kamperen topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MiSz_SaNdY

kamperen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 10:19

hoi wij willen graag dit jaar gaan camperen!
we beginnen met een tent maar ooit willen we wel een mooie caravan kopen en daarmee gaan staan maar voorlopig word het in de tent!
We hebben er nu al veel zin in maar kunnen dus zeker wel de nodige tips gebruiken aangezien dit voor de eerste keer word.
We hebben 1 dochter van 4 jaar en een klein hondje die hoogstwaarshchijnlijk wel een x mee gaat.
Wat zijn jullie tips?
En wat zijn jullie ervaringen met goedkopere spullen dus niet bij een kampeerwinkel enz.?
Dat is natuurlijk van lagere kwaliteit maar net zo goed te gebruiken?
Kom maar op kampeerders!!
Alvast bedankt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:37

Ha medekampeerder!

Wij (mijn vriend en ik) hebben vorig jaar onze eerste "grote" tent gekocht, daarvoor hebben we een jaartje in een bijzettentje gekampeerd: luchtbed erin: VOL! :+

Nu dus iets anders: Wij hebben de Phoenix van de Vrijbuiter: en jaa hij beslaat onze hele tuin :D Was tijdens het oefenopzetten (kan ik je aanraden bij een nieuwe tent, als je dat op de camping moet leren na een lange reis heb je daar ECHT geen zin meer in :n)
Afbeelding
Heerlijke tent, minstens net zoveel ruimte als in een gemiddelde caravan!
We zijn dus ook naar de Vrijbuiter geweest voor overige kampeerspullen (tafeltje, stoeltjes, mat voor in de voortent, etc) en ook wij hebben behoorlijk gebudgetteerd. Stoelen voor 6 euro per stuk: ok er zijn stoelen die lekkerder zitten, maar ze hebben hun geld allang opgebracht. Daarbij kwam nog dat wij niet zoveel ruimte hadden in de auto en dus compacte stoelen nodig hadden. Tafeltje voor een eurootje of 20 geloof ik, bevalt ook prima. Ook misschien niet de meest stabiele, maar hij staat bij ons standaard in de voortent en als ie staat dan staat-ie. Verder zijn onze vakanties ook redelijk goedkoop, veel stadjes kijken, wandelen, natuur, dus niet heel veel geld.

Ik ging als klein kind met mijn ouders mee kamperen, eerst in een vouwwagen, later met de caravan en een eigen bijzettentje :) Misschien ook leuk voor jullie kleine als ze wat groter is, een eigen plekje :) Waar gaan jullie heen TS?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:31

Obelink, hebben ze ook veel spullen voor redelijke prijs :j
Action is ook een goeie :)

Gypsylady

Re: kamperen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:52

Wij doen niet anders dan met de tent kamperen
Snuffel marktplaats is af voor leuke kampeerspullen
Daar heb ik heel veel leuke en goedkope dingen gekocht
Ook gaan wij na natuurkampeerterreinen om te kamperen
Hoef je niet te reseveren en is redelijk goedkoop en niet onbelangrijk lekker veel ruimte
Je hebt er alleen niet veel luxe, hooguit een douche en een wc en een kraan voor de afwas
Maar dat is toch genoeg als je kampeert ?
Tent hebben wij ook gekocht bij de vrijbuiter midden in de winter scheeld ook in prijs
Afbeelding
Wij gaan trouwens het liefs naar zulke pleken om de ruimte en omdat onze honden ook altijd mee gaan
Vaak heb je daar aparte velden voor mensen met huisdieren
Dus heel gezellig

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:56

Hee Gypsylady: zelfde kleurtjes tent! :D

Action is idd een goeie! Ach kwaliteit: als je er fatsoenlijk mee omgaat kunnen goedkope spullen ook best een tijdje mee vind ik...Wij gaan toch maar één keer per jaar weg en dan ook nog hooguit drie weekjes. Wel bij thuiskomst alles goed schoon en droog opbergen. Haringen maak ik op de camping bij vertrek altijd al goed schoon, tent bij voorkeur pas inpakken als hij droog is, voorkomt schimmel en nare geurtjes.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:56

