Portugal of Italie? (Strand + uitstapjes vakantie)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diva

Portugal of Italie? (Strand + uitstapjes vakantie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 10:07

Komende zomer (bouwvak)willen mijn vriend en ik naar Portugal of Italië. Vraag ons niet waarom we die voorkeur hebben... gewoon een gevoel ;)

We willen in eerste instantie gewoon een lekkere relax-strandvakantie, maar willen ook wel een paar dagen een auto huren + eventueel een hotelovernachting boeken om een (grote)stad te bezoeken of andere uitstapjes te maken.
's Avonds ergens gezellig eten en een terrasje pakken is zeker gewenst, maar de tijd van je elke avond volgieten en party-all-night-long hebben we we gehad ;)

Maargoed, waar moet je dan heen....? De reissites zijn bijna altijd even euforisch over alle bestemmingen, alles lijkt dicht bij het 'bruisende centrum' (volle terrasjes met mensen die gezellig naborrelen of zuipende engelsen?) te liggen, ligt 'aan het strand' (zandstrand via een normaal begaanbare weg of moet je eerst klimmen over rotsen en erna weer een steile helling omhoog ploeteren om bij het hotel terug te komen?).... (Of misschien ben ik gewoon achterdochtig door m'n toersime opleiding+werk achtergrond....)

Wie helpt ons op weg? ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:58

Wij zijn vorig jaar naar Portugal geweest en dat vonden we geweldig! *D
We zaten in een klein dorpje bij Lissabon, Cascais. We hadden ook een auto gehuurd. Vanuit Cascais zaten we binnen 3 kwartier in Lissabon. Als we zin hadden in een dagje strand waren we daar ook snel. 's Avonds zochten we de gezellige drukte in het 'centrum' op, zonder luidruchtige Engelsen of lastige Duitsers.

Ook hebben we een uitstapje gemaakt naar Albufeira en Lagos, dat was zo'n 2,5 uur rijden. We wilden toch wel eens zien waar 'iedereen' het over had. Wat waren we blij dat we daar niet verbleven! Men lag er hutje mutje op het strand en het barstte er van Friet van Piet en Fred Kroket.