alles wordt gerenoveerd voor de OS 2012.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:19

Parijs, maar nog nooit in London geweest.
Ik spreek goed Frans en dat maakt het ook leuker verder veel dingen om te bekijken!
Terras is indd duur, moeders en ik namen gewoon een flesje rosé en twee glaasjes mee en gingen voor Sacre Coeur een rosétje drinken!
London is volgens mij duurder om te shoppen!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:29

san0123 schreef:
London is volgens mij duurder om te shoppen!

Maakt tegenwoordig weinig meer uit. Voorheen was de pond erg duur, dat maakte een bezoekje aan Londen ook altijd een aanslag op je portomonnee.

HinkeLover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:31

Ik heb voor Londen gekozen, ben ik vorige week zelf geweest met school. Was echt superleuk. Parijs ben ik nog nooit geweest, dus daar kan ik niet zoveel van zeggen, maar in Londen kun je heel veel bekijken en zal je je echt niet vervelen!

Veel plezier alvast!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:36

Ik zou persoonlijk voor Londen gaan. Ik ben zowel in Londen als in Parijs geweest en Londen vond ik prachtig, heerlijke stad. Heel veel cultuur, lekker druk, leuke straatbeeld. En aangezien ik een musicalmens ben, ben ik daar absoluut op m'n plaats :P.
Parijs aan de andere kant vond ik geen zak aan. Er zullen niet veel mensen zijn die het met me eens zijn, maar ik vond Parijs sfeerloos en leeg. En dat terwijl ik toch heel Parijs doorgetrokken ben met m'n klas, dus ik heb een groot deel van het centrum toch wel gezien :j.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:37

Ik moet nog echt een x naar Parijs. Maar Londen is ge-wel-dig om te shoppen! Verder ook een leuke stad, maar om te shoppen is het :+: !

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 09:19

Thomas schreef:
[edit] Londen is wel een bouwput op moment, alles wordt gerenoveerd voor de OS 2012.

Dat viel 2-3(?) weken geleden ook wel mee, alleen picadilly circus stond in de steigers.

Shoppen in Londen is niet duur trouwens, minder duur dan in Nederland!