TS, ik heb je een pb gestuurd :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:01

Ik ga nooit kamperen, maar ik moest wel direct aan de Action denken, daar heb je best wel leuke dingen :j
Ook gewoon plasticbakjes en bekers enzo kun je daar makkelijk halen :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:06

Waus Gypsylady waar is dat? :wow:

Lijkt wat op waar wij waren in Duitsland:

Afbeelding

Voor mij echt geen hutjemutje campings aub :n

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:10

Wij hebben trouwens wel bewust voor een katoenen tent gekozen
Deze is wel wat zwaarder met vervoeren maar verder wel veel meer voordelen
Hiervoor hadden we een nylon tent lekker licht van gewicht, daarmee hielden ook al de voordelen op
Het regende s'morgens in de tent van de condens, als je dan s'morgens met je rug tegen het tentdoek aan stond had je al gelijk een douche en was je gelijk goed wakker
Mijn idee is ook dat dit katoen sterker is

En inderdaad tent droog en schoon opbergen
Dat doen wij ook altijd zoveel als mogelijk is op de camping hoef je hem thuis niet weer helemaal uit te pakken

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:10

Voor goede tenten voor die al te veel geld zou ik even bij de decathlon kijken. Wij zijn altijd heel tevrede over deze winkel. Wij hebben al heel veel nachtjes door gebracht in ons opgooitentje :)
(http://www.decathlon.nl)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:12

Wij gaan dit jaar voor het eerst samen kamperen. Nou ja, niet helemaal, we hebben ook al eens 2 weken in een huurtent doorgebracht in Italie, maar gezien de luxe die we daar hadden voelde dat niet echt als kamperen :D We hebben dit jaar alles gekocht om zelf te gaan kamperen: een tent, gasstelletje, stoelen, tafel etc. Alles van goede kwaliteit gekocht bij de kampeerwinkel, we konden het ons veroorloven en het gaat allemaal jáááren mee weet ik uit ervaring bij mn ouders. Dus over 5 weken vertrekken we richting Frankrijk :D We kunnen niet wachten!!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:12

Ik heb nog een mooie nieuwe tent te koop :+ Ik kan je wel foto's sturen als je wilt.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:15

Nicolletje@ Weet ik zo even niet meer
Geloof ergens in de achterhoek, maar zo zijn dus al die natuurkampeerterreinen vooral buiten het hoofdseisoen
Wij kamperen trouwens alleen maar in nederland

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:21

In Duitsland was het ook een natuurcamping :j
Je moet er wel van houden, wij stonden zonder stroom, de beek langs ons plekje was onze koelkast :))
En de douches en toiletten waren om te doen, daar is eigenlijk alles mee gezegd.

Entertainment was er niet, behalve de wildvoederplaats waar het wild wegbleef :7
Iedereen stond daar de hele avond met camera's en verrekijkers... :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:24

Voor mij ook alleen katoen :j Daar wordt je 's ochtends in de Provence al uit je tent gebrand, dus laat staan in zo'n vies polyester ding...nee dank je :n (no offence!)

Wij gaan in juli even de zee oversteken, zuid-Engeland wordt het dit jaar, ik ben zoooo benieuwd naar de New-Forest pony's in New-Forest :) Misschien niet zo'n lekker voorspelbaar klimaat als zuid-Frankrijk, maar we gaan het er toch op wagen. Da's ook wel fijn van zo'n ruime tent, dan maak je elkaar net iets minder snel af als je een dagje in de tent moet doorbrengen vanwege regen dan als je op elkaars lip zit in een kleinere tent :P

