cheapticket ergenissen... GRRRRR

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toveren

cheapticket ergenissen... GRRRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 17:43

Hee allen!!

Pff, ik zie echt wit van woede, dus wil graag jullie mening en eventuele ervaringen...

In juli wil ik terug vliegen van Rome naar Nederland; Heb dan reeds een half jaar in Rome gewoond, dus veel bagage zoals jullie wel zullen begrijpen ;)
Anyway...
Ik geboekt via cheaptickets, vlucht van fiumicino naar dusseldorf met de maatschappij easyjet.
Goed betaalbaar, een euro of 60 in totaal.

Ik wilde 2 koffers inchecken, dus bij de boeking op de site van cheaptickets 2 koffers ingevuld.
bij 1 koffer staat: 1 koffer (20 kg totaal) 11 euro
bij 2 koffers staat: 2 koffers (max 20 kg totaal) 22 euro
en dit gaat zo door tot 8 koffers.

Nou, ik wilde graag 2 koffers meenemen, dus 2 koffers aangeklikt en de vlucht geboekt...

Hoor ik vandaag tot mijn allergrootste verbazing dat je dus 20 koffers mag meenemen, maar samen mogen ze max 20 KG wegen!!!
Nou, dit is toch van de zotte?
Ik heb al gekeken en op de site van cheaptickets staat niks, noppes nada...
En als er staat 2 koffers, max 20 kg dan verwacht je toch de koffers per stuk 20 kg totaal mogen wegen?
Waarom kan je anders in hemelsnaam 8 koffers pp inchecken? Hoe wil je 20 kg over 8 koffers verdelen; In elke koffer 1 paar sokken oid?

Nou, ik ben iig laaiend, dit is gewoon het niet fatsoenlijk verstrekken van informatie...

Wat vinden jullie hiervan?
Overigens heb ik al gekeken naar de annuleringsmogelijkheden, maar dan moet je alleen al 50 euro aan cheaptickets betalen en daarnaast nog de bedragen die de vliegmaatschappij vraagt.
Nu betekent dit voor mij dus een bijzonder duur reisje.
2 koffers die bij elkaar 20 kg mogen wegen, maar wel spullen waar ik bijna 3 koffers (volle) voor nodig heb.
Nu moet ik dus alles in dozen op gaan sturen, wat mijn vlucht (enkele reis Rome-Dusseldorf) zo'n 150 euro gaat kosten.

chocobroodje

Re: cheapticket ergenissen... GRRRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:45

Gewoon eens bellen? Volgens mij voor een meerprijs kan het gewoon mee :j

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 17:46

idd, en die meerprijs is dus gewoon 12 euro PER KG!!

Overigens was er al een fout bij het mailen van mijn ticket, mijn moeder heeft 3 keer 20 min in de wacht gestaan totdat ze eens opnamen.
Vanuit het buitenland kan je de 0900 nrs niet bellen.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:47

Dit heeft niets met cheatickets.nl te maken, maar met de regels die vliegtuigmaatschappijen gesteld hebben.
Ik lees wel duidelijk 2 koffers, max totaal 20 kg. Nogmaals, dit is niet de schuld van cheaptickets maar van jezelf. Gewoon beter lezen ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:53

inderdaad :)

het is misschien goedkoper om ze op transport te zetten :)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 17:54

Ja, dat was sowieso het plan..
ben blij dat jullie het zo duidelijk vinden. Mijn studiegenoot en ik zijn tot de conclusie gekomen dat het bijzonder onduidelijk is aangezien zij ook al eens hetzelfde probleem hebben gehad. (en nee, het is niet zo dat we niet kunnen lezen)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:55

er staat toch

2 koffers max 20 kg totaal

nou lijkt me duidelijk dan toch?

Ik zou inderdaad even kijken wat het gaat kosten om je spullen in een groot pakket op transport naar Nederland te sturen

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 17:56

Ja, dus ik interpreteer in TOTAAL PER KOFFER!
Waarom zou je in hemelsnaam 8 koffers in kunnen checken als je 20 KG totaal mag meenemen?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 17:59

ik heb altijd toch echt geleerd dat Totaal totaal is, dus alles bij elkaar. Ander staat er 2 koffers (20 KG per koffer) ..

