Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Motje11 schreef:Ik heb op mijn GPS geen kaarten gedownload, gebruik alleen het eenvoudige landschapskaartje dat er al automatisch op stond. Waar ik hem voor gebruik heb ik geen gedetailleerde kaarten nodig. (Hoewel? Misschien is een ruiterpadenkaart wel eens handig…) Ik gebruik hem verder niet als navigator in de auto, volgens mij kan dat wel.
Ik heb toen ik ‘m ging kopen eerst op het internet een paar GPSen opgezocht die mij wel geschikt leken + prijs. Toen ben ik naar de winkel gegaan en heb me daar laten voorlichten. Dit was de op één na goedkoopste. Hier zat een kabel bij en die moest je er bij de goedkopere nog bij kopen waardoor het prijsverschil minimaal werd.
Voordelen:
- robuust, kan tegen een stootje of een spatje
- normale AA batterijen (2) en zijn heel makkelijk te verwisselen
Nadelen:
- gebruiksaanwijzing erg summier, je kan eigenlijk niet terugvinden hoe je iets moet doen, kwestie van uitproberen
- nu ik een andere GPS heb teruggekregen is de software iets anders, misschien een upgrade of zo? Ik ben er nog niet helemaal uit of ik dit weer in de oude staat kan herstellen, dat vond ik fijner.
Waarom “beginnen” met een Etrex? Hebben die andere meer mogelijkheden, en welke dan?
Ik zie dat icoontje van paarden er wel eens bij staan, maar volgens mij weten niet-ruiters ook niet precies waar je wel en niet mag komen. Die denken waarschijnlijk: het is in het bos dus je kan het te paard doen. Kun op geocaching.com ook caches vinden aan de hand van de icoontjes? Dus zoeken op paarden-caches?
En hoe is het geocachen in Canada? Ik heb het gevoel dat het in Nederland wel erg populair is. Zelfs als je in het buitenland gaat cachen staan er vaak nog Nederlanders op de logrol.
Motje11 schreef:Gezellig, weer een geocachende bokker of een bokkende geocacher erbij!![]()
Die kaarten zeggen me niet zoveel. Maar ik ben wel heel benieuwd naar je geocache-verhaal. Wat was het voor één, een multi of een traditional? Was het moeilijk of juist makkelijk? Grote cache? En wat zat erin? Vertel vertel!