Emigreren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KingMarco

Emigreren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 23:52

Zijn er ook mensen die in hun eentje zijn geemigreerd ?
Zelf zou ik erg graag naar t zuiden van Frankrijk verhuizen.

petroushka

Re: Emigreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:40

Ik woon al jaren niet meer in NL en woon nu al die jaren al in verschillende landen, mijn insziens is het geen probleem als je er zelf geen probleem van maakt! Ik heb geen ervaring met emigreren of wonen in Frankrijk, maar ik weet wel van anderen in mijn omgeving dat de Fransen niet altijd erg toegankelijk kunnen zijn. Als je ergens alleen naartoe gaat krijg je vaak sneller aanspraak met anderen en wordt je sneller opgenomen door de lokale bevolking.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:52

[MW] >> [BI]

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:45

Ik heb ook al in mijn eentje steeds een halfjaar in een ander land gewoond. In Parijs heb ik ook gewoond, maar ik had echt een bloedhekel aan die fransen. Al zijn Parijzenaars weer een heel ander slag dan zuid-fransen....

Ik zeg; doen! Bevalt het niet, kan je altijd nog terug.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:50

Ik ben zelfs 2 keer geemigreerd.
Eerst van Nederland naar Singapore. Mijn vriend moest daar voor zijn werk naar toe.
We hebben daar ongeveer een jaar gewoond.
Het was heel erg leuk. Een hele andere cultuur, een heel ander leven.
In Singapore hebben we besloten dat zodra zijn tijd er daar op zat, we de ruimte wilden opzoeken.
Nu wonen we in Duitsland. In een huis met stallen erbij, grote tuin en weidegrond.
Ik heb er geen seconde spijt van gehad.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:57

Ik ben nu nog wat jong, maar ik denk dat als ik mijn opleiding af heb, dat ik dan voor een paar maanden naar Australië wil. En als het daar bevalt.. :) Misschien wel emigreren..
Lijkt zo stom voor een 16-jarige, maar ik ben het echt zat in Nederland.. :=

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:54

Mijn droom is om te emigreren, ik zeg het al van kleins af aan. Ooit was het Canada, maar nu is 'dichter bij huis' ook goed.
Ja, Frankrijk zie ik wel zitten...

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 00:13

Zelf heb ik erg weinig wat me hier houd. Ben alleenstaand, heb paar hele goede vriendinnen, super maar geen intensief contact mee. Zit soort between jobs, werk momenteel via uitzendbureau. Familie ook niet erg veel contact mee. Ouders gaan 2 x per jaar 2 maanden de hort op, dus 4 mnd totaal en gelijk hebben ze. Paard en katten zouden uiteraard meeverhuizen.
Maar uiteraard blijf je altijd beetje twijfel hebben, beetje je weet wat je hebt en niet wat je krijgt idee. Heb hier een koopapp. die zou ik dus moeten verkopen, mijn vader heeft er wel wat geld in gestoken, dus gevoelsmatig ben ik verplicht om het eerst met me ouders te overleggen als ze terug zijn. Dan heb je je huis nog niet zomaar verkocht en dan he, je zal in buitenland toch ook je brood moeten verdienen.

Hoe hebben jullie dat aangepakt ? Wat doen jullie om aan de kost te komen ?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:45

Ga eerst eens een beetje rondneuzen in andere landen :j Kijk wat je bevalt, hoe de mensen daar zijn, hoe de banenmarkt eruit ziet...ik spreek uit ervaring :)
Maak geen overhaaste beslissingen en probeer je in te denken hoe het zal zijn daar te wonen. Vakantiegevoelens zijn niet blijvend, dus ga eens gericht en logisch fantaseren over het leven daar :)

Ik ben in erg veel landen geweest en ik heb nog steeds de emigratie kriebels, maar inmiddels weet ik wel dat Nederland zo slecht nog niet is en ik vind het vreselijk dat te moeten toegeven :o

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 00:59

Overhaast zal t zeker niet zijn, zal hoe dan ook eerst me huis moeten verkopen, dan ben je al gauw 1 a 2 jaar verder.
Dat ik 21 was heb ik ook al eens poging gedaan om in frankrijk voor een tijdje te wonen/werken bij iemand anders op het terrein, helaas is dat toen door omstandigheden verder niets geworden. Ben nu 33 en zou wat voor mezelf willen beginnen kleinschalig, gewoon net genoeg om van rond te komen, onderhouden en voor de oude dag beetje opzij te zetten. Eventueel parttime elders werken(schoonmaken in een hotel of weet ik wat).

