Texel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny21

Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 16:48

Over 2 weken gaan wij naar Texel voor 5 dagen.
Wie heeft er tips? Wat is leuk om te doen/zien?
Wat mogen we niet missen?

Ik ben benieuwd!
We willen veel gaan wandelen (hond gaat mee) en zeker een bezoek brengen aan Ecomare <3

Anne_26

Re: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:41

Ik ga in de zomervakantie naar Texel :)

Maar het is zeker leuk om lekker op een terrasje bij een strandtent te zitten! :D En je kan misschien een strand/bos rit maken bij 1 van de 2 manege's in de Koog.
De koog zelf is trouwens ook een leuk dorpje om te winkelen :)
Oja, en nog iets in de Koog, karten! Dat heb ik vorig jaar gedaan, zo stoer was dat!

Maar in welk dorp zit je? O:)

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 22:14

De Koog, maar hebben vijf dagen de tikd dus we gaan fijn het hele eiland verkennen en misschien hoppen naar de buureiland!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:13

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:17

Leukste is om een dagje naar Vlieland te gaan met de Vriendschap, ben je ook van plan lees ik? Maar goed, ik ben bevooroordeeld want ik zit altijd op Vlie ipv Texel, ben ooit 1 weekendje op Texel geweest en was er toen wel klaar mee. Tochtje met de boot en de Vliehors Expres is echt heel leuk om te doen en misschien dat je onderweg nog zeehonden spot want die zitten daar echt bij bosjes.

En op Texel zelf is museum Flora erg leuk om heen te gaan vooral als je er een rondleiding bij kunt krijgen. Mooie jutverhalen krijg je dan te horen. Begreep dat je sinds kort ook de vuurtoren in mag, ook dat is een aanrader. Prachtig uitzicht heb je daar.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:28

Ik was er zondag nog, verjaardag van oma :P
Je kunt er overal wel iets leuks doen vind ik, als je wilt gaan wandelen is de slufter een leuke tussenstop, is tussen de koog en de cocksdorp in, daar kun je ook heerlijk op een terrasje zitten! In den burg heb je leuke winkels en een bioscoopje, heel schattig! En natuurlijk ecomare :) een van de maneges in de koog is van mijn moeders nicht, daar kun je lekker strand of bosritten maken, en mocht je nog uit willen gaan, is de toekomst een hele leuke 'club' ;) veel plezier iig, en hopen op mooi weer!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:39

SusanH schreef:
Leukste is om een dagje naar Vlieland te gaan met de Vriendschap, ben je ook van plan lees ik? Maar goed, ik ben bevooroordeeld want ik zit altijd op Vlie ipv Texel, ben ooit 1 weekendje op Texel geweest en was er toen wel klaar mee. Tochtje met de boot en de Vliehors Expres is echt heel leuk om te doen en misschien dat je onderweg nog zeehonden spot want die zitten daar echt bij bosjes.

En op Texel zelf is museum Flora erg leuk om heen te gaan vooral als je er een rondleiding bij kunt krijgen. Mooie jutverhalen krijg je dan te horen. Begreep dat je sinds kort ook de vuurtoren in mag, ook dat is een aanrader. Prachtig uitzicht heb je daar.

Gewoon even uit nieuwsgierigheid: hoe komt het dat je na 1 weekend Texel er al klaar mee bent en met Vlieland niet?

Ben verschillende keren op Texel geweest en ook een keer op Vlieland. Naar mijn idee allebei heerlijke eilanden. Texel is veel groter en heeft een aardig stuk landbouwgrond en duinen en strand en leuke dorpjes en mooie natuur.

Oftewel, ik begrijp niet waarom je na 1 weekend Texel er klaar mee bent en met Vlieland niet.

Is absoluut niet als verwijt bedoeld hoor. Ieder z'n ding.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 00:42

Kijk eens of er op schapenboerderij De Noordkroon toevallig schapentheater is, op een dag dat jij er bent. Is echt heel leuk! (en mijn voormalige bazin)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:49

Omdat ik Vlieland veel leuker/mooier/gezelliger vind en er een aantal bekenden heb wonen. Ik vind dat meer een eiland dan Texel, Texel vind ik net N-H in het klein en heb ik geen eiland gevoel bij.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:34

Dat is wel een beetje zo, maar is daardoor ook diverser. Ik krijg er persoonlijk trouwens wel altijd een eilandgevoel bij Texel.

Iedereen ervaart het weer anders.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 15:37

Bedankt voor alle reacties!
We zijn ondertussen geweest, zijn bij Ecomare geweest, tocht met de Vriendschap gemaakt. En verder alle dorpjes bezocht en heerlijke wandelingen gemaakt.
Wij hebben een geslaagde vakantie gehad!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:40

Daar ging het uiteindelijk om. We waren wat afgedwaald :o
Fijn dat je het lekker gehad hebt.