Welk waddeneiland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Saar

Welk waddeneiland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 19:43

Hoi Bokkers!
Ik ga begin juni een weekendje weg naar één van de waddeneilanden maar ik twijfel welk eiland het leukst zal zijn.
Ik ga samen met mijn vriend en het is de bedoeling dat het een weekendje bijkomen wordt. Beetje fietsen, paardrijden en andere leuke dingen doen. Er moet dus wel wat te doen zijn. Texel en Terschelling worden het sowieso niet, daar zijn we allebei al geweest.
Welk eiland zouden jullie mij aanraden? En waarom? Misschien weten jullie ook meteen een leuk (niet al te duur) hotel?
Ik ben benieuwd!

Suuszels

Re: Welk waddeneiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:03

Ik ben op Ameland en Schiermonnikoog geweest.
Ik vond zelf Ameland leuker, omdat daar tja toch wat meer sfeer hangt geloof ik.. Van Schiermonnikoog kan ik me weinig herinneren..
Paardrijden en fietsen akn daar in elk geval
en verder heb ben ik op Ameland ook wezen strandzeilen, dat is echt supertof :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:07

Vlieland! :j Auto-vrij, dus heerlijk rustig en super om te fietsen. Er zijn twee maneges, eentje met IJslanders (www.staledda.nl) en eentje met 'gewone' paarden en bij beide kan je erg leuke ritten maken. Vlieland heeft één dorp, maar met leuke winkels, fijne restaurantjes en cafe's. :j

Via deze site kan je accomodatie boeken http://www.vlieland.net/

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 20:55

Bedankt allebei! Ik heb zelf ook het idee dat er op Schier niet bijster veel te doen is.. Maar misschien dat iemand mij toch kan overtuigen ;). Leuke manage Imre! Ik ben vroeger eens op een ijslander ponykamp geweest, lijkt me dus super leuk om nog een keer op een ijslander op pad te gaan. Hij staat in m'n favorieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:00

Texel en Terschelling zijn nu eenmaal de grootste eilanden dus het meeste te doen. Als je Schier een beetje saai vond dan ging ik voor Vlieland, incl. ijslanders. In een weekend heb je het gezien maar een leuke sfeer. Als je langer wilt kan je ook van Terschelling naar Vlieland eilandhoppen en daar een dagje blijven.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:05

Schiermonnikoog is een eiland voor rustzoekers. Echt een leuk eiland.
Voor meer vertier zou ik jou Ameland aanraden. Is toch iets groter en heeft gezellige dorpjes....en een leuke manege waar je buitenritten kunt maken:
Op de site http://www.vvvameland.nl/ kun je meer info vinden

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 21:31

Het is voor 2 nachtjes dus dan zullen we ons wel kunnen vermaken. Ik denk dat Schier afvalt, dat lijkt mij dan leuker om echt 2 daagjes lekker helemaal niks te doen. Eilandhoppen is ook een leuk idee voor als we een keer langer gaan. Nog een vraagje voor de Vlielandgangers: heeft iemand de drenkelingentocht over de Vliehors gedaan? Ik wil namelijk graag weten hoe lang je ongeveer aan het lopen bent. Lijkt me namelijk erg mooi maar het moet wel te doen zijn.

Schiet mij nog wat te binnen, mijn vriend kan opzich niet paardrijden. Hij heeft er een paar keer op gezeten en kan blijven zitten, is het voor hem dan ook te doen om te rijden? Ik ga eigenlijk uit van wel omdat er ook beginnersritten zijn.
Laatst bijgewerkt door _Saar op 21-04-10 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:34

Ik zeg ook vlieland :j
Heb het daar ook altijd zo heerlijk gehad, kun je ook echt super rijden.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:07

Volgens mij zijn alle waddeneilanden leuk. Zelf ben ik tot nu toe op Texel en Vlieland geweest. Allebei erg leuk. Het leuke van Vlieland vind ik dat het autovrij is, heerlijk rustig.

In juli ga ik naar Terschelling, dus daar kan ik je nog niets over zeggen.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 19:14

Vlieland! Ik ben op alle waddeneilanden geweest en Vlieland is me het meeste bijgebleven..klein autovrij eiland waar je goed kunt fietsen en erg leuk kunt paardrijden (stal Edda).

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 19:21

vlieland is leuk. lekker rustig. de ijslanders van stal edda zijn geweldig. hoop dit jaar ook nog een keer te gaan. volgens mij hebben ze daar ook beginners ritten

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 19:29

VLIELAND!!!!! absoluut!
En de Vliehors is geweldig!
Echt heel erg mooi!
je kan met de vliehors express:*klik*
een hele mooie tocht maken, dan wordt je bij het uiterste puntje afgezet (bij Texel)
en dan moet je naar het drenkelingen huisje lopen.. daar word je dan weer opgehaald en teruggereden :)
Voor meer info en zo kun je me wel PBen..

Ben een echte Vlieland liefhebber!

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 19:06

Bedankt allemaal! Ik heb net een weekendje Vlieland geboekt, heb er zin in :D
Ik ga _lieff_ pb'en :D

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:22

ik ben zelf 2x op vlieland geweest, vond het erg leuk!

bij hotel Seeduyn ben ik geweest, en recht daarnaast is manege de Seeruyter! Achter het hotel is het strand en aan de voorkant kan je met denk ik zo'n 10 minuten fietsen in het dorp zijn! :)