Alleen op vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Alleen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 14:35

Hoi

Net zoals veel bokkers ben ook ik bezig met vakantieplannen maken. Maar omdat ik niet meer met m'n ouders mee wil (ik word van de zomer 19) en ik niet echt een vaste viendengroep of vriendje heb zou ik graag alleen op vakantie willen :Y) Of iig, ik wil op vakantie, maar aan gebrek van vrienden wordt het of in m'n eentje of helemaal niet :') Nu las ik dat een aantal bokkers goede ervarigen hebben met single reizen van bijv. Mambo, maar daar gaan de leeftijdscategorieen vanaf 20 jaar. Dus nou was het meesterlijke plan om gewoon rond te trekken door een (of meerdere) landen binnen Europa, gewoon heel impulsief doen waar je zin in hebt :Y)

Zijn er meer bokkers die dit hebben gedaan? En wat zijn jullie ervaringen? Is het niet raar om bijv. in je eentje ergens te gaan avondeten :+ of maak je juist heel makkelijk contact met andere mensen die ook rondtrekken? En welke landen, gebieden of steden zijn aanraders en welke niet?

Groetjes Marijke

Storm

Re: Alleen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:01

Ik ben ooit eens in mijn eentje meegegaan op een jongerenreis van X-travel. Dat was naar Argeles-sur-Mer. Ik zou met een vriend gaan, maar die kreeg een ongeluk en kon niet mee. Toen ben ik alleen gegaan. Ik heb een geweldige tijd gehad, omdat het een groepsreis is, ben je nooit alleen, en als je wel even alleen wilt zijn is dat geen probleem.
Wat ook heel erg leuk is (kennis heeft dit gedaan) is een week met een zeilboot langs de Turkse Kust. Dit is all-in en zeer geschikt voor alleengaanden. Er zijn een hoop aanbieders, als je googled op 'zeilen in Turkije', kom je veel tegen.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:27

Vorig jaar ben ik in m'n uppie een maand in India geweest. Ja het is best spannend, maar ook helemaal te gek! Je maakt contacten met locals en andere reizigers. Heerlijk vond ik het en je leert jezelf even goed kennen :-)
Op groepsreizen die ik (niet alleen) gedaan heb waren ook mensen alleen, die hebben snel contact hoor! Zeker als je op een reis met vrijwel alleen maar alleengaanden gaat (je kunt vaak de tot-nu-toe groepssamenstelling op de websites van de aanbieders zien of opvragen! (leeftijden, geslacht en per hoeveel pers. ze inschreven)

Fenn

Re: Alleen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 05:52

Ik reis op het moment alleen door Azie, maar zeker onder de backpackers is het helemaal niet zo gek om alleen te reizen. In je eentje in een restaurantje of bar zitten is misschien de eerste keer een beetje vreemd, maar het is bij mij in een bar nog niet voorgekomen dat ik een hele avond alleen was. Je maakt zo snel vrienden voor een avondje of voor een langere periode als je besluit een stukje samen te reizen. Als je dan weer allebei een andere kant op wilt dan zwaai je elkaar uit en heb je weer de vrijheid om te gaan waar je wilt. Het is zo makkelijk en wat Elise zegt, je leert jezelf goed kennen.

Ik heb twee jaar terug geinteraild door europa en toen waren er ook zat mensen alleen. Tips om mensen tegen te komen is het slapen in hostels. Je slaapt dan in een soort slaapzaaltje met meerdere mensen, de makkelijkste manier om mensen te leren kennen! Maar ook als je op de trein staat te wachten of in de trein naast iemand zit heb je over het algemeen zo contact.

Een interrailticket kost trouwens niet zoveel en is een makkelijke manier om in europa rond te trekken en gewoon te doen waar je zin in hebt. Ik ben twee jaar terug wezen cityhoppen (Milaan, rome, barcelona, parijs, brussel) met de trein. Een goedkoper alternatief is oost europa.

Wat je ook nog kunt doen is op een van die sites een oproepje plaatsen voor een reismaatje als je bang bent om alleen te zijn. Dat raad ik eigenlijk niet aan, want het kan ook verkeerd uit vallen en dan zit je toch een soort aan elkaar vast.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:39

Ik wil dit jaar ook voor het eerst helemaal alleen op reis. Mijn vijf weken in Japan waren zonder vrienden of familie, maar toen verbleef ik wel bij een gastgezin. Deze keer ga ik twee weken vrijwilligers werk doen op een boerderij in Zweden en wil daarvoor enkele dagen tot een week alleen rondtrekken. Ik twijfel enorm over hoelang ik dit zal doen, want ik heb er absoluut geen idee van hoe het mij zal bevallen.