Noord India (shoestring)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkie

Noord India (shoestring)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 15:15

Ik ben aan het overwegen om in het najaar een rondreis te maken door het noordelijke gedeelte van India. Het liefste zou ik die rondreis uitbreiden met een rondreis door Nepal, maar daar heb ik, door wisseling van baan, momenteel de vakantiedagen niet voor. Alternatief is dus om alleen India te bezoeken. Ik ben heel erg benieuwd of er bokkers zijn die al een soort gelijke reis hebben gemaakt en die mij kunnen informeren over de do's en don'ts.
Wat is bijvoorbeeld de beste tijd om India te bezoeken. Ik heb al een beetje rond gekeken op internet gelezen dat juli t/m september niet ideaal is in verband met de moesson. Mijn plan is om begin november te reizen, maar ik twijfel of ik dan niet net in het laatste stuk van moesson terecht kom.
En waar ik ook heel benieuwd naar ben is het verschil tussen noord en zuid. Zijn er mensen die beide delen hebben bezocht? Zo ja, wat zouden jullie aanbevelen.

In principe reis ik met een gezelschap en wat organisatie betreft is mijn oog nu gevallen op shoestring reizen. Het is dus niet zo dat ik echt op mezelf aan gewezen ga zijn.

__Nicky

Re: Noord India (shoestring)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:54

Ik heb in december 2008 een rondreis door Nepal gemaakt, was erg gaaf! Het was wel koud, 10/13 graden ongeveer maar dat hele hete is ook niet te doen. We hebben door de bush op de rug van een olifant gereden, heel Kathmandu gezien (vooral lijkenverbranding is erg mooi om een keer te zien), en ik weet zo even niet meer wat nog meer. Daarna zijn we nog naar Goa (India) gevlogen en 10 dagen uitgerust in een hutje op het strand, ook zeker aan te raden!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 21:50

Goa is Zuid India toch he? We zijn van plan om echt in het noorden te blijven, ook gezien het budget, maar nog belangrijker mijn vakantiedagen willen niet meewerken :o
Heb je nog tips voor het reizen door een gebied als India en Nepal? Dingen die ik vooral niet moet vergeten?

__Nicky

Re: Noord India (shoestring)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:51

Pff, het is al een tijdje geleden dat ik er ben geweest. Zowiezo moet je Kathmandu gezien hebben. Daar vind je oa de lijkenverbranding. Ik raad je aan om bij RTL Travel even een aflevering over Nepal op te zoeken, daar laten ze precies de dingen zien die ik ook heb gezien en je niet moet missen :j