Dat van die 8 koffers is een beetje suf, zijn maar weinig mensen die dat doen denk ik. (tenzij je bijvoorbeeld mensen hebt die instrumenten bij zich hebben. Een trommel of een gitaar in een koffer is ook een koffer)

maar totaal is in mijn ogen toch echt alles bij elkaar.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 18:01

Nou, ben blij dat jij het zo duidelijk vindt...
Denk dat ik als nederlands recht studente dan nog maar een cursus lezen moet nemen.
Tja, dat het een beetje suf is zal best, maar ik vind het toch zeer onduidelijk.
Een koffer weegt natuurlijk ook wat, en ik vind eerlijk gezegd dat het nogal wat verwarring schept. Maarja ik zal de dupe zijn van mijn eigen leeskwaliteiten.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:05

ik denk dat jij "als nederlands recht studente" wel ff wat minder sarcastisch mag doen. Wat heeft recht studente zijn daar nou weer mee te maken. Dat je hier je gelijk niet haalt, wil niet zeggen dat je dus maar van die lompe berichtjes moet gaan lopen plaatsen.

Je kunt wel boos worden op cheaptickets, maar jij bent zelf gewoon degene die een fout maakt met het woord totaal. Ik vind er niks onduidelijks aan.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 18:09

Wat is hier nu weer lomp en sarcastisch aan? Het is een vaststelling dat ik blijkbaar niet goed genoeg lees en dat ik dus wat meer tijd daaraan moet besteden. Bij mn studie wordt je geacht goed en nauwkeurig te lezen en dus zal ik misschien wat meer en beter moeten lezen....
Dusse, ik weet niet wat hier sarcastisch aan is? Is maar net hoe je het leest en interpreteert natuurlijk en blijkbaar doe jij dat anders dan dat ik bedoel.

En ja, ik vind het nog steeds onduidelijk van cheaptickets :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:12

Dan hoop ik dat je als rechte studente ook gaat leren hoe je je geschriften en brieven dusdanig kunt opstellen dat je niet verkeerd over komt...

Woorden als
Nou,
Tja,
Dan nog maar,
zal wel zijn,

daar creëer je een toontje mee die niet echt vriendelijk over komt.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:14

We gaan nu erg off topic.
On topic: Erg vervelend dat het zo is gelopen met het boeken van je ticket.
Hopelijk krijg je als nog al je spullen in Nederland. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:15

faye1995 schreef:
Denk dat ik als nederlands recht studente dan nog maar een cursus lezen moet nemen.
Tja, dat het een beetje suf is zal best, maar ik vind het toch zeer onduidelijk.
Een koffer weegt natuurlijk ook wat, en ik vind eerlijk gezegd dat het nogal wat verwarring schept. Maarja ik zal de dupe zijn van mijn eigen leeskwaliteiten.

Misschien een goed idee dan, want hier staat echt duidelijk dat er in totaal 20 kg mee mag. Niet 20 kg per koffer.
Fouten maken is menselijk en dat is geen probleem maar geef cheapticket dan niet de schuld ervan. En dat je nederlans recht studente bent is daargeen vrijbrief voor.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 18:19

Shiloh schreef:
Dan hoop ik dat je als rechte studente ook gaat leren hoe je je geschriften en brieven dusdanig kunt opstellen dat je niet verkeerd over komt...

Woorden als
Nou,
Tja,
Dan nog maar,
zal wel zijn,

daar creëer je een toontje mee die niet echt vriendelijk over komt.

Dat is je eigen opvatting, en daar laat ik je geheel vrij in...
Ik stelde gewoon iets vast en dat jij bovenstaande punten als onvriendelijk opvat moet je zelf weten.
Baal er gewoon stevig van dat jullie het blijkbaar erg duidelijk vinden en ik dus niet. Niet goed gelezen en nog steeds vind ik het iewat onduidelijk maar dat ik mijn mening.

