Zoals de titel het al zegt Ik ga dit jaar een week naar parijs, ik spreek geen woord frans maargoed word vast wel leuk
Maar wat móet je gezien hebben? En zijn er tips voor goeie en betaalbare hotels?
Moon_light94
Geplaatst: 02-04-10 14:32
De Sacre-coeur! Die moet je echt gezien hebben, zo ongelofelijk mooi! Ook de Notre-dame is erg mooi! Verder natuurlijk de Eiffel-toren, al valt die vanaf de buitenkant erg tegen Verder de Arc de Triomphe, en de grote en kleine arc. Verder heb je ook een heel groot gebouw, ik geloof groter dan de eiffeltoren, dan kan je echt heel parijs zien, zoo gaaf! En natuurlijk Hotel des Invalides en het Louvre. Hotel de Ville, Champs-Elysees en de Tuilerieen.
Poee, dat was het wel geloof ik Ik heb dit in 5 dagen allemaal gezien, dus moet lukken, haha
Blackje
Geplaatst: 02-04-10 15:32
Wij hebben in zo'n 4 dagen dit bezocht: De Sacre coeur Notre Dame Eiffeltoren Arc de Triomphe Champs-Élysées Hotel des Invalides Louvre Place de la Bastille Jardin et Palais du Luxembourg En de andere tuinen en begraafplaatsen
Erg mooie stad, heerlijk 's avonds uit eten e.d., veel plezier!
Yasmine
Geplaatst: 02-04-10 15:50
Centre Pompidou Père Lachaise (begraafplaats van beroemdheden van vroeger en nu) Sacré Cœur Notre Dame Place de la Concorde met de obelisk Champs-Elysées Palais des Tuileries (prachtig )
En alles wat hierboven gezegd is.
daantje5979
Geplaatst: 02-04-10 15:56
Wij zijn afgelopen oktober twee dagen naar Parijs geweest. Wij hebben in hotel Printemps overnacht, was net gerenoveerd, dus luxer en nieuwer konden we het niet hebben. De verdiepingen onder ons moesten nog helemaal gerenoveerd worden dus we hadden echt geluk! Daar hadden we ook een (voor Franse begrippen) goed ontbijtje We zijn in die twee dagen veel met de metro geweest, ideaal vervoersmiddel, maar helaas niet alles kunnen zien omdat mijn vader wat slechter ter been is.
Wat je gezien moet hebben? Eiffeltoren Père Lachaise Notre Dame Sacre Coeur Louvre Arc de Triomphe Champs-Élysées Montmartre (schilderswijk)
Dit hebben wij in twee dagen gezien, als je een week hebt, kun je alles veel rustiger aan doen.
Ik mis bij iedereen Musée d'Orsay en Centre Pompidou.
Hier een website van een Nl correspondent in Parijs die bijhoudt wat er zoal te doen is: http://www.outinparis.blogspot.com/ Ik kijk altijd even op deze site voordat ik naar Parijs ga, haal er vrijwel altijd leuke ideeen vandaan.
Dankjullie wel allemaal Ik ga er ongeveer 5 dagen heen, maar het is mijn eerste keer in Parijs. Ik spreek echt géén enkel woord frans (kom niet verder dan bonjour ) Is dat een groot probleem? Ik weet dat fransen bijna geen engels spreken namenlijk
Tegenwoordig valt dat in Parijs best mee. Op mijn eerste trip naar Parijs viel ik over de Fransen die hun Engels op me wilden oefenen. Persoonlijk probeer ik dan liever mijn Frans op hun uit, want een Fransoos die Engels spreekt is niet te volgen, maar goed...
Als het gaat om eten bestellen in een restaurantje op een toeristische plek, red je het wel met engels hoor. Ik zou alleen niet verwachten dat je hele conversaties kan hebben.
Verder is quartier latin ook erg aan te raden. Daar kan je ook heel lekker eten voor weinig geld Montmartre is trouwens ook de moeite. Het Louvre moet je ook bezoeken, maar enkel als je daar rustig de tijd voor kan nemen. Er valt daar zo ontzettend veel te zien, maar het is er zoooo groot
HouvanPonys
Geplaatst: 04-04-10 18:19
Eigenlijk alles wat hierboven staat beschreven. Bij Centre Pompidou zijn ook hele leuke winkeltjes
En bij de Sacre Coeur probeerde mannen bij ons armbandjes te verkopen, maar hoe ze dat doen? Nou, gelukkig niet bij ons, maar dan doen ze armbandjes om 'om te passen' en dan knuppen ze hem vast en dan moet je hem kopen, want je hebt hem om , ofzoiets pas wel op, want die mensen lopen achter je aan of je dat wil hebben tegen mij zeiden ze : hij "Hello" ik: Hi. Where do you come from? Holland jij mooi meisje he? jij mooi meisje, jij mooie armband om? nee dankje ja jij mooi meisje, jij moet mooie armband om? Neehee, hoef hem niet! en ben gauw doorgelopen haha
Stelt niks voor hoor, moet je gewoon doorlopen, nouja, tenzij je een armband wil natuurlijk!
Musée D'orsay vond ik niet zoveel aan, maar ik denk dat dat was omdat ik heel parijs die afgelopen dagen had rondgelopen en het trapje gebruikte om half op te slapen met wat vriendinnen, we waren kapot haha:).