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:13

ik wil naar amerika emigreren... :)

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:35

Ik wil in in Amerika gaan studeren voor een tijdje en/of er later gaan wonen. Ik vind Amerika echt helemaal geweldig, ik ga er van de zomer weer heen en ben er vorig jaar zomer ook geweest :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:53

Ik zie dat er veel jongeren zijn die in Amerika willen gaan studeren. Ik weet helemaal hoe dat voelt en het is niet om jullie droom de grond in te stampen, maar vergeet niet dat het er verschríkkelijk duur - bijna onbetaalbaar - is om te studeren. En al helemaal als je buitenlander bent. Ik heb het een tijd geleden ook allemaal uitgezocht, en zelfs voor mij (ik ben Amerikaanse) is het gruwelijk duur. Wat dat betreft ben je beter om er na je studies te gaan wonen, als je het echt wilt.

Ik ben overigens wel van plan om na mijn studies weer naar Amerika te verhuizen :j Maar TS, Zuid-Frankrijk lijkt me ook gewéldig. En wat Gerbenfroh zegt, klopt helemaal: mensen in Parijs zijn hélemaal anders dan die in het Zuiden van Frankrijk. Parisiens zijn gekend voor hun geslotenheid.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 22:32

De mentaliteit van fransen in zuid frankrijk is me wel bekend, is erg behulpzaam, maar wel geheel volgens eigen (dog wel redelijk aparte/strikte) anquete. Daar valt mee te leven, kwestie van weten dat je naar hun land verhuist bent en je dus ook enigsinds aan hun moet aanpassen.
Mijn gedachtes gaan uit naar een op te knappen huisje met aantal hectare grond. Daar een minicamping achtig iets op te zetten gecombineerd met iets van ruiteractiviteiten op kleine schaal.
Zou het leuk vinden om met mensen daarover te kunnen praten die enige ervaring met iets in die richting hebben.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:37

Geen emigratie ervaring hier. Maar als je iets wilt: gewoon doen.

Bekijk de mogelijkheid eens van het verhuren van je appartement, dat is minder definitief. Ga eens 2 of 3 maanden naar Z-Frankrijk en bekijk daar waar je wonen wilt, of je er werk kunt vinden etc. En laat vooral overal vallen wat je plannen zijn, wie weet waar je onverwacht tegenaan loopt.

Maar het sleutelwoord is 'doen' volgens mij. Zorg dat het niet bij dromen blijft, maar probeer het. Als het niet lukt kun je altijd weer terug naar NL nietwaar? :D Succes!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:09

KingMarco schreef:
De mentaliteit van fransen in zuid frankrijk is me wel bekend, is erg behulpzaam, maar wel geheel volgens eigen (dog wel redelijk aparte/strikte) anquete. Daar valt mee te leven, kwestie van weten dat je naar hun land verhuist bent en je dus ook enigsinds aan hun moet aanpassen.
Mijn gedachtes gaan uit naar een op te knappen huisje met aantal hectare grond. Daar een minicamping achtig iets op te zetten gecombineerd met iets van ruiteractiviteiten op kleine schaal.
Zou het leuk vinden om met mensen daarover te kunnen praten die enige ervaring met iets in die richting hebben.

Je kan eens contact opnemen met Saffier, die woont in Frankrijk :j En Jodi ook, meen ik me te herinneren.

