Stedentrip Riga; ervaringen en tips gevraagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spruit

Stedentrip Riga; ervaringen en tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 16:58

Beste bokkers,
Ik ga in de meivakantie 5 dagen met mijn vriend naar Riga. Het leek ons een originele en leuke bestemming voor een paar daagjes, en bovendien goed betaalbaar :). We hebben een vlucht geboekt via ryanair en een hotel via bookings.com, ziet er allemaal super uit (alhoewel de foto's ongetwijfeld gunstiger zijn dan in het echt, maar dat geeft niet :P). Om er een mooi reisje van te maken zijn tips en ervaringen dus zeer welkom! En ook belangrijk; hoe is het weer daar in mei (ivm mee te nemen kleding..)?

Spruit

Re: Stedentrip Riga; ervaringen en tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 19:22

Is die bestemming dan zó origineel? :D

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:37

Hi!
Ik ben net drie weken terug! Was erg leuk! Wij hadden 2 dagen regen en 5 graden en 2 dagen mooi en 10 graden(begin april)

Waar is je hotel? Wij zaten in Royal old city boutique, was prima hotel!

Centrum is erg mooi, wel weinig winkels in stadshart, daarvoor moet je echt naar de winkelcentra, een hele mooie is aan de teatra iela "galerija centras".
Vergeet niet alberta iela te bezoeken, alles in jugendstil, erg mooi! Ook leuk is skyline bar in hotel aan elizabetes iela, op 26e verdieping met geweldig uitzicht, vanaf 15.00 open en heerlijke cocktails(wel prijzig)
Leuk eten kan vooral in de binnenstad bijv bij Neiburgs aan de tirgonu iela.

Wij zijn nog het bezettingsmuseum ingeweest naast de VVV, erg indrukwekkend.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer cultuur had verwacht maar het is een mooie stad!

bezoek ook de russisch orthodoxe kerken eens, bij het vrijheidsbeeld en naast het paleis(pils iela)

Als je tijd over hebt en buiten de stad gaat zijn het etnografische museum en Pils Rundales aan te raden, Vervoer is na te vragen bij de VVV.

De gildengebouwen zijn ook leuk om even te kijken, probeer een reisboekje te kopen want de verhalen over Riga zijn wel grappig, zeker wat er bij de gebouwen hoort.

Waar je trouwens niet moet eten is bij de "blauwe koe" staat ook een blauwe koe op de gevel, duur en niet lekker!

Zo als je verder nog vragen hebt kan je altijd pb'en!

Geniet ervan! Neem een balsampje op je reis ;)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 16:09

Dankjewel :) Ik ga je tips opschrijven, super!
Wij zitten in het Tallink hotel, dat is enkele dagen geleden open gegaan (hoop ik althans :D), net buiten het stadscentrum volgens de beschrijving. Ik hoorde ook al over de skyline bar, dat lijkt me ook erg leuk als ik dat zo hoor. Hopelijk hebben wij een beetje redelijk weer, heel warm hoeft niet maar droog zou wel fijn zijn.
We gaan ook zeker een balsampje proberen, mn vriend denkt dat ie mij dan naar buiten moet dragen maar dat valt waarschijnlijk nogal mee.. :P
Heel erg bedankt voor je tips in ieder geval!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:12

LETS schreef:
Is die bestemming dan zó origineel? :D

Jij gaat tenminste nog in mei. Op mijn vraag kreeg ik helemaal geen reacties: [BI] Tips voor Riga (in de winter)? :+

Hoewel ik toen met de zoekfunctie een Bokker heb gevonden die er in de winter was geweest.

Helaas ging er bij mij organisatorisch iets fout :+ waardoor we uiteindelijk met kerst in Barcelona zaten. Riga staat nog wel hoog op mijn lijstje, dat gaat er zeker nog van komen, dus ik houd je topic in de gaten. ;)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:08

Aangezien er op bokt een ernstig gebrek aan informatie over Riga heerst zal ik je als ik terugkom voorzien van de nodige informatie :D. Haha!

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:18

Hi! Nog een tip: Jurmala, het kustplaatsje naast Riga, schijnt er leuk te zijn, alleen toen wij er waren was het net te koud!

Verder zijn de parken tussen het "oude" centrum en het nieuwe deel vanaf elizabetes iela ook erg leuk!

Veel plezier!