Bestemming voor reizigers die nog niet veel hebben gezien...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Bestemming voor reizigers die nog niet veel hebben gezien...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 17:35

n.a.v. dit topic> [BI] Bestemming voor reizigers die al heel veel gezien hebben Hier mijn topic..

Ik heb dus nog niks gezien, nog nooit met familie op vakantie geweest, enkel "schoolreisjes" ardennen en zwitserland..
Daarnaast heb ik ook recreatiewerk gedaan, dus ben wel wat gewend.
Maar waar moet ik heen?
Wat raden jullie aan?

Ik sta overal voor open, ik wil niet meteen heel erg ver weg, al spreken landen als ierland, noorwegen en zwitserland me wel aan.
Daarnaast hou ik van "lopen"(eventueel met hond) en eventueel wat paardrijden.
Ik heb ook niemand om mee te nemen, maar misschien komt daar nog verandering in...

Overigens ga ik dit jaar wel op ponykamp(jaja, als 20-jarige tussen de kids :') ) maar dat is 15 km. verderop, en ik ben daar al helemaal ingeburgerd dus "uitdagend" en spannend is het nou ook niet echt :o

Yasmine

Re: Bestemming voor reizigers die nog niet veel hebben gezien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:25

Wat is je budget? Ben je bereid het vliegtuig te nemen of niet? Hoe lang wil je gaan? Wat zijn je interesses Etc etc :)

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 00:00

Als je nog niet heel veel hebt gezien dan zou ik het wel leuk vinden om bijvoorbeeld eens naar Parijs te gaan. Dat vind ik echt een supermooie stad en er is genoeg te doen en het is toch wel iets wat je gezien zou moeten hebben.

Maarja, inderdaad is het wel handig om te weten wat je budget is en je interesses etc, zoals Mientjeuh al zegt, want dan kunnen we je betere tips geven, die aansluiten bij jouw wensen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 08:11

Pfff budget, geen idee... het hoeft nou niet echt lowbudget te zijn.

Lengte, ik denk 4 dagen tot een week.
vliegtuig liever niet.

Parijs is helemaal niets voor mij, al wil ik er wel graag heen(dr zijn idd dingen die je gezien moet hebben :j ), maar ik ben nogal prikkelgevoelig en géén stadsmens :+

Interesses zijn: Dieren, Wandelen, "natuur", oude gebouwen.
pfff dat was het :=

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 08:23

lekker de bossen in, in frankrijk Normandie. Niet zo ver weg en echt heeel mooi! Misschien is skieen wel wat voor je, maar dan moet je nog even wachten! Oostenrijk is erg mooi, Zwitserland ook, Italie... tjah... alles is mooi haha

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:35

Dan zou ik je inderdaad Oostenrijk aanraden. Heerlijk rustig en mooie omgeving. Je kan wandelen door de bergen en met de skiliften kan je wel gewoon de berg op en af, zodat je echt ín de bergen zelf kan lopen en je kunt er dieren zien.

Andere optie is de Franse Alpen, daar kun je ook lekker wandelen en van de natuur genieten. Zijn ook nog activiteiten te doen als rotsklimmen, raften, mountainbiken etc. maar ik weet niet of je daar van houdt.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:39

Is de omgeving van Trier aan de Moezel in Duitsland niet wat?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:50

Italie is ook erg leuk! Voor een zomervakantie, maar ook zeker voor een skivakantie. Stad of platteland, je hebt het allemaal.
'
Als je minder ver van huis wegwilt: Lang weekendje Ardennen...?

Of lekker met de boot naar Engeland of Ierland? Ben ik vroeger ook heel vaak heengeweest, naar vrienden van mijn ouders.. Helemaal gaaf! In Engeland zaten zij in de buitenwijk van Londen, dus was ik elke dag met de dochter aan het shoppen := en in Ierland heb ik echt van de prachtige natuur genoten.. Nadeeltje is wel dat je veel kans op regen hebt, ook in de zomer..

Verder ben ik niet zo van Europa, ga eigenlijk alleen met de gasten voor een (zuip)weekendje weg in de Benelux/DE, dus meer tips heb ik niet echt.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:44

Tsjechië? Denemarken? :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:01

Schotland :+:

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:24

In Europa zijn heel veel leuke hikes. Duitsland, Frankrijk is ook heel mooi om te wandelen. Bij de ANWB hebben ze wandelgidsen... heel nuttig }:0

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:28

siskeh schreef:

vliegtuig liever niet.

