Parijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JENNx

Parijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 22:10

Volgende week (19 t/m 23 april) ben ik in Parijs, op werkweek met school.
Helemaal leuk natuurlijk. En donderdag middag worden we zelfs de hele middag vrijgelaten om bijvoorbeeld eens te gaan shoppen. Maar wij zijn geen van allen in Parijs geweest en willen heel graag weten waar we echt heen moeten om bijvoorbeeld te budgetshoppen, of om typische Franse/Parijse winkeltjes tegen te komen.

Dus, als iemand mij een winkel kan tippen, en hoe we daar kunnen komen ... Graag! :D

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:12

Ik ga 12 mei naar Parijs, voor een dagje met school. Ook ik ben heel erg benieuwd!
Als iemand weet waar je lekker vegetarisch kunt eten, ik hoor het graag! :o

JENNx

Re: Parijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 22:14

Ohja, wij eten ook elke avond in een restaurantje in de stad. Maar het moet wel een beetje "Budget-uiteten" zijn. Dus tips voor goedkope restaurantjes zijn ook welkom! :)

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:30

Budget eten weet ik niet zo gauw, Parijs is prijzig! Wat leuk is voor jonge lui is Forum les Halles, een winkelcentrum met hippe winkels, en ook de wijk eromheen is leuk, loop even naar Centre Pompidou, een museum voor moderne kunst! Een raar gebouw met buizen en zo, en daar ook vlakbij is een mooie fontein, ook de moeite waard, met moderne, bewegende beelden.

Champs Elysees is natuurlijk ook geweldig, maar geen budget-shoppen!! Alle couture is vertegenwoordigd, haha!

Voor de rest is Parijs gewoon top!! Geniet ervan! Met school zul je ook naar mooie monumenten van Parijs gaan, zoals de Sacre Coeur, Notre Dame, Eiffeltoren, Museum het Louvre, Arc de triomphe.

Mijn Favo winkelgebied ligt iets buiten Parijs, in de zakenwijk La Defense! Maar ik weet niet of jullie daar zo snel kunnen komen. Is ook een winkelcentrum. Ook daar staat een nieuw monument, La Grande Arche!

Een hele hoop leuke dingen, ik ben er al ong 15 keer geweest, vooral om te shoppen!! Miss ga ik in mei weer, voor 1 of 2 dagen, gewoon even de sfeer proeven!

xWelsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:35

ik ben al 2x naar Parijs geweest, de laatste keer vond ik de straatjes rond 'Centre Georges Pompidou'(metrohalte Rambuteau) heel leuk, en de leukste straat daar heet: Rue Rambuteau, maar ik weet het niet zeker :+
volges mij waren er ook leuke winkelstraatjes en terrasjes rond metrohalte' Odéon'.
en vlakbij het Musée du Louvre is ook een leuke grote winkelstraat met meer bekende winkels(H&M, C&A, Zara), ik dacht dat die straat: 'Rue de Rivoli' heette.
tip: koop een plattegrond van Parijs, markeer de leuke haltes, straatjes, enz. van tevoren en ga daarheen. en als je daar bent moet je ook niet vergeten de nieuwe gevonden winkelstraatjes te markeren, voor de volgende keer, of om als tip aan iemand anders te geven(wat ik nu doe haha)
maar er zijn wel veel meer leuke winkelstraatjes ;) en rond de monumenten vind je vast ook een heleboel leuke winkelstraatjes!
veel plezier in Parijs!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:59

Ik kreeg van de week als tip mee van de leerkrachten op school, dat als we de Eiffeltoren wilde bezoeken, we vooraf een kaartje op internet moeten kopen omdat je anders twee uur in de rij staat te wachten.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:41

Wij gaan ook naar parijs met school :D

Alleen dan van 18t/m20 mei.. Als het goed is doen we geloof met school al de notre dam ofzo?
Verder gaan we als het goed is niet de eifeltoren op, maar dat gebouw een stukje verderop wat net zo hoog
blijkt te zijn! :) Ook gaan we naar dat louvrè en monmatre. :) En een boottocht over de seine!

En lekker de laatste dag naar disney :D D
Wij krijgen trouwens ook elke avond geld mee.. Dus zal denk wel mc donalds worden! :=
Hoorde trouwens van me pa dat je voor het zelfde eten 3 prijzen heb;
Buiten eten is het duurst, dan krijg je binnen eten, en dan kan je ook nog mee nemen en dat is het goedkoopst :+

En hoorde ook dat je van die mannetjes hadden die dan een goochel truc met je vinger willen doen, ze doen dan een draadje er om heen en doen hem niet los,
voor ze €5,- hebben..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:47

@ Citroen, dat heb ik nou nog nooit gehoord :=
Ik kom tegenwoordig vrij veel in Parijs. Rond de tour Montparnasse is het ook erg leuk!

Verder heb je erg mooie gebouwen en wijken in Parijs.
Let in de drukkere gebieden en in de metro vooral goed op je tas.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:15

Uit eten in Parijs hoeft niet duur te zijn. Voor minder dan 20 euro kun je een goed hoofdgerecht eten. Je moet er alleen rekening mee houden dat een colaatje op veel plekken rond de 6 euro kost. MacDonald's zijn er in ieder geval ook genoeg!

Kleine winkeltjes vind je vooral in de Joodse wijk Le Marais en op de Rue du Rennes daar vlakbij zijn o.a. een Zara, Bershka en H&M. Als je het ook leuk vindt om een paar ontzettend grote warenhuizen te zien, kun je een bezoekje brengen aan Le Bon Marché (metrohalte Saint Placide) of Galeries Lafayette en Le Printemps aan de Grandes Boulevards.

Les Halles is inderdaad ook fantastisch, maar bereid je voor op de ontzettende drukte! Je hebt daar wel echt van alles.

Wat Citroen zegt klopt trouwens: je kunt het beste aan de bar eten/drinken, dat is goedkoper dan aan een tafel. Op het terras zijn de prijzen nog hoger.

Veel plezier!