En dat jij het iewat suf vindt dat het zo op de site staat; Tja was daar een 'nuance' op, want daar ben ik het ook gewoon niet mee eens. Het gaat om een vlucht niet om een pak koekjes.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 18:20

Judith_ schreef:
faye1995 schreef:

Misschien een goed idee dan, want hier staat echt duidelijk dat er in totaal 20 kg mee mag. Niet 20 kg per koffer.
Fouten maken is menselijk en dat is geen probleem maar geef cheapticket dan niet de schuld ervan. En dat je nederlans recht studente bent is daargeen vrijbrief voor.

Blijkbaar ben ik niet de enige die niet kan lezen...
Er staat toch duidelijk dat blijkbaar nog een cursus lezen moet nemen omdat ik niet goed heb gelezen?
Wat daar staat is hoe ik het ook bedoel...
Bij NL recht leer je goed te lezen, en blijkbaar lukt dat mij dus niet al te goed. Wat is dan die bedoeling met de vrijbrief?

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:24

Met het spelletje ik zeg dat - jij zegt dat, wellus - nietus kom je nou niet bepaald verder.
Ik denk dat het weer ontopic moet komen, want dit loopt uit tot persoonlijke beledigingen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:26

Lekkere bokt reacties weer. Ik zou zelf ook denken 20 kilo per koffer. Je gaat toch niet twee koffers boeken om een andere reden? (Dingen als muziekinstrumenten, snowboards etc vallen allemaal onder speciale bagage).

Dus ik snap je frustratie zeer goed! Ben blij dat je het zegt, want ik zou dus hetzelfde gedaan hebben ;)

Kun je niet een vriendin laten meevliegen uit Italië en weer terug? Zo heb ik 40kg meegekregen (ipv 20) naar Liverpool voor 40 euro extra :) (ipv 20x12=240 euro)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 18:32

Tja, daar moet ik inderdaad eens over nadenken...!
Mijn vriend komt me ophalen, en hij heeft ook een koffer ingecheckt! Denk niet dat hij aan de 20 kg komt, dus waarschijnlijk kan ik nog wel wat bij hem kwijt...! De overige opties moet ik nog even naast elkaar zetten, maar super bedankt voor het meendenken!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:35

maarem...
het staat toch al in je post?

Ik wilde 2 koffers inchecken, dus bij de boeking op de site van cheaptickets 2 koffers ingevuld.
bij 1 koffer staat: 1 koffer (20 kg totaal) 11 euro
bij 2 koffers staat: 2 koffers (max 20 kg totaal) 22 euro
en dit gaat zo door tot 8 koffers.

daar staat toch gewoon dat je wel 2 koffers mee mag nemen maar dat het TOTAAL max 20 kg mag zijn?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:37

Kan me je vergissing wel indenken...
Bij Transavia is het ook 20 kilo per koffer.....
Wel balen dat je nu met een probleem zit, kan je niet veel in je handbagage kwijt?

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 18:37

@ Zwitsal: Maar er staat ook in mijn post dat ik DACHT 20 KG TOTAAL PER KOFFER.
Het is toch debiel; waarom check je meerdere koffers in? In iedere normale koffer kan je wel voor 20 kg aan spullen kwijt.

Goed, ik vind het raar maar daar doe je niks aan. Het zij zo...
Laatst bijgewerkt door Toveren op 19-05-10 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 18:38

justdiesel schreef:
Kan me je vergissing wel indenken...
Bij Transavia is het ook 20 kilo per koffer.....
Wel balen dat je nu met een probleem zit, kan je niet veel in je handbagage kwijt?

10 kilo... Maar met 30 kilo kom ik ook niet zover! Heb denk ik wel een kilo of 55 bij me... Misschien wel 60!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:42

Ik heb ook geprobeerd om extra kilo's uit het buitenland terug te krijgen als cargo in het vliegtuig. Maar ook dat is heel omslachtig en duur. De prijs per kilo is misschien wel goedkoop, maar je betaalt ook administratiekosten en opslagkosten. En zo wordt het alsnog erg duur. Maar misschien goedkoper dan overbagage voor zoveel kilo's.

Misschien heb je hier wat aan?
http://www.azfreight.com/azworld/aw18102.cfm