Voor het eerst zonder ouders op vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Voor het eerst zonder ouders op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 10:55

Hoi,
Ik ga dit jaar voor het eerst zonder ouders maar met mijn vriend op vakantie naar Indonesië.
Ik heb daar familie wonen en ga daar ook een week heen. Verder zijn we nog 2 weken in een hotel.
Ik ben al eens eerder op vakantie geweest in dit land, maar toen waren mijn ouders altijd mee.
Zorgde altijd voor het eten, en de activiteiten. Ben verder ook nog nooit in een ander deel van het land geweest, dan bij mijn oma.
Ik vind het enorm spannend, omdat het een verre bestemming is, je 3 weken weg bent, je nog geen drol van het land kent, en ik voor het eerst met mijn vriend zo ver weg ga.
Nu vraag ik me af, zijn er meer bokkers die zoiets voor het eerst hebben gedaan, en hoe is het bevallen?
Of als je tips weet, of handige weetjes, zou ik die graag willen weten :)

Alvast bedankt :)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:57

ik ben vorig jaar geweest naar spanje met 5 vrienden, jezus wat vond ik het spannend (dat is de reden dat ik het jaar ervoor niet durfde te gaan :o met me 20 jaar)
maar gelukkig is alles goed gegaan en een super fijne vakantie gehad. :D

Nadia
Oppermuts

Re: Voor het eerst zonder ouders op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:33

LZP --> BI

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:34

Ik was dacht ik 20 toen ik voor het eerst alleen ging samen met een vriendin naar het buitenland.
Ik had direct de smaak te pakken en we zijn gelijk de grote plas overgevlogen naar Miami en hebben daar een georganiseerde reis door florida gemaakt. Alleen het feest al met het uitzoeken van de reis, echt geweldig en voor het eerst vliegen.

Nu hoeft een georganiseerde reis niet meer voor mij maar ik kijk er echt met enorm veel plezier op terug.

Lien2

Re: Voor het eerst zonder ouders op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:15

Leuke vakantie!! Ik wil je adviseren om een Lonely Planet van Indonesie aan te schaffen. Ik vind dat echt ideale reisgidsen!
Een paar tips:
Zorg er verder voor dat je alle belangerijke documenten (paspoort, tickets, etc) inscant en samen met belangerijke telefoonnummers (bv voor het blokkeren van je bankpas) doorstuurt naar je hotmail adres. Dan heb je altijd een kopie mocht je deze door diefstal of verlies kwijtraken.
Zelf heb ik ook altijd een travelkit bij mij met ehbo spulletjes inclusief naalden. Deze zijn verkrijgbaar bij een betere buitensportwinkel.
Ook zijn babydoekjes en een flesje ontsmettingsgel lekker om bij je te hebben om je tussendoor op te frissen. De hygiene in Indonesie is namelijk niet overal optimaal....
Indien je medicijnen gebruikt is het aan te raden een engelstalige dokterverklaring mee te nemen.
Multifunctioneel zakmes (niet in je handbagage meenemen!) is ook altijd handig.
Vlieg je trouwens over Singapore? Doe dan je badpak in je handbagage. Er is namelijk een zwembad op de luchthaven waar je (tegen betaling) gebruik van kan maken).
Zelf neem ik ook altijd nog een opblaasbaarkussentje en een spel kaarten mee om de reis wat aangenamer te maken.
Oja, een klein stekkerblok is ook handig om je camera, telefoon, etc, tegelijktijdig op te laden. Vaak zijn er niet zoveel stopcontacten aanwezig een hotelkamer en kan je toch alles tegelijk opladen.

Waar ga je eigenlijk naar toe in Indonesie?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:03

Vergeet geen vochtig toiletpapier mee te nemen!!

Ik weet niet hoe het in indonesie is maar in thailand vorig jaar was mijn pleepapier me gewoon heilig :D