Goedkoop weekend weg/welness arrangementen, waar te vinden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sHaKiEjLaVeR

Goedkoop weekend weg/welness arrangementen, waar te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 18:24

Een van me beste vriendinnen/nichtje en zelfs buurmeisje wordt in Juni 18 jaar.
Omdat we al zoveel samen hebben meegemaakt en altijd voor elkaar klaar staan wil ik graag een weekendje/2 dagen met haar weg ergens in Nl. Mijn idee was om 1 dag naar een welnesscentre te gaan, een overnachting te boeken en de volgende dag heerlijk in die stad te gaan shoppen. Dit zal in de 2 laatste weken van Juli gepland worden, maar graag heb ik het voor 10 Juni al geboekt zodat ik het op haar verjaardag kan 'geven'. Doordat het een cadeautje is, wil ik het wel een beetje betaalbaar houden voor mijzelf, en daarom vraag ik bij deze jullie hulp. Ik ben op zoek naar acties en sites zoals vakantieveilingen.nl, waar ik voor een leuke prijs een leuk cadeautje kan samenstellen! Hoewel google een goed zoekmiddel is, kom ik hierbij niet verder dan vakantieveilingen.nl / inpakkenenwegwezen.nl

Wie weet er nog meer van dit soort site's/ aanbiedingen?

Overigens heb ik geen idee of het hier goed geplaatst is.

Kieffer

Re: Goedkoop weekend weg/welness arrangementen, waar te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:37

Kijk eens bij Hema of Bongo, die bieden van die bonnen aan en daarvan kan je dan een weekendje weg. Als je het cadeau geeft kan je vriendin uit verschillende bestemmingen kiezen, allemaal voor dezelfde prijs. Ze hebben verschillende soorten, culinair weekendje weg, wellness weekendje, enz. :)

Leuk om te geven omdat je uit, volgens mij 30, bestemmingen kan kiezen :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:38

Ik weet niet wat je budget is?

Persoonlijk zou ik Aken aanraden, dat is een leuke stad en valt ook veel te beleven.
Daar is ook een leuk wellnesscentrum (http://www.carolus-thermen.de/) dat niet al te duur is.
Dus ik zou je aanraden om daar een leuk hotelletje te zoeken en dit te combineren met de stad Aken.
Er zijn ook leuke uitgaansgelegenheden daar. (o.a http://www.starfish-aachen.de/)

Heel leuk idee trouwens! +:)+

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:27

je kan kijken op www.vakantieveilingen.nl, daar kan je bieden op verschillende dingen, zo ook welnes daagje/ weekends.

Ook kan je nu bij de pickwick punten sparen, als je er 5 hebt dan kan je 1 persoon gratis meenemen dat weekend
4 punten is een welnes dag, met massage
2of 3 punten is een dagje sauna :D
http://www.pickwick.nl/wellbeing/

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:11

LZP --> BI

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 10:35

Bedankt voor de reacties!
@ Kieffer; leuk idee, maar ik wil het zelf al geboekt hebben omdat ik anders bang ben dat het er niet meer van komt, en ik het juist een leuke verassing vind!

Van de Pickwickactie had ik nog niks gelezen, maar ga ik ook meteen even bekijken, bedankt!

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 11:13

Roosch schreef:
Ik weet niet wat je budget is?

Persoonlijk zou ik Aken aanraden, dat is een leuke stad en valt ook veel te beleven.
Daar is ook een leuk wellnesscentrum (http://www.carolus-thermen.de/) dat niet al te duur is.
Dus ik zou je aanraden om daar een leuk hotelletje te zoeken en dit te combineren met de stad Aken.
Er zijn ook leuke uitgaansgelegenheden daar. (o.a http://www.starfish-aachen.de/)

Heel leuk idee trouwens! +:)+

Ben je zelf wel eens in het welnesscentrum geweest? Ziet er in ieder geval erg mooi uit!
Bedankt voor de goede tip in ieder geval! Budget ligt een beetje aan het aanbod maar wil toch zeker niet boven de 200 gaan zitten mbt het hotel+welnessdagje. Maar goedkoper zou natuurlijk aantrekkelijker zijn :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:15

http://www.hotelaanbiedingen.nl Hier kun je voor 30 euro per nacht een hotel boeken.
Dit zijn bijna allemaal 3 of 4 sterren hotels.
Ik weet niet zeker of je daar ook hotels kunt boeken, waar welness bij in zit.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:26

Ik ga helemaal met Roosch mee. Aken is zeker aan te raden.
Ik vind Carolus Thermen een erg mooi complex. Ook een aanrader is "het broertje" Claudius in Keulen, maar dat wordt dan misschien weer wat prijziger (grotere reisafstand?).