JuStm0i

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:18

inderdaad, ben het helemaal eens met ir111! Ik woon sinds januari in Zuid-Spanje en het bevalt me uitstekend. Ik studeer hier, en ga eind juli weer terug, al wil ik helemaal niet weg. Dus als je weg wilt, wacht niet maar probeer het gewoon; Nederland loopt niet weg!

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:23

Ik wil naar Duitsland vertrekken. Gewoon net over de grens bij Winschoten...

Ik weet alleen niet hoe het met de school van mijn dochter moet en om mijn dierentuin te verhuizen. Daarbij ben ik gehandicapt en ik weet niet hoe ze daar in Duitsland doen

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:59

Afgelopen oktober ben ik in mijn eentje gaan emigreren. Ook naar Frankrijk toevallig. Dus misschien ben ik die je zoekt, haha.

Het is een enorme omschakeling geweest en dat is het eigenlijk nog steeds. Ik heb en had het er lastig mee.
Frankrijk is een prachtig land en er is zo veel wat ik er ontzettend fijn, mooi en geweldig aan vindt.
Maar ik blijf een Nederlander in Frankrijk. De Franse mensen zijn toch heel anders dan de Nederlandse. Ik ben er nu achter dat ik nooit een Francaise ga worden. Je moet leren leven als Nederlander in Frankrijk en dat neemt écht de tijd. Ik ben er nog lang niet.

Mijn grootste tip die ik kan geven, is dat je de taal perfect zou moeten spreken, wanneer je emigreert. Dat sprak en spreek ik niet. Omdat het nemen van de beslissing om te emigreren e.d. bij mijn toen der tijd allemaal heel snel is gegaan, is dat mijn grote 'fout' geweest. Sprak ik vloeiend Frans, dan was het al heel anders geweest.
Wat zou je graag willen weten? Ik help je graag!

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:10

Wat leuk dat je naar Zuid-Frankrijk wil trekken!

Wij gaan komende maandag en dinsdag naar 2 huizen kijken in midden-Frankrijk, ik ben dus helemaal mee met je gedachtengang. De bedoeling is een B&B/hotel/guesthouse met veulenopfok en paardrijtochten. Verder hebben we nog vele extra opties in onze gedachten zoals kookcursussen (incentives en voor gezinnen), quadtochten, kleinschalig avondrestaurantje, biologische koeienopfok...
Maar alles uiteraard wel afhankelijk van de mogelijkheden van het gebouw en de omgeving.
Momenteel hebben wij een restaurant-seminariecentrum-eventlocatie, dus we weten wel waar we (op gebied van horeca) aan beginnen.

Het is zo spannend dat het allemaal misschien zo snel zou kunnen gaan!

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:21

Ik denk ook wel eens over emigratie. Ik heb ooit naar Roemenie willen verhuizen, heb er uiteindelijk een half jaar gewoond, maar dat trok ik toch niet. Te veel verschil tussen mij en de mensen daar (in interesses en hoe je tegen de wereld aankijkt zeg maar), en ook corruptie e.d. is een lastig iets om mee te leven als je dat niet kent vanuit NL.
Maar misschien dat ik Frankrijk of Duitsland ofzo nog wel zie zitten.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 20:31

Sjaad heb ik even een pbtje gestuurd.

Satine, leuk om te horen dat jullie ook zoiets van plan zijn. Zou het erg leuk vinden als je de voortgang wilt delen. Hoe het ging/gaat, wat je gevoel en belevenis erbij was.

Heb je " La Maison" gelezen van Wim Bavelaar ?
Daar staat echt enorm veel informatie in. Ik zie dat jullie uit Belgie komen, jullie zijn de taal frans al eigen waarschijnlijk ?
Moet bekenen dat ik dat wel enorm zal moeten ophalen, weet ook wel dat het voor mij een iets langer traject zal zijn voordat ik daar daadwerkelijk zal wonen en werken.
Mijn gedachtes gaan uit om in eerste instantie erbij te werken en dan langzaam dingen op eigen terrein op poten te zetten.