Derde wereld land. Mee helpen met project?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

evanescence

Derde wereld land. Mee helpen met project?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 19:47

Haaj,

Ik ben een van de weinige nederlanders die volgens mij nog niet op vakantie gaat.:P En je wilt natuurlijk niet de hele vakantie thuis zitten en werken.
Nu leek het mij een gaaf idee, om in een derde wereld land mee te helpen met een project. Vorig jaar wou ik dit al doen, maar toch maar wat anders gedaan en niet meer aan gedacht. Nu is er iets over geld doneren aan derde wereldlanden, en toen kwam het mij weer te boven. Dus ik ben op zoek.
Heeft hier iemand ervaring mee? En hoe heb jij dit geregeld.
Het leek mij leuk om ervaringen van mede bokkers te kunnen lezen!

Bedankt alvast! Marleen.

Sorry als het verkeerd staat! Ik weet niet waar het hoord.

iefke

Re: Derde wereld land. Mee helpen met project?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:55

LZP -> BI

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:00

Ik wil dit zelf ook gaan doen, maar moet er eerst voor sparen ;) Het is dan wel ontwikkelingshulp, vrijwilligerswerk, maar je moet er flink wat voor betalen voor onderdak, verzekeringen, voedsel etc. Volgens mij kan je voor een ticket, onderdak, verzekeringen etc. op minstens €4000/€5000 rekenen voor drie maanden, excl. excursies en andere vrijetijds activiteiten.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:02

Dat lijkt mij ook wel heel gaaf. Ik zou graag een half jaar naar het buitenland willen, om te helpen bij brooke hospital ofzo.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 20:02

Ja dat je voor je vliegticketed en onderdak moet betalen had ik al gedacht. Ja ontwikklingshulp. Dat wordt zocht ik eigenlijk inplaats van vrijwilligerswerk! :P
Is dit alleen wel mogelijk als je 17 bent?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:27

Ik weet niet wat je onder derde wereld landen verstaat. Maar er is in oost europa ook heel veel vrijwilligerswerk te doen. (lijkt me gemakkelijker als je nog minderjarig bent)

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 20:31

Bij een derde wereld land ga ik toch meer richting de kant van Afrika!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:32

evanescence schreef:

Als 17jarige gaat dat dan al bijna een mission impossible zijn vrees ik. Maar geloof me, Roemenië/Bulgarije/Moldavië, kunnen op sommige plaatsen/regio's/buurten ook nog serieus aanleunen bij 'derde wereld'... En als je wil helpen, zal dat voorlopig de enige richting zijn die je uitkan (toch zeker totdat je meerderjarig bent, maar zelfs dan, veel vrijwilligersorganisaties vragen van hun vrijwilligers voor Afrika dat ze min 21 zijn en al ervaring hebben in iets van [***])

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:39

Zelf ga ik deze zomer naar Zambia, om een middelbare school te bouwen en HIV voorlichting te geven. Het is mijn derde project met een 'grotere' organisatie. Eerder ben ik mee geweest naar Egypte (daklozenopvang) en Brazilië (huisjes). Deze reizen waren rond de € 2.000 inclusief alles. Ook ben ik mee geweest met een particulier project naar Roemenië (voorbereiden, fundering mfc) en dat was € 200 inclusief alles.

Ik moet zeggen dat het enorm leuke weken zijn geweest van mijn leven :D Ik denk er regelmatig aan terug :j

Bij de eerste organisatie kunnen mensen zich melden vanaf 15 jaar (als je dan wel in dat jaar nog 16 wordt). Zonder ervaring en bouwen, kinderwerk, cultuur en persoonlijke ontwikkeling zijn erg belangrijk. Je hoeft niets te kunnen, alles leer je wel :+ Na al die keren ben ik gewoon een 'volleerd' metselaar en ken ik alle vaktermen. Wel leuk om er eens 'echte' mannen mee om de oren te slaan }>

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 18:47

tantjeuh: Oke, ja dat is ook mogelijk wat dichter bij huis! Eigenlijk maakt het mij niet echt uit waar het is. Zolang ik maar mee kan helpen, en deze mensen helpen.

LuvdaTossa: via welke organisatie's doe jij dit? Klinkt erg leuk!
Haha, ja de bouw vaktermen ken ik ook niet. Maar ben wel iets wat technies ingesteld. :Y)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:20

Ik ben net terug uit Bosnie, en dat was ook een zeer indrukwekkende reis. We moesten 450 euro bij elkaar sponsoren, hier werden het hotel, de busreis en het opknappen van de school van betaald. Zeker een aanrader! Echt de meest indrukwekkende week van mijn leven, waarin veel en mooi werk is verzet en nieuwe vriendschappen zijn gesloten. Als je daar bent besef je je hoe goed wij het in Nederland hebben. Die kinderen daar zijn zooo dankbaar! Ze zijn helemaal door het dolle heen van een papieren feesthoedje, dat is echt indrukwekkend.

Wij zijn er vanuit school naar toegegaan, de organisatie is Out of Area: http://www.outofarea.nl

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:18

tantjeuh schreef:
evanescence schreef:

Als 17jarige gaat dat dan al bijna een mission impossible zijn vrees ik.

Als je met een organisatie gaat is dit wel mogelijk.
Ik ben op die leeftijd met World servants naar kenia geweest, 3 weken, om een schootlje te bouwen voor de plaatselijke bevolking.
Supergave ervaring. Ik zou alleen aanraden om te kijken naar een andere organisatie en niet deze, maar dat is aan TS zelf.

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:24

Ik ben vorig jaar naar Zuid-Afrika geweest. Daar heb ik 2 weken vrijwilligerswerk gedaan in een apenopvang centrum en daarna 2 weken in een leeuwenprogramma. Dit heeft wel heel veel geld gekost, een vlucht van 1000 euro en de projecten waren via een organisatie ook iets meer dan 1000 (Activity International is duur). Het was wel ontzettend gaaf en ik denk er ook nog vaak aan terug. Daarom heb ik voor deze zomer al geregeld dat ik weer in Zuid-Afrika in een weeshuis ga helpen. Ik vind het dus echt een aanrader! Maar als 17-jarige is het moeilijker om iets te vinden, de meeste projecten zijn voor 18 jaar en ouder.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 19:14

Bedankt voor de reacties! :)
Het klinkt allemaal super gaaf! Alleen wel zo duur!
Het is ook fijn om te horen dat het ook wat dichter bij huis kan! Zolang ik maar iets goeds kan doen voor deze mensen!

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:59

Nu ben ik toch wel benieuwd... Heb je iets gedaan?

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 20:05

OW oud topic stond ineens boven aan. :')
ja ik ben vorig jaar in Ethiopië geweest. Wel vanuit school georganiseerd.
daar hebben wij (groep studenten) een cursus centrum voor de omgeving van debre zeit opgeknapt en een kippenstal gebouwd. Ook hebben we educatie over geld, werk, hygiëne, seks ect. Gegeven aan de studenten van dit cursus centrum.

allemaal erg interessant om te doen. En om te zien hoe hun leven. De wereld is voor hun heel anders.