Wat leuk dat er mensen zijn die hier het eea over weten!
Allereerst, natuurlijk helpt mijn vriend hierbij. Maar neemt niet weg dat hij Engels is en bepaalde dingen voor hem heel vanzelfsprekend zijn. Vandaar dat ik op zoek ben naar ervaringen van Nederlanders die daar zijn gaan wonen.
De tip van het NI-nummer bijvoorbeeld, dat is voor vriendlief een heel normaal iets. Ik vind het toch wel fijn dat ik nu weet wat het is en waar ik het aan kan vragen. Thanks voor de tip.
De auto gaat in eerste instantie gewoon mee. Ik ben er erg aan gehecht en het is vooralsnog een periode van een jaar. Daarna kijk ik wel weer verder. Daarnaast, de versnellingspook aan de linkerkant is echt levensgevaarlijk voor mij. Ik zet de auto op de snelweg vrolijk in zijn 1 in de veronderstelling dat ik in zijn 5 zit. Maar ik heb inmiddels begrepen dat zolang de auto een Nederlands kenteken bezit, hij onder het Nederlandse wegenbelastingsstelsel valt. En dat is gunstig, aangezien ik deze niet hoef te betalen! Waarschijnlijk hou ik hem ook in een Nederlandse verzekering.
Ik weet niet of cavia's ook in quarantaine moeten. Eerste punt is dat die beestjes gezien hun leeftijd waarschijnlijk komen te overlijden voordat ze bij mij komen. Maar daarnaast komen ze absoluut nooit buiten, dus weet niet wat de regels daarvoor zijn.
Dat de woningen duur zijn, dat weet ik. Helaas kom ik ook nog eens te wonen in het duurste gebied van heel Engeland, te weten het zuidoosten. Waarschijnlijk moet ik ter overbrugging tijdelijk op kamers gaan.