Aken is verder een erg leuke stad. Natuurlijk is Starfish erg leuk, maar de binnenstad kent ook een aantal leuke lounge-bars en aan coctailbars ook geen gebrek. En (voor nederlandse begrippen) goedkope restaurants zijn er ook genoeg, dus wat dat betreft is een kleiner budget geen probleem. Zelf ben ik een van de gelukkigen die gewoon in de auto springt en in pakweg een kwartiertje in Aken is, dus wat betreft hotels kan ik je niet helpen.

Het is ook al genoemd, maar www.bongo.nl is altijd erg leuk om te geven. Dan kun je achteraf nog kiezen waar je naartoe gaat. Waar je wel rekening mee moet houden is dat dat bongo (dacht ik) landgebonden is.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:38

Jazeker, Carolus Thermen is een van mijn favoriete ontspanningsmogelijkheden, wij gaan er regelmatig heen.
Wij zijn ook binnen een kwartiertje of wat in Aken dus met hotels kan ik je helaas ook niet helpen.

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 13:52

Hotels zijn er genoeg in Aken heb ik al gezien, dus dat moet geen probleem worden. Klopt het dat een hele dag sauna end. maar 28 € p.p kost, of begrijp ik dit verkeerd?
:o Ben wat duurdere prijzen gewend vandaar

Het enige is vervoer, omdat ik me rijbewijs nog niet binnen heb helaas.

Vakantieveilingen.nl was ik al van op de hoogte, hier staat over het algemeen wel veel hetzelfde op.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:54

Nee, dat is waar. :j
Je hebt een naaktgedeelte en een badkledinggedeelte.
Wij gaan altijd naar het badkledinggedeelte en dat is zelfs nog goedkoper. (14 euro voor de hele dag geloof ik)
Je kan ook onder de zonnebank, wat eten en drinken enzo, dan wordt het wat duurder.
Op zich rijdt de bus er geloof ik prima, dus vervoer moet wel te doen zijn. Moet je wel goed uitzoeken van tevoren.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:57

www.sanadome.nl
moet je even kijken bij de last minut aanbiedingen.
Heerlijk hotel met geweldige welness, absoluut de moeite waard :j

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 19:58

sHaKiEjLaVeR schreef:
Het enige is vervoer, omdat ik me rijbewijs nog niet binnen heb helaas.

Aken is ook goed met het openbaar vervoer te bereiken. Gewoon de trein naar Maastricht of Heerlen nemen en vanuit daar door naar Aken. Het zal vanuit Heerlen misschien 20 minuutjes met de trein zijn. Ik weet niet helemaal zeker of er een trein rechtstreeks gaat. Anders kun je vanuit Heerlen de trein naar Herzogenrath nemen en vanaf daar vertrekt 100% een trein naar Aken centraal.
Carolus ligt niet gek ver uit het centrum en volgens mij rijden er voldoende bussen. Mochten ze niet direct voor de deur stoppen, dan kom je volgens mij al een heel eind met een bus die je naar het Soersgelände brengt (Krefelderstrasse) en dan van daaruit te voet verder.
Maar goed, dat is op internet wel goed op te zoeken, want ik kan me niet voorstellen dat er geen bussen zijn die dichter bij Carolus stoppen.

Sauna kost inderdaad €28,- en daar kun je heerlijk voor onthaasten. Ik kom er erg graag en vind het center een stuk mooier dan bijvoorbeeld Therme2000 in Valkenburg.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:23

Heb je de Flair? Daar is nu ene boekje bij met overnachtingen, ook in hotels met wellnesscentrums.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:07

Wat dacht je van Spa, in de Ardennen? Daar kan je ook diverse wellnessarrangementen boeken.
Als je naar Aken wilt gaan: ik zou dan persoonlijk een B&B of hotelletje in Valkenburg/Vaals nemen en vandaaruit met de bus naar Aken gaan voor de Carolus-Thermen. Ik ben onlangs een weekendje in Aken geweest met mijn zus en wij vonden Aken an sich niet zo bijzonder.