Het is erg leuk om de Monte Baldo een keer op te gaan.
Markt is er bijna elke dag wel in een ander dorpje!:) maar let wel op je komt in elk dorp dezelfde kraampjes tegen dus die heb je na 2x ook wel gezien.
Er zitten wel manege's rond het gardameer, er zat er een bij ons op de camping maar die is verplaatst weet niet precies waarheen.
Een dagje verona is ontzettend leuk, en je zou een keer met de auto richting garda kunnen rijden en daar met de boot het meer oversteken en dan weer naar beneden terug rijden.
Een dagje riva kan ontzettend leuk zijn.
Je hebt er nog een waterpark en een pretpark (caneva en gardaland)
Persoonlijk vind ik zelf Bardolino het leukste dorpje. Als je in bardolino 90% NLers tegenkomt zijn dat er in lazise 100% (alleen maar crocks zeg maar).
Ooh leuk topic, ik ga in de meivakantie dus houd even bij of hier leuke dingen voorbij komen. Wij zijn zelf van plan om naar Venetië te gaan, een dag naar Maranello (voor de ferrari's en de race), een dagje Verona en ik wil nog graag een dag naar Gardaland. Verder wil ik Lazise nog een keer zien, omdat dit al weer 10 jaar geleden is.
@ StephanieHC: het zijn daar bijna alleen maar Nederlanders, dus als je daar niet van houdt moet je niet naar het gardameer gaan. (dat is o.a. ook de reden dat wij altijd verder Italië ingaan in de zomervakantie)
ik ben er 1 keer geweest en nooit meer.. j-sus wat vond ik dat een oude-l*llen vakantie zeg... vond er echt niks aan. Het enige wat wél super stoer was, maar dat was bij het ledro meer (ligt vlak bij het garda meer) is dat een een rit te paard heb gedaan in volle galop over die smalle paadjes in de bergen. En we zijn wezen canjoningen (ik heb geen idee hoe je het schrijft).
het hoeft ook geen stapvakantie te worden, we willen juist uitrusten
SuSem
Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-10 20:24
nou, nog 2 weken te gaan, dus nog meer tips zijn van harte welkom
Sterre
Geplaatst: 06-06-10 20:30
Toen wij vorig jaar aan het Gardameer waren (ook in Sirmione), zijn we naar Venetie geweest; is goed te doen. Sienna is ook mooi ! De Bardolino rosé is echt ! Bardolino en Lasize vind ik samen met Sirmione de leukste dorpjes .
bardolino rose? is dat een zoete? wij zijn verknocht aan onze "eigen" rose, banchetto, die willen we ook graag meenemen vanuit NL
Lasize gaan we sowieso heen, want vriendlief is daar idolaat van, hij is daar vroeger veel met zijn ouders geweest en wil mij dat allemaal laten zien
hoe zijn jullie naar Venetie geweest, trein, auto?
Sterre
Geplaatst: 06-06-10 22:49
We zijn met de auto naar Venetie gegaan. In Venetie zelf kom je niet met de auto, maar er staan genoeg bordjes met parkeergarages en waar je dan heen moet om met een bootje naar het eigenlijke Venetie (de Piazza San Marco) te komen. Het wijst zich echt vanzelf . Bardolino rosé is een droge rosé soort en erg ; die neem ik altijd mee als we daar zijn geweest, want je kan ´em bij ons niet altijd krijgen. Neem jij wijn mee vanuit NL als je naar Italie gaat waar zoveel lekkere wijnen te krijgen zijn ?!