Ik ga 5 t/m 12 juni een trektocht te paard maken door Tsjechië. De trektocht wordt georganiseerd door de Eagle Trail Ranch. Zijn er nog bokker die dezelfde tocht gaan maken? Of bokkers die ervaring hebben met deze ranch?? (er staat ook een oud topic over maar wellicht zijn er al wat nieuwe ervaringen )
Wij hebben pas ons paard aan ze verkocht. Hebben een onwijs goed gevoel bij de mensen, de ranch en de paarden. Als dat niet zo was geweest was ons paard echt niet helemaal naar Tsjechië verhuisd
Ik ben er 2 jaar geleden geweest. ik vond het echt super ! trektochten zijn heel goed georganiseerd en afwisselend, de paarden zijn allemaal verschillend van karakter zodat er voor iedereen iets bijzit & het eten is superlekker ! je reed tot ong 4 u paard, en dan kon je kiezen wat je ging doen. in het dorp is er een superleuk buitenzwembad, met een grote ligweide en dat koste toen maar 1 euro per keer. als je nog vragen hebt, stel maar
Wat grappig! Ik heb daar echt net een topic over aangemaakt (en die heb je ook al gevonden)
Ik heb echt een heel positief gevoel bij deze ranch gekregen. De mensen hebben echt hart voor hun bedrijf. En dat betekent zowel goede zorg voor de paarden als goede zorg voor de gasten! De paarden staan dag en nacht buiten (en hebben wel een schuilstal, maar daar willen ze nooit in), vind ik persoonlijk een groot pluspunt. De paarden zijn ook gewend aan de omgeving (dorpjes, tractors, heuvelachtig gebied) en het voelt daarom ook heel veilig (ook als je een steile helling op of af gaat). Je maakt lekkere lange ritten en er wordt echt gekeken naar het welzijn van het paard. Dat betekent een half uur pauze voor de paarden onderweg (waarbij ze lekker gras mogen eten) en soms een klein stukje lopen als de ondergrond niet goed is (bv. teveel stenen). Ik voelde me erg welkom! Het grappige was dat toen ik aankwam er al een gast was en ik vroeg of ze elkaar al kenden, want het voelde heel vertrouwd aan. Dat bleek niet zo te zijn. Maar later in de week, toen er campinggasten waren (ze hebben ook een SVR camping) vroegen zij hetzelfde aan mij, of ik familie was Ik denk dat dat de sfeer wel heel goed beschrijft. Verder is het fijn dat de prijs die je betaalt een soort all-inclusive is. Drankjes (alcohol) overdag en 's avonds hoef je niet apart af te rekenen, en dat heb ik wel anders gezien. Ook het eten vond ik erg goed en uitgebreid, zowel ontbijt als avondeten. En, ik had mijn eigen badkamer op de slaapkamer, zoo fijn! Omdat ik alleen was zijn zij veel met mij opgetrokken en ik heb me echt nooit alleen gevoeld, terwijl ik alleen op vakantie was (en voor de helft van de week de enige gast). Vond ik erg gezellig! Alleen maar positieve verhalen dus! Ik zou er graag een keer terugkomen
@Nouks Welk paardje was van jou? Panish? Wat een lekker dier is dat! Hij heeft ook meegelopen met een of twee van de ritten. Heel dapper paardje en heeft er echt duidelijk zin in