Roadtrip Europa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Roadtrip Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 10:51

Samen met vriendje kreeg ik het idee om deze vakantie een roadtrip te maken door Europa.
We willen ong. 14 dagen weg, en een beetje de kant van frankrijk, spanje, italië op.
Zijn er hier mensen op bokt die dit ook hebben gedaan? Aan wat voor dingen moet je denken? Wat is leuk om te bezoeken?
Verder hebben wij geen eigen auto en moeten we dus een huren. Heeft iemand enig idee hoeveel het kostenplaatje dan ongeveer gaat worden?

Zoals jullie kunnen lezen is het dus alleen nog maar een idee en moeten we nog een hoop uitzoeken, maar ik ben benieuwd of ik hier op bokt nog ideëen kan op doen!

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:03

Hi!

Ik doe dit ieder jaar met mijn vriend en dit jaar gaan we langs de atlantische kust rijden naar lissabon, via madrid en toulouse weer terug naar het noorden. hier zullen we ong een maand mee bezig zijn.

Voor 2 weken is de zuidkust van Frankrijk, noorden van Spanje wel ver genoeg, want je wil natuurlijk niet langer in de auto zitten dan in de zon ;)

Leuk om te bezoeken is bordeaux, mimizan, san sebastian anders de andere kant om, perpignan, tot aan barcelona.

Huren voor 2 weken kost je best veel ik denk rond de 600,- daarnaast moet je denken aan rond de 50,- per dag als je gaat kamperen incl camping, eten en bezine. dat is voor 2 mensen hoor!

Wij doen het op de bonnefooi, dus niet reserveren en kijken waar het schip strand!

Verder weet ik niet zo goed wat je wil dus als je meer wilt weten dan hoor ik het wel! Veel plezier

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 22:01

Bedankt voor je reactie, kan ik zeker wat mee!
Vind 50 euro per dag ook nog reuze mee vallen incl benzine, had nog verwacht dat het allemaal een stuk duurder zou zijn.

Zijn er verder nog dingen waar ik aan moet denken? Gewoon op de bonnefooi lijkt mij ook wel lekker inderdaad, maar kom je dan wel bijna altijd een camping tegen als je die nodig hebt?
En hoeveel kilometer leg je per dag ongeveer af?

Ukkie_Cathy

Re: Roadtrip Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:07

Wij nemen campingboek van ANWB mee, dan weet je waar de versch campings zijn. Wij bezoeken er dan een paar om te kijken waar we willen staan. Houdt er rekening mee dat grote campings duur zijn en vaak ook vol, je kan beter naar een rustiger oord rijden daar zijn campings goedkoper en minder vol.
Wij rijden ong 400 km per keer, dat is rond de 3 dagen per plek. De eerste en laatste dag rijden we meer,max 1000 km.
Weet je al welke kant je op wil, oost of west?