Voor ons ook geen hutjemutje campings hoor, ik háát het ook als je op een groot terrein staat met weinig mensen en dat als je thuiskomt van een dagje uit, je nieuwe buren met hun scheerlijnen IN jouw voortent staan!!! 'Goeiedag buurman!' Grrrrr..... Nee lekker rustig en ruimte voor ons, sowieso geen overpopulaire vakantiebestemmingen uitzoeken, en graag ook in het voorseizoen. Wij ontwijken het liefst alle Nederlanders :P En graag ook geen superzwembaden, disco's en kinderentertainment; ik vermaakte mij als kind met krekels zoeken, spelen in een beekje, boekjes lezen, etc, maar da's persoonlijke smaak natuurlijk. Wel wil ik schoon sanitair, maar echte luxe hoeft voor mij ook niet :n
Laatst bijgewerkt door Rije op 21-05-10 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:24

Nicolletje schreef:
In Duitsland was het ook een natuurcamping :j
Je moet er wel van houden, wij stonden zonder stroom, de beek langs ons plekje was onze koelkast :))
En de douches en toiletten waren om te doen, daar is eigenlijk alles mee gezegd.

Entertainment was er niet, behalve de wildvoederplaats waar het wild wegbleef :7
Iedereen stond daar de hele avond met camera's en verrekijkers... :D

Helemaal off tropic
Maar helemaal mijn plekje

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:26

Da's toch niet offtopic? :) Kampeertopic hoor, mooie campings en meningen daarover zijn wat mij betreft welkom :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:35

Tis niet zo ver hoor, de Harz in Duitsland, prachtig daar.

Wij waren eerst bij een andere camping geweest, zag er leuk uit, meertje, ruime plaatsen volgens de site, ook aan het meertje mocht je tentjes zetten, vuurplaats, enz.
Daar aangekomen liepen wij over het terrein... Twijfelen... Het is het toch nét niet, met al die tenten in nette vierkantjes...
De 'vrije plaatsen onder de bomen' waren inderdaad vrij uit te kiezen, maar ook weer druk....

We zijn blij dat we zijn doorgereden naar deze.

Ik hoor graag tips over zulke campings en als het kan, waar je ook een BBQ en liefst een vuurtje (wij hebben een mooie vuurschaal) mag stoken.
Er gaat echt niets boven zitten staren in een vuurtje met een biertje in je hand (uit de beek) en alle rust om je heen :Y)

Als kind ging ik naar die mega-campings (El Delfin Verde, Spanje) was toen ook geweldig hoor :j
Maar nu hoeft het van mij niet meer :)

Die opgooi-tentjes vind ik trouwens alleen handig op festivals... Wij hadden vorig jaar een nylon tent mee van Karwei, gekocht voor Pinkpop, maar toen het regende, regende het net zo hard binnen!!
Gauw een andere gekocht.

Tip: ALTIJD afdekzeil (euro bij de action) mee!!

Nog een tip van mijn vriend: nooit je grondzeil buiten de tent laten komen (doen veel mensen) als het dan regent, loopt het naar binnen!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:38

LZP --> BI

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:46

Dit topic ga ik ook goed in de gaten houden. Als kind gingen wij altijd met de bungalowtent naar Texel. Ik heb daar zo genoten. Heerlijk door de bossen, duinen en het strand wandelen. Vlak bij maneges, waar ik mijn dag ook wel door kwam. Gezellig veel andere gezinnen.

Nu gaan wij voor het eerst kamperen met onze 3 kinderen. Oke, wij zijn beginners, dus beginnen we met een gehuurde tent. Hier zit dan natuurlijk al een koelkastje en een 4pits kookstel in.
We hebben er zo'n zin in en als het echt leuk wordt, dan gaan we volgend jaar ook voor een eigen tent.

Wat ben je nou ongeveer kwijt aan een week verblijf met je eigen tent.

Wij hebben trouwens een zoon van 9, een dochter van bijna 7 en nog een zoontje van bijna 2. De twee oudste mogen naast de tent hun eigen tentje neerzetten, dat is natuurlijk he

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:51

Nicolletje schreef:
Nog een tip van mijn vriend: nooit je grondzeil buiten de tent laten komen (doen veel mensen) als het dan regent, loopt het naar binnen!

