Vrijwilligerswerk (buitenland)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shoran123

Vrijwilligerswerk (buitenland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 01:07

Haay,

Ik wil graag in de zomervakantie. (Juli) 1 of meerdere weken vrijwilligerswerk doen, in nederland of ook in het buitenland.

Er is een ding wat vervelend is, ik ben 15, en wordt net ná de zomervakantie 16. En bij de meeste moet je toch echt 16 of 18 zijn.

Ik heb al wel een tijdje ervaring met vooral gehandicapten, ik help een paar keer per week gehandicapten mensen met paardrijden, en help ook met kampen, maar ook gehandicapten zonder met paarden bezig te zijn. Ervaring is er dus, maar zouden ze dan een uitzondering maken dat ik 15 ben? ( Denk het eigenlijk niet, want het heeft met de verzekering te maken dat je minimaal een bepaalde leeftijd nodig moet hebben)

Het hoeft dus niet perse iets met gehandicapten te zijn, huizen bouwen in het buitenland is ook leuk. (Mijn ouders vinden het prima dat ik naar het buitenland zou gaan)

Weten jullie iets? :D

Dankje wel!

doerakje

Re: Vrijwilligerswerk (buitenland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 01:18

pfoe lastig ik ben bang van niet omdat je inderdaad met de verzekering zit
schrale troost: hier in NL zijn ook zat mensen die je hulp kunnen gebruiken dus toch nog maar een jaartje hier aan de bak voor je de wijde wereld in trekt?

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 07:39

Met een goede reisverzekering voor een aktieve vakantie kom je een heel eind.
Voor werk met gehandicapten ligt dat een beetje anders denk ik,omdat er dan de verandwoordelijkheid voor andere mensen bij komt kijken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:33

Kan je niet met een Nederlandse organisatie mee naar het buitenland? Ik ben monitor bij een Belgische organisatie die taalkampen in het buitenland organiseert en ik ga deze zomer naar Frankrijk en Malta. Bij ons zijn er ook jonge monitoren, die begeleiden dan de jongere kinderen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:06

Ik vind dit zelf ook leuk om te doen en wil dit misschien volgend jaar zomervakantie doen, dus ik zat even te googlen.
Nou ben ik zelf wel 16 maar ik kwam dit tegen, van 15 t/m 25?
Programma Jeugd
Het programma Jeugd is een subsidieprogramma van de Europese Commissie en is voor jongeren van 15 tot 25 jaar. Ook de European Volunteer Service (EVS) valt hieronder. Via Programma Jeugd kun je subsidies krijgen voor internationale activiteiten buiten je school of universiteit, zoals groepsuitwisselingen binnen en buiten Europa, individueel internationaal vrijwilligerswerk, maar ook subsidie voor lokale jongereninitiatieven. Voor informatie kun je terecht bij het NIZW, Programma Jeugd, tel. 030-2306550 www.programmajeugd.nl
(e-mail europa@nizw.nl)
Enkele adressen voor vrijwilligerswerk en uitwisselingsprogramma's
(dit staat een stukje op de site)
http://www.jip.org/lan/docs/buitenland_werken.html
misschien heb je hier iets aan?

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 18:38

cutie_lover schreef:
Ik vind dit zelf ook leuk om te doen en wil dit misschien volgend jaar zomervakantie doen, dus ik zat even te googlen.
Nou ben ik zelf wel 16 maar ik kwam dit tegen, van 15 t/m 25?
Programma Jeugd
Het programma Jeugd is een subsidieprogramma van de Europese Commissie en is voor jongeren van 15 tot 25 jaar. Ook de European Volunteer Service (EVS) valt hieronder. Via Programma Jeugd kun je subsidies krijgen voor internationale activiteiten buiten je school of universiteit, zoals groepsuitwisselingen binnen en buiten Europa, individueel internationaal vrijwilligerswerk, maar ook subsidie voor lokale jongereninitiatieven. Voor informatie kun je terecht bij het NIZW, Programma Jeugd, tel. 030-2306550 http://www.programmajeugd.nl
(e-mail europa@nizw.nl)
Enkele adressen voor vrijwilligerswerk en uitwisselingsprogramma's
(dit staat een stukje op de site)
http://www.jip.org/lan/docs/buitenland_werken.html
misschien heb je hier iets aan?

Ga gelijk even kijken!

Bedankt iedereen!:D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:28

Wij zijn met school met de organisatie Out of Area naar Bosnie geweest om een basisschool op te knappen. Ik weet niet of ze ook reizen voor individuen hebben, maar je zou eens kunnen kijken op www.outofarea.nl

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:19