Vakantie, waar moeten we heen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elias

Vakantie, waar moeten we heen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 17:05

Hallo allemaal,
Het is weer zover, we moeten weer een vakantie kiezen, de vakantie met mijn moeder is al gekozen en al geboekt, naar Italie in een huisje, maar nu moeten we nog de vakantie met mn vader uitzoeken.
*We willen graag buiten Europa.
*In Afrika het liefste,
*Een week, of een anderhalve week,
*All inclusive, het is een beetje een luiervakantie
*Maar we willen wel zeilen en zwemmen ed. (en ik paardrijden als het kan! :)) )
*Niet meer dan 1 a 2 uur tijdsverschil (wil mn vader)
*Als het kan een safari inbegrepen als het in Afrika is.

We zijn al een keer in Tanzania en Zanzibar dus ook geweest, wat ons erg beviel, maar we willen nu dus naar een ander land, we zaten aan misschien Senegal of Kenia te denken, maar ik dacht, misschien hebben jullie tips!
Alvast bedankt!

Karenx

Re: Vakantie, waar moeten we heen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:54

Egypte ben ik geweest, was echt super :))
en is zuid-afrika niet wat? veel safari's mogelijk daar,
verder lijkt kenia me leuk maar heb ik geen ervaring mee.

elias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 20:29

Lisa_Dries schreef:
Egypte ben ik geweest, was echt super :))
en is zuid-afrika niet wat? veel safari's mogelijk daar,
verder lijkt kenia me leuk maar heb ik geen ervaring mee.

zuid-afrika, ja, ik wil wel, maar dan heb je mn vader weer die dat weer te ver vliegen vind, en voor een week niet daarheen wilt zegmaar, want het is zo'n land waar je langer heen ''moet''..

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:21

Wat vind je van Tunesie?
Ik zou dan voorstellen dat je een all inclusive hotel aanhet strand op Djerba uitzoekt, voor het safari gedeelte moet je wel de olifanten en leeuwen uit het plaatje denken, jullie kunnen een 2 daagse of meerdaagse dromedaristocht maken met overnachtingen onder bedouinentent in de Sahara. De tocht vanaf Djerba gaat door de bergen via Matmata met een 4x4 en is al erg leuk, daarna gaat de tocht verder door de Sahara.
De trektocht kan eveneens te paard gemaakt worden of op een gezadelde dromedaris of te voet. De bagage wordt gedragen door dromedarissen.
Voor de trektochten kun je kijken op http://www.wendarietveld.nl/nl/indexnl.html

Veel plezier met de uiteindelijke beslissing!

elias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 16:06

bedouin schreef:
Wat vind je van Tunesie?
Ik zou dan voorstellen dat je een all inclusive hotel aanhet strand op Djerba uitzoekt, voor het safari gedeelte moet je wel de olifanten en leeuwen uit het plaatje denken, jullie kunnen een 2 daagse of meerdaagse dromedaristocht maken met overnachtingen onder bedouinentent in de Sahara. De tocht vanaf Djerba gaat door de bergen via Matmata met een 4x4 en is al erg leuk, daarna gaat de tocht verder door de Sahara.
De trektocht kan eveneens te paard gemaakt worden of op een gezadelde dromedaris of te voet. De bagage wordt gedragen door dromedarissen.
Voor de trektochten kun je kijken op http://www.wendarietveld.nl/nl/indexnl.html

Veel plezier met de uiteindelijke beslissing!

toevallig dat je dat zegt!
we hebben namelijk een potentiele vakantieplek gevonden!
en jaaaa, in tunesie!
wendarietveld, daar had ik geloof ik in de Grazia over gelezen, ben je zelf in tunesie geweest?

