In juli gaan wij naar Engeland op vakantie... Nu hebben we op de planning om naar Londen, Stonehegde, Duxford en misschien New Forest te gaan... Wij zitten dus in onderste gebied van Engeland...
Iemand nog tips, wat een mooie bezienswaardigheid is... mag van alles zijn... van paardenevenementen tot kastelen...
(We reizen met de boot van HvH naar Harwich)
Cassidy
Geplaatst: 06-05-10 09:09
Cornwall is mooi, en de Cotswold. Als je daar bent, bezoek dan ook even the Lost Garden of Heligan. Stratford upon Avon, als geboorteplaats van Shakespeare. Hever Castle is de moeite, Warwick ook. En als je een tuinenfan bent, kun je in Engeland helemaal je hart ophalen. Cambridge, Oxford, allemaal mooie plaatsjes. En als er een dagje London inzit (of meerdere dagen) kun je daar ook heel veel zien en doen...
we zijn zo ie zo Londen van plan... Hoeveel dagen weet ik nog niet... zo lang zijn we ook weer niet in Engeland! In iedergeval vbedankt, kan ik weer ff gaan googlen
Cassidy
Geplaatst: 06-05-10 10:37
Hebben jullie eigen vervoer, ga je met de auto?
En als je toch in Engeland bent, ga dan ook een keer een cream tea doen...zo fout maar o zo lekker! Met (te sterke) thee met melk, scones en clotted cream.
Bath is zéker een aanrader, echt een fantastische stad! Vlakbij Bath liggen de Cotswolds, dat is inderdaad ook echt een fantastisch gebied. En natuurlijk de Exmoor in North Devon, maar da's misschien wat te veel naar het westen dan. Engeland is geweldig .
Dapnik
Geplaatst: 08-05-10 18:01
Als je kan echt naar New Forest gaan en naar het Purbeck gebied, Durlston(kan je zelf fossielen zoeken langst de kust en in de zomer soms dolfijnen zien) http://www.durlston.co.uk/ . Aan Stonehenge vond ik zelf niet zo veel aan, maar ik was toen 10/11. Ik heb zelf onderin Engeland gewoond, vond Bournemouth altijd een mooie badplaats. In de buurt is Corfe Castle(niet meer helemaal intact) en L.ulworth Castle(in de zomer ridderspelen). Engeland zelf is al mooi dus gewoon rondrijden dan vind je vanzelf wel mooie plekjes.
Oh en je moet Cottage Pie gegeten hebben en Cream Tea natuurlijk.
Elanor
Geplaatst: 09-05-10 01:30
Ik weet niet tot hoever jullie naar het Westen willen rijden, maar een paar tips daarvoor: Tintagel vond ik geweldig, de abdij en de tor van Glastonbury (heel aparte stad ook ) de Cheddar Gorge en grotten (liggen wel ietsje hoger) Clovelly is een schilderachtig stadje, Lydon & Lymouth zijn tweelingstadjes die met een supersteile kabelbaan zijn verbonden langs de kust. Een dagje fossielen hakken bij Lyme Regis is ook onwijs leuk om te doen!
Rinske
Geplaatst: 09-05-10 12:18
Elanor, bedoel jij niet Lynton en Lynmouth? In het noorden van Devon aan de kust. Geweldig inderdaad, ik ben daar al 6 keer op vakantie geweest (kennissen wonen daar) en dat blijft mooi! Loop dan ook langs de cliffs van Lynton naar de Valley of the Rocks, geweldig om over het kustpaadje te lopen . En bij de Valley of the Rocks hebben ze ook een leuke lunchroom waar je heerlijk kunt eten!
lieniminnie
Geplaatst: 09-05-10 12:25
Leukk!! Waar je sowieso heen moet in Londen is de camden town market. Als je daar aankomt heb je eerst een pleintje met wat kleding etc. Vergelijkbaar met het waterlooplein in Amsterdam. Dat opzich is al leuk! maar het wordt beter Als je recht doorloopt tot de brug en daar links gaat kom je op de échte camden market. Super leuk en alleen al een beleving om doorheen te lopen, met een deel (oude paardenmarkt volgens mij) met veel paardenbeelden aan de muur Heel mooi!
Londen Zoo is ook top! Harrods zou je eigelijk wel heen moeten Geniaal, denk eraan dat je geen rugzak om hebt en bij voorkeur geen sneakerz.. Daar in de buurt is het Natural Historie museum, ook super gaaf! Maar meot je van houden, veel opgezette dieren!
Ook leuk is het om wat parken te bezoeken, je komt terecht in een groene zee en ziet even nergens meer stad Als je zin hebt om buiten Londen te gaan is het Cantebury Cathedral een aanrader, prachtig kathedraal! Als je zin hebt om te shoppen moet je naar dé grote shopstraat, Oxfordstreet! inclusief top shop