Noord Frankrijk, de do's en don'ts?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Noord Frankrijk, de do's en don'ts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 20:42

Ik wil deze zomer een lange week naar Noord Frankrijk gaan. Vroeger ging ik met mijn ouders elke zomer drie weken naar Frankrijk, steeds een ander gedeelte. Ik vind het zo'n fantastisch mooi land :+:

Om het een beetje bereikbaar en betaalbaar te houden (ik ga met mijn Aygo) wil ik naar Noord-Frankrijk gaan, liefst aan de kust. Hebben jullie nog tips of juist absolute afraders?

Verdun ben ik al een keer geweest, maar wil ik zeker nog een keer heen.

Plan is om op een camping een stacaravan te huren. Tentjes zijn leuk totdat het regent. Ik ben de luxe van een eigen caravan gewend, vroeger sleurden we onze caravan altijd overal mee naar toe. Nou heb ik geen caravan en geen trekauto, dus wordt het een stacaravan.

Oh ja, ik wil na het hoogseizoen, dus eind augustus, begin september gaan.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:15

Valt de kust van Normandië nog onder Noord-Frankrijk voor jou? Dat is namelijk anders wel erg gaaf. Leuke kustplaatsjes, historie (2e wereldoorlog) en lekker eten, vooral als je van oesters houdt.

Berdien

Re: Noord Frankrijk, de do's en don'ts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 20:17

Nou ja, het is wel de richting die ik op wil. Als het topografisch wat zuidelijker is dan Noord Frankrijk is dan is dat prima :))

Oesters vind ik echt gruwelijk := maar ze hebben ook vast wel ander lekker eten.

Het is wel de kant die ik graag op zou willen, of in ieder geval aan zou willen doen.

Ukkie_Cathy

Re: Noord Frankrijk, de do's en don'ts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:23

Ik zou naar Bayeux gaan, je kan dan ook makkelijk doorsteken naar St Malo, is ook erg leuk.