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:08

Wat vind je van Gambia? hier ben ik zelf ook geweest.. Heerlijk! 6 uurtjes vliegen, 2 uur tijdsverschil.. Voldoet aan bijna al jouw eisen.

elias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 18:11

Bermudaa schreef:
Wat vind je van Gambia? hier ben ik zelf ook geweest.. Heerlijk! 6 uurtjes vliegen, 2 uur tijdsverschil.. Voldoet aan bijna al jouw eisen.

gambia zaten we ook aan te denken ja :j
waar in gambia? welk hotel zat je?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:40

NAMIBIE!!! Wel bijna net zo ver als Namibië maar toch scheelt het weer een stukje haha...

En het is gewoon een prachtig land!! Voor alle info die je wil kan je pben of even zoeken naar een topic van mij hier op Bokt internationaal...

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:52

elias schreef:
wendarietveld, daar had ik geloof ik in de Grazia over gelezen, ben je zelf in tunesie geweest?

:D Voila ca c'est moi! Ja in de Grazia van vorig jaar alweer en bovendien n interview in de Horsimo :D

Wanneer je meer info wilt kun je t interview lezen op mn profiel en stuur voor alle vragen maar n bp of n email via de website.

elias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 15:17

bedouin schreef:
elias schreef:

:D Voila ca c'est moi! Ja in de Grazia van vorig jaar alweer en bovendien n interview in de Horsimo :D

Wanneer je meer info wilt kun je t interview lezen op mn profiel en stuur voor alle vragen maar n bp of n email via de website.

haha had ik het toch goed!
jou verhaal heeft me vergezeld in de busreis in maleisie!
lijkt me wel echt heel gaaf, we gaan waarschijnlijk naar Djerba, maar we weten het nog niet zeker.
de big 5 dacht ik hier ook niet te zien hoor ;)
ik ben al een van de gelukkige mensen die ze al eens heeft gezien!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:18

Dubai !

elias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 15:20

NonaWen schreef:
Dubai !

en waarom? :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:22

De veelzijdigheid van een volgebouwde zandbak vond ik heel erg interessant om te zien :) je kunt veel aan cultuur doen, je kan luieren aan het strand, heerlijk uit eten, naar de renbaan en eindeloos winkelen, je kan de woestijn in (dacht ook te paard) je kan er zelfs slapen..

Ik vond het een heel erg interessant land, met veel mogelijkheden :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:29

Egypte :j

ben daar 2x geweest,zo'n mooi land,veel te doen en te bezichtigen,en paardrijden bij de piramides...

tunesie ben ik ook geweest,maar nee,zou niet meer terug gaan...was echt té overdreven touristisch... :)

elias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 15:30

kimmie261 schreef:
Egypte :j

ben daar 2x geweest,zo'n mooi land,veel te doen en te bezichtigen,en paardrijden bij de piramides...

tunesie ben ik ook geweest,maar nee,zou niet meer terug gaan...was echt té overdreven touristisch... :)

waar was je in tunesie?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:35

daar waar ook het vliegveld was..hahah noem eens wat van die favo plaatsen,weet het echt niet meer hoe het daar heette (ik word oud...of ik heb het gewist.. :D )

hotel lag echt zo ong aan het vliegveld...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:37

heb even opgezocht,monastir zaten we :)

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:37

Ik zie hier zuid afrika voorbijkomen : zou ik absoluut afraden om dit te doen voor maar 1 weekje. Het is zo'n geweldig land... je hebt er eigenlijk minimum 3 weken voor nodig als je hier alles gezien wil hebben.
Bovendien vlieg je zo'n 10 à 11 uur, en dan ben je eigenlijk al 2 dagen kwijt van je vakantie.
Zelfde voor Namibië. Land is wel kleiner, maar de afstanden zijn hier ook niet te onderschatten. En bovendien zijn dit beide geen 'luilekker-vakantie' plekken. Er is geen echt strand zoals je in Spanje, Turkije,...tegenkomt. Meer een actieve, selfdrive vakantie eigenlijk. Wel geweldige safari's kan je hier doen, daarvoor zijn beide een aanrader!!