Idd! Ons grondzeil zit aan de tent vast en loopt een stukje omhoog, kan dus nooit inregenen! :) Ook leggen wij ons grondzeil (dan dat pvc, soort tapijt, heet ook tenttapijt trouwens :D) een stukje omhoog.

Nog een tip bij regen: luifels etc altijd strak afspannen met desnoods extra stormlijnen, anders krijg je kuilen die vollopen met regenwater en dan wordt je tentdoek heel zwaar en met een beetje pech stort de boel dan in :7 En een goeie hamer meenemen mocht je naar rotsachtige campings gaan. Wij nemen altijd een rubber én een klauwhamer mee.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:53

Haha dan heb ik nog een tip voor kleine tentjes en winderig weer.
Mijn vriend vertelde afgelopen weekend dat dat op een Lowlands altijd erg lachen is, nog voordat de binnentent staat, hangt ie al in de boom :7
Dus: je tas in de binnentent gooien, dan kan ie nooit wegwaaien!

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 12:56

zo dit topic gaat nog aardig hard haha
bedankt allemaal voor de tips!
inderdaad wou ik gewoon veel bij de action halen.
en inderdaad hoef ik niet op een overvolle camping te staan met kinder vermaak lekker t bos in met dochterlief en bij beekjes enz.
helemaal super toch!
we hebben nu een superklein tentje maar daar wou ik gewoon dit weekend al 1 nachtje hier in de buurt mee weg gaan om vast te proberen
dan zal ik denk ook snel genoeg merken wat ik allemaal eigelijk wel of niet nodig heb als we echt een week gaan ofzo.
wat kosten jullie tenten ongeveer?
en welk soort polyster of katoen of derg.?
dekzeiltje is al supergoeie tip bedankt! ik denk dat ik even een kampeer schriftje ga bijhouden met de goede tips enz.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:02

Onze tent was ong. 600 euro geloof ik, maar ze zijn er nog veel goedkoper (en veel duurder hahaha!). Maar hij is z'n geld nu al waard, wij zijn er erg tevreden mee. Katoen is ademend en trekt vanzelf dicht tegen regenwater. TIP: koop je een katoenen tent, zet hem dan eerst een keertje op, niet alleen om te oefenen, maar ook om er even de tuinslang op te zetten, dan trekt hij alvast 'dicht' tegen evt. regen. Dan hoef je hem niet meer te behandelen met spray o.i.d., kan wel natuurlijk. Katoen is idd wel zwaarder, maar véél fijner om in te leven. Nog een TIP: op internet staan kant-en-klare ckecklists die je voor jezelf kunt nalopen wat jij nodig vindt en wat niet. Die kun je dan gelijk gebruiken om te kijken of je alles hebt als je vertrekt.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:03

Haaa medekampeerders, wij zijn net terug van een kampeervakantie in Zuid Frankrijk. Met caravan gelukkig, want het was soms best nat en koud. Hebben 2 kids van 3 en 5 jaar, die nog slapen in de caravan maar hoop volgend jaar in ons oude koepeltentje, dan hebben wij het bed weer terug ;)

Miss Sandy, je kunt ook caravans huren, misschien een tip, om te kijken of dat bevalt. Dan hoef je ook niet direct een tent te kopen etc. Verder vind ik spullen van Obelink er goed, Action heeft ook een boel maar de stoel die wij daar hadden gekocht was na 2 weken al kapot en echt niet dat we daar rare dingen mee hebben gedaan.

Verder hebben ze ook nog wel spullen bij Praxis, Gamma, Hema, Xenos en Blokker. Zoals bv servies en bestek. Perry Sport heeft ook tenten en het eea aan kampeerspulletjes.

Mocht je meer info willen, heb ergens nog een hele paklijst met spullen die meegaan in de caravan. Kan daar nu niet bij, zit op mijn werk (sssstttt.... )