Wat mag je echt níet vergeten ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Wat mag je echt níet vergeten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 15:42

Hoi.
Ik ga dit jaar 3 weken naar Indonesië met mijn vriend.
Het is de eerste keer dat ik alleen met hem naar zo'n ver land ga.
En het is de eerste keer dat ik zonder mijn ouders in Indonesië ben.
Mijn ouders kunnen me dus genoeg dingen vertellen over wat ik niet moet vergeten in te pakken, of wat voor kleren ik het beste aan kan in het vliegtuig en wat je allemaal in je handbagage mee moet/mag nemen voor in het vliegtuig. En ook wat ik allemaal kan meenemen voor in het vliegtuig om die lange 18 uurse vliegreis te doorstaan. Maar toch kan het zijn dat ik of mijn ouders of mijn vriend dingen over 't hoofd zien. Dus nu vraag ik aan jullie of jullie nog dingen weten die ik echt niet kan vergeten. Zowel in je bagage als in je handbagage. Of qua kleding in het vliegtuig. Dus ik hoef geen paklijst zoals sokken, shirt's en broeken wat ik moet meenemen. :)

Anoniem

Re: Wat mag je echt níet vergeten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:45

Als je medicijnen gebruikt is een medicijnen paspoort of brief van je arts handig, dan krijg je pillen ed makkelijker door de douane.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:53

ik zou iets van een makkelijk joggingbroek aan doen scheelt weer je riem af te doen bij de douana

en zit comfortabel
met eventueel een shirt met korte mouwen met een vestje er over heen aan wat je makkelijk uit kan doen als je het warm heb /of koud

voor de rest ja weinig idee voor wat je mee moet nemen
weet in ieder geval dat je niks in je handbagage van flessen met vloeistof der in dat moet je weg gooien

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:31

Tandpasta mag dus ook niet?
En ik slik alleen anticonceptie pil, en die moet ik ook in me handtas meenemen. Is dat ook een probleem ?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:47

Tandpasta krijg je er waarschijnlijk idd niet doorheen, of het moet een kleine tube zijn (max 100 ml, in verzegeld zakje dacht ik)
Mnticonceptie krijg je hier in nl zeker wel de douane door, die hebben ze zo vaak gezien dat ze dat wel herkennen lijkt me, paracetamol net zo (ook handig om me te nemen in handbagage trouwens, voor als je koppijn krijgt van het lange wachten)