Tips road trip Frankrijk-Spanje-Portugal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gerbenfroh

Tips road trip Frankrijk-Spanje-Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 12:21

In augustus gaan vriendlief en ik een road trip maken met tentje naar Portugal. We hebben zo'n 5 weken, waarvan we in éen week in Portugal moeten zijn in Viana do Castello, en eind van week 4 in de Alpe d'huez. :))

Voor de rest staat alles open. Ik zoek mooie, rustige, pittoreske plaatsjes met camping, tips bezienswaardigheden onderweg etc etc. Geen drukke feestbestemmingen dus, die tijd zijn we wel een beetje voorbij. Een bar met gezellige locals is leuk! Ik ben gek op de natuur, mooie bezienswaardigheden, kasteeltjes, etc etc.

We willen langs de kust rijden. Ook wil ik nog naar Lissabon, en dan denk ik binnenland spanje terug naar frankrijk naar de alpen. :)

Ukkie_Cathy

Re: Tips road trip Frankrijk-Spanje-Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:26

Zelfde reis, tips zijn idd welkom ;)

Wij gaan van 3 week juni tot 3e week juli

Van san sebastian langs atl kust naar lissabon!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 17:41

Niemand? ;(

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:07

Ik ga ook via frankrijk door spanje touren.. Dus pas na de vakantie kan ik je tips geven!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:03

Wij zijn helemaal fan van de west-kust van Frankrijk. Heerlijke oceaan (hoge golven om te surfen :D). Dus dat zou ik zowiezo meenemen :j. Je hebt daar ook het hoogste duin in europa (?). Maar de binnenlanden zijn ook supermooi :j.

Frankrijk is wat dat betreft erg groot :P. Maar ik zou zeker richting de west-kust gaan (mimizan, biscarosse, ronce-les-bains), allemaal kleine badplaatsjes met veel (straat)activiteiten in de avond. Erg gezellig, maarja wij houden daarvan :)

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 23:22

Dankje voor de tips! Die duin ben ik eens geweest ja! :)) Frankrijk ken ik eigenlijk erg goed van de vakanties met mijn ouders vroeger. De westkust van spanje en portugal totaal niet! :D

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 15:37

Niet meer tips? :D

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:52

Hi! Reis al helemaal uitgestippeld?

Wij vertrekken vrijdag :D planning:

Biscarosse 2 dagen, strand&golven
Bilbao x dagen, Gugenheim& strand
Oviedo
Santiago d'Compostella&Vigo
Porto
Lissabon
Salamanca
Madrid
Toulouse
Le mans

Ik heb er zin in :D

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 15:17

Nee, nog steeds niet. Ben meer bezig met de reis van een jaar naar zuid-oost Azie.... maar dat is pas over een jaar. Moet dus maar even gaan google mappen _O-
Ik zal jouw reis eens bekijken!

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:20

Haha ik zal wat "broodkruimels" achterlaten ;)

Ook gaaf! helemaal via Rusland&China daarheen rijden? Zeg het maar niet tegen mn vriend, die wil ook gelijk ;) Maar dan moet het paardebeest alleen gelaten worden en ik denk niet dat paard dat leuk vindt ;)

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 15:29

Inderdaad, site is bijna online en de landrover staat sinds vorige week te pronken in onze garage! :D

We willen uiteindelijk dit soort 4x4 reizen organiseren voor particulieren, tegen die tijd laat ik het je weten haha, wie weet kan paardebeest dan wel een tijdje zonder jullie :(:) Once in a lifetime!

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:35

Haha wie weet ;) Eerst allebei nog "even" afstuderen, duurt nog zo'n 2,5 jaar met mijn 2 masters en zijn bouwkunde master ;)

Als we gaan kopen we idd een 4x4 en rijden we naar Hong Kong :) Maar dat komt nog, nu nog even in Europa blijven.

Volgend jaar van NL naar Lviv.

Spannend wel hoor! Ik hoor wel als de site online is, dan zal ik eens kijken naar jullie avontuur!

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:45

Wij hebben het wel eens gedaan in etappes van 400 tot 1100 kilometer. Noord-Portugal is groener (dus natter) dan het dorre zuiden maar ik vind het het mooier en rustiger. Braganca is bijv. een bijzondere stad. Veel foto's en beschrijvingen van gebieden staan op http://www.wandeleninportugal.info/. In Frankrijk vind ik Limousin een fractie minder druk en door Hollanders platgelopen dan de Dordogne. Vorig jaar heb ik daar in juli een trektocht van drie dagen gemaakt en ben geen andere wandelaars tegengekomen. Misschien is het een idee om in Baskenland te stoppen? Ik ben daar ooit op een camping geweest (met paarden) waarvandaan het een aangename wandeling naar de kust was. Als je een avondje op het internet gaat surfen, dan vind je wat je zoekt.