Groepsrondreis Zuid Afrika - waar boeken en wat zien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikitah86

Groepsrondreis Zuid Afrika - waar boeken en wat zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 12:28

Hoi Bokkers,

Wij zijn wat aan het rondkijken voor een vakantie in oktober, nu trekt Zuid Afrika toch wel erg..
Na wat rondkijken zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer, wat moeten we willen zien en doen?

We willen ca 19 a 20 dagen gaan en met een georganiseerde groepsrondreis.
Foxreizen heb ik bekeken, lees ik ook veel positieve verhalen over.. Maar welke reis dan?
Ik heb ook wat andere organisaties gezien, welke worden aangeraden en welke niet?

Iemand eraring/suggesties?
Ik hoor graag van ervaringsdeskundigen zodat deze eerste 'ver-weg reis' een maximaal benutte ervaring wordt!

Dank voor het meedenken!

Nikitah

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:19

Ik vind Kuoni altijd een heel erg fijne organisatie, maar is wel één van de duurdere.

Ben je al bij het reisbureau geweest? Daar kunnen ze je ook goed adviseren en hebben ze veel extra informatie bij de hand (bv de toeristiek).

Edit: http://www.toeristiek.nl/Zuid-Afrika/index.html

Mocca

Re: Groepsrondreis Zuid Afrika - waar boeken en wat zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:08

Zuid Afrika is heel mooi. Wat je zowiezo moet zien is het Krugerpark. Dat is pas echt op safari. En verder misschien de kust, kaapstad, gardenroute? Is vast wel te combineren. :)

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 09:31

Krugerpark staat op de planning ;-)
De reis die ik nu op het oog heb gaat van Johannesburg naar Kaapstad langs de kust.. en dat in 21 dagen.

Naar het reisbureau is inderdaad een goed idee, deden we 'vroeger' ook altijd en is voor zo'n verre reis zeker de moeite waard, ga ik dit weekend meteen doen!
Bedankt voor de tip!

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:40

Ik zal je wel aanraden om aan het einde van je rondreis een paar daagjes strand te pakken. Als je bv op safari gaat, moet je elke keer vroeg op en erg lang in de auto zitten. Dat moet nogal vermoeiend zijn, dus om ff lekker alles te verwerken enz lekker paar daagjes strand.