Nyköping Zweden, leuk? niet leuk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nyköping Zweden, leuk? niet leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 15:41

Voor mijn studie moet ik met mijn projectgroep Europees onderzoek doen, waardoor wij nu het plan hebben om voor een interview naar Zweden te vliegen :+

Nou ja, dat interview is stiekem bijzaak, maar we vinden het een leuk uitje.

Maar goed, Ryanair vliegt goedkoop op Nyköping Skavsta, maar is Nyköping een beetje leuk?
Om vanuit Nyköping nog naar Stockholm te reizen, is helaas niet low budget genoeg waarschijnlijk.
Dus we willen het wel daar in de buurt houden.

Dus alle info is welkom, iemand die nog een betaalbaar appartement daar in de buurt weet? Ik hoor het graag.

Oh en als iemand dan ook nog een instelling voor verstandelijk beperkten weet (ja, ik google me suf, maar mijn Zweeds is niet zo best ;) ) dan ben ik helemaal gelukkig.

Kelly_ann

Re: Nyköping Zweden, leuk? niet leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:59

Vanaf waar vlieg je nu?
Vanaf Weeze (Dusseldorf) net over de grens bij Arnhem kan je naar Gotenburg vliegen. Dat vliegveld is wel redelijk vlakbij de stad. Is misschien een leukere stad om heen te gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:08

Eindhoven...
Vanaf Weeze ook met Ryanair?

Op zich is Nyköping niet erg hoor, foto's gezien, ziet er geweldig uit daar.
Wellicht is Göteborg ook wat te groot, we hebben maar een paar dagen en midden in Göteborg zullen weinig instellingen voor verst. beperkten zitten. (zitten vaak toch buiten de stad/aan de rand)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:22

Kanelly schreef:
Eindhoven...
Vanaf Weeze ook met Ryanair?

Op zich is Nyköping niet erg hoor, foto's gezien, ziet er geweldig uit daar.
Wellicht is Göteborg ook wat te groot, we hebben maar een paar dagen en midden in Göteborg zullen weinig instellingen voor verst. beperkten zitten. (zitten vaak toch buiten de stad/aan de rand)

Göteborg City Airport ligt iets ten noorden van de stad. Prima busverbinding naar de stad zelf vanaf de luchthaven. Vanuit de stad een groot netwerk van ov. Ik vlieg regelmatig daarheen vanaf Weeze.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:37

Vanaf Skavsta kun je voor omgerekend 15 euro retour met een shuttlebus (touringcar) naar hartje Stockholm. De reis gaat rechtstreeks, zonder tussenstop, en duurt 80 minuten. Dus als je toch naar Stockholm wilt: daar zou je het niet om hoeven laten. Accommodatie in Stockholm is een ander verhaal, hotels zijn laaiend duur, maar je kunt natuurlijk ook in een hostel.

Geen idee of Nyköping een leuke stad is. Ik vond de omgeving wél mooi, hoewel er nog een dik pak sneeuw lag toen ik er anderhalve maand geleden was. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:57

Top Karin! Thanx!
We hebben inmiddels een mooi goedkoop volledig Ikea ingericht hostel in Nykoping gevonden :D 15 minuutjes van het vliegveld.
Omgeving zag er ook erg mooi uit idd :j

Maar kunnen we zaterdag eventueel nog wel naar Stockholm :j
(heb je ook enig idee hoe het met de trein is qua kosten? Gezien ik iig. een sterke aversie tegen bussen heb := Iets met misselijk en overgeven enzo :+)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 08:54

Goed geregeld dus. :D

Met treinen in Zweden heb ik niet veel ervaring, ben alleen ooit van Malmö naar Kopenhagen en terug gereisd.

Dit is de site van de Zweedse spoorwegen (in het Engels): http://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=10&l=en (prijzen zijn in kronen).

Ik word zelf ook snel wagenziek, maar deze bussen gaan iig voor het overgrote deel over de snelweg en voorin heb ik dan gelukkig weer geen last.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:01

Nyköping is niet bizar bruisend... ik zou die shuttle naar Stockholm zeker niet laten lopen! De trein in Zweden is geprijsd, maar wel erg comfortabel. Je koopt (tenminste, dat was zo, ben daar ook alweer 5 jaar weg) een plaats, een beetje zoals een vliegtuigticket dus. Let ook op jongerenkorting (tot 26 jaar) Sowieso zijn ze in Zweden erg goed met jongeren en studentenkorting, dus buit dat zoveel mogelijk uit!

Jammer dat je niet naar Göteborg kunt, dat is een erg leuke stad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:34

Ok, thanx voor tips! :j

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 23:21

wij hadden geloof ik voor een retourbusreis naar Stockholm vanaf Skavsta 5 euro per 2 personen. :D