Parijs is helemaal niets voor mij, al wil ik er wel graag heen(dr zijn idd dingen die je gezien moet hebben :j ), maar ik ben nogal prikkelgevoelig en géén stadsmens :+

doe wat met time-out reizen..... erg leuk....

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 12:30

Iedereen heel erg bedankt voor de suggesties :D
Geloof dat ik wel een aantal jaar vooruit kan :')

Time-out reizen ga ik eens goed bekijken.
Sowieso is het misschien handig om met een groep te gaan...
Of iig een "georganiseerde" reis.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:37

Met time-out reizen zie je tenminste wat met of zonder paard... Ik vind hen alleen wel een beetje aan de dure kant...

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:16

Noord-Italie klinkt ook wel als iets voor jou. Er zijn mooie steden en er is ook hele mooie natuur.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:39

siskeh schreef:

vliegtuig liever niet.

In dat geval kan ik je Tsjechie aanraden. In het reuzengebergte kun je heel fijn wandelen. Voor de mooie gebouwen zou je Praag dan een dagje aan kunnen doen. Het is makkelijk met de auto bereikbaar en nog redelijk goedkoop (wordt wel elk jaar duurder).
Ik ben zelf totaal geen stadsmens, maar dat is helemaal geen probleem als je naar Tsjechie gaat. Er zijn ook openluchtmusea, nationale parken, oude burchten, enz.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:43

IK heb een keer een paardrijvakantie met France Individuelle gedaan, in de Dordogne. Dat zijn echt actieve vakanties, Nederlandssprekende leiding op campingplaatsen, en de Dordogne is gewoon een schitterende omgeving.
Ik zat in de buurt van Monpazier op een Camping, tent ter plekke gehuurd. Bergerac (jawel van Cyrano de Bergerac) en Sarlat zijn leuke plaatsjes als je oude gebouwen wilt zien, en de natuur is er schitterend, ook in de zomer nog groen, veel bossen en druipsteengrotten.

http://www.france-individuelle.com/paar ... yclub.html

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:53

Ik vind Normandië erg aan te raden!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:04

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:53

Praag, in tsjechie! :D
Berlijn, in duitseland!!

En voor echt een leuke vakantie is bulgarije super ( wel met vliegtuig.. ;) ) Of italie :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:57

Als je nog niet veel gezien hebt, zijn er zoveel leuke dingen. Als je niet al te ver wilt, zou de Ardennen of Zuid-Limburg leuk voor je kunnen zijn.

En je meldde het zelf al, Ierland is ook een heel leuk vakantieland. Dan moet je wel vliegen, maar dat zou voor een eerste keer net een mooie afstand zijn. In een uur en 20 min. ben je in Dublin. In de Wicklow Mountains, niet al te ver bij Dublin vandaan, kan je prachtig wandelen.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:48

Umbrië in Italië, daar is het echt super mooi! Tussen de bergen wandelen, heel veel groen, er zijn misschien ook wel campings met paarden in de buurt.

maireadJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:00

In Europa is al een hele hoop te doen.
Hou je van stedentrips? Dan kan ik je London aanraden, dat vond ik zelf erg leuk en dat is ook niet te duur.
Wenen (daar zit de Spaanse rijschool, dus kan je ook nog wat met paarden zien ;) ) en Venetië staan bijvoorbeeld ook nog op mijn eigen lijstje. Verder kan je natuurlijk de andere grote steden als Rome en Parijs proberen.
Voor een vakantie met een paardensport-tintje zou ik trouwens ook wel eens naar Aachen willen tijdens het CHIO daar. :)

Als je een paardrij-vakantie wilt, lijkt mij zelf Ierland heel mooi, of Wales en Schotland. Op de lokale paardenrassen Portugal, Zuid-Frankrijk of Spanje 'verkennen' zou ik ook wel leuk vinden. Ik heb wel eens een brochure besteld via 'Time-out'-reizen; die hebben ook een website, daar kun je op z'n minst goed ideeën opdoen (of het een goede organisatie is, weet ik niet, want ik heb er nooit een reis geboekt).

Succes!