alleen op vakantie? wie ook??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

alleen op vakantie? wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 19:56

ik zit er over te denken om heel goedkoop last minute op vakantie te gaan. maar ja als je zo last minute gaat valt het niet mee om iemand mee te krijgen. een vriendin van me ben ik nog aan t vragen of ze zin heeft om mee te gaan ( het zou gaan om de maand mei of juni) de reis zelf gaat waarschijnlijk naar de costa dorada in een heel leuk hotel wat van zoover gemiddeld een 7.1 kreeg. het is half pension ( betekend dat dat je je drinken dan zelf moet betalen? en voor 2 personen kost het in mei 187 euro per persoon en voor 1 persoon iets van 236. op zich ben ik wel eens alleen geweest maar de ene keer was dat wel een succes en de tweede keer niet. ik ben wel van plan een paar boeken mee te nemen en vooral echt uit te rusten maar wat vinden jullie van alleen op vakantie gaan?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:22

Tja ik denk het dat ieder zijn eigen keuze is.
Ikzelf zou het niet willen, je weet maar nooit wat er gebeurd.
Ook lijkt het me best eenzaam.. tenzij je echt rust wilt op vakantie, maar opzich leer je daar waarschijnlijk wel mensen kennen.

Half pension is geloof ik smorgens en savonds eten, en als je smiddags iets wil moet je het zelf kopen.
Maar denk dat het bij elk hotel wel anders geregeld is.
Ik neem altijd het liefste all in, hoef je niet zo moeilijk te doen. :)

L_iek

Re: alleen op vakantie? wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:29

Kun je dan niet met zo'n singlereis gaan? Je bent dan wel alleen, maar wel met allemaal mensen die alleen zijn waardoor je makkelijk contact legt. Lijkt me fijner dan echt alleen te boeken.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:30

L_iek schreef:
Kun je dan niet met zo'n singlereis gaan? Je bent dan wel alleen, maar wel met allemaal mensen die alleen zijn waardoor je makkelijk contact legt. Lijkt me fijner dan echt alleen te boeken.

Ja indd. Mijn broer gaat dit jaar met singlemaarnietalleen.nl oid. ;)

ninaricci85

Re: alleen op vakantie? wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 20:34

die singlereizen zijn echt hardstikke duur. ik wil gewoon een simpele aan het zwembad vakantie en verder niet. bij die single reizen ga je ook vaak dingen zien en daar heb ik geen behoefte aan. op zich vind ik het natuurlijk ook gezelliger om samen te gaan maar mijn vriendenkring is niet zo groot en diegene die ik heb als vriendinnen tja die moeten wel werken. nu is die ene vriendin iemand die ik in t ggz heb leren kennen en werkt dus ook niet. ik hoop dat zij mee wil. maar anders ga ik toch lekker alleen hoor. anders zou ik nooit op vakantie kunnen gaan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:04

Weet je dat zeker dat je alleen wilt?
Ook omdat je al moeite hebt om op jezelf te wonen als het op vakantie ineens niet meer gaat is het niet 1,2,3 geregeld dat je naar huis kan. Ik ga zelf eigenlijk altijd alleen maar moet er niet aan denken om een week in mijn uppie op het strand te liggen. Daarom ga ik altijd rondreizen, ontmoet je ook veel meer mensen en heb je geen tijd om na te denken :P over de ellende thuis.

Ik raad je niet aan om naar schiphol te gaan. Voor de meeste last minute's moet je vaak heel vroeg aanwezig zijn wil je echt wat scoren. (ik heb er gewerkt en liep dan om 5 uur s'ochtends langs de balies van arkefly en transavia en dan stonden er wel eens een paar aanbiedingen).

Ga gewoon naar je reisburo, die kunnen je denk ik veel beter helpen.
All inclusive= alles
Volpension= ontbijt, lunch, diner
half pension= Ontbijt en diner
Logies+ontbijt= overnachting en ontbijt (deze raad ik aan, zodat je s'avonds in ee restaurantje kan gaan eten)
Logies= alleen overnachting.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 07-04-10 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:05

Waarom niet? Ik ga voor een paar maanden alleen weg.
Ik zou alleen niet op m'n kont naast een zwembad kunnen zitten de hele dag, dat is niks voor mij.. ik ga dan ook rondtrekken en dingen doen. ;) Maar 't is maar net wat je in je vakantie zoekt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:13

Ik ga altijd alleen op vakantie. Nou ja, niet helemaal waar, 4 jaar terug ben ik met iemand anders geweest en vorig jaar naar Boston samen met mijn moeder. Maar de gewone vakanties ga ik altijd alleen. Allereerst heb ik niemand in mijn omgeving die weg kan wanneer ik wil én die in de vakantie graag dezelfde dingen doet als ik. Daarnaast vind ik het gewoonweg heerlijk: Je hoeft niks met elkaar af te spreken, zit nooit op elkaar te wachten, kan gaan en staan waar je zelf wil, echt perfect. Bovendien, als je alleen bent kom je vaak vanzelf mensen tegen om mee te kletsen of om mee te eten, iets wat niet zo snel gebeurt als je met zijn tweeën op vakantie bent.

De eerste keer alleen was wel een overwinning op mezelf, maar ik had toen de mogelijkheid mijn droom, een trektocht te paard, waar te maken. Degene die mee zou viel af, alle voorbereidingen waren geregeld en de kans was klein dat het een jaar later nog mogelijk was. Dus met de mogelijkheid achter de hand om op elke gewenste dag de boel af te breken en naar huis te gaan, ben ik toen gegaan.

Of het iets voor jou is, kan alleen jijzelf bepalen. Mijn vakanties spelen zich hoofdzakelijk af in Nederland, in het buitenland lijkt eht mij toch weer wat anders. Je bent inderdaad niet zomaar thuis als er iets is. Verder moet je wel iemand zijn di erg zelfredzaam is, en in je eentje ook dingeng aan ondernemen. De hele vakantie maar bij het zwembad of op je kamer blijven liggen omdat alles wat je wilt doen niet leuk is in je eentje, verpest natuurlijk je hele vakantie. Dus je moet niet enkel alleen op vakantie willen, maar ook alleen naar bijvoorbeeld de bios, een museum, winkelen of wat je ook maar wilt doen op vakantie.
Ben je iemand die dat thuis niet wil, kan of durft? Dan geloof ik dat ik niet alleen op vakantie naar het buitenland zou gaan!

Succes me je keuze!