Persoonlijk zou ik dan eerder gaan voor Senegal.
Is niet té ver vliegen. Je hebt in Senegal een hele mooie Club Med, in Cap Skirring, die zich meer op volwassenen richt. Maar daar moet je natuurlijk fan van zijn natuurlijk van dit product.

Of Cabo Verde? voldoet eigenlijk bijna aan al jou eisen...
Niet zo heel ver vliegen, Je hebt er niet zo heel veel hotels maar wel verdeeld over de 2 eilanden 3 mooie RIU hotels. Kwalitatief hoogstaand. Zeker van sportmogelijkheden ( om te zeilen bv) en van maaltijden.
Paardrijden langs het strand moet hier ook zeker kunnen.

Een aanrader is ook Gamma dell Este hotel op Zanzibar. Maar daar was je al geweest geloof ik?

Verder ben ik op nog heel wat plekken in afrika geweest maar als ik ze hier allemaal moet opnoemen ben ik nog wel n tijdje bezig
;)

elias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 15:41

Vuyatela, leuk dat jij dat zegt, kaapverdische eilanden, daar ben ik ook al is geweest! in 1 can de RIU hotels, heerlijk relaxed, maar we wilen nu ergens anders heen, Zanzibar was ik inderdaad ook al geweest, ik zal is naar die club med van Senegal kijken,

nog iets, we willen niet dat het echt heel druk en toeristisch is, dat je eigenlijk op vakantie in eigen land bent :)
en dat Cap skirring van Club med, http://www.clubmed.nl/cm/resort-afrika- ... ac-vh.html toch? kun je daar ook misschien ergens paardrijden?

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:47

Die Riu's daar zijn echt heel fijn hé ;) En daar is het nog niet echt en masse vind ik.

Die CM in Cap Skirring is écht een aanrader : tot in de puntjes verzorgd. En bovendien geen animatie speciaal voor kinderen zodat je er zelf ook wat rustiger zit. Je kan er ook een kamer in de palmentuin nemen met groot terras en direct toegang tot het strand & zee. Hele mooie ruime kamers en qua maaltijden ook super verzorgd.

Persoonlijk zou ik wel oppassen met de badplaatsen in Egypte dan: daar wordt het écht heel toeristisch. En vooral de echt meer tophotels, waar je het niet van zou denken, worden overspoeld door russen. Niet zo fijn om mee op hotel te zitten.

Ik vond Tunesië geen aanrader :n moet je ook héél erg opletten met je hotelkeuze.

elias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 15:53

wauw, die cap skirring ziet er echt heerlijk uit, de prijs is daar zeker ook naar? :o
wat was er dan met tunesie? dat je zo moest opletten? dat je niet gewoon word belazerd?

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:04

Neeh...gewoon ik vind persoonlijk dat je in Tunesie zéker naar een 4 1/2 tot 5* hotel moet gaan , want anders is de kwaliteit van het hotel er ook naar.
Ik ben zelf ook in Egypte en Turkije geweest voor een strandvakantie en vond het persoonlijk een verschil.
Deze bestemming heeft op mij niet zo'n indruk gemaakt zal ik maar zeggen :D

CM is misschien iets duurder vooraf, maar je kan bij wijze van spreken al je geld gewoon thuislaten. Alles is ginder inbegrepen: maaltijden, dranken, sporten,... En als je een iets minder dure periode gaat, valt het allemaal best nog mee.

elias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 16:05

we hadden ook een CM in gedachten in tunesie, en in een andere periode gaan kan niet, gezien ik dan nog op school zit, alhoewel, we gaan wel 1 week van school afschrappen, we gaan van 10 juli tot 20 ongeveer.

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:31

Dan zou ik voor de Djerba La douce gaan.
Is recent vernieuwd.
En bovendien kan je hier zeilen & paardrijden in het clubdorp zelf :j

elias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 16:51

Vuyatela schreef:
Dan zou ik voor de Djerba La douce gaan.
Is recent vernieuwd.
En bovendien kan je hier zeilen & paardrijden in het clubdorp zelf :j

heb je een link? :)