vakantiewerk in het buitenland, hoe, wie, wat en waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

louiisie

vakantiewerk in het buitenland, hoe, wie, wat en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 21:46

Als eerste wil ik even zeggen: ik hoop dat ik het hier goed heb neer gezet.

Al een tijdje zit ik te denken aangezien ik graag als ik geslaagd ben de TIO (toerisme) opleiding wil gaan volgen,
om deze zomer vakantiewerk te gaan doen in het buitenland. (hiervoor heb ik toestemming gekregen van mijn ouders)
Nu zit ik te denken aan een camping het liefst waar engelstallig, Duitstallig, (Franstallig) gesproken word.
Maar tijdens het rond zoeken kwam ik alleen maar campings tegen waar je minimaal 18 jaar voor moet zijn, en ik van de zomer (21-07) 16 jaar word.

heeft iemand enig idee of het mogelijk is om te gaan werken in het buitenland deze zomer?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:50

louiisie schreef:

Al een tijdje zit ik te denken aangezien ik graag als ik geslaagd ben de TIO (toerisme) opleiding wil gaan volgen,
om deze zomer vakantiewerk te gaan doen in het buitenland. (hiervoor heb ik toestemming gekregen van mijn ouders)
Nu zit ik te denken aan een camping het liefst waar engelstallig, Duitstallig, (Franstallig) gesproken word.
Maar tijdens het rond zoeken kwam ik alleen maar campings tegen waar je minimaal 18 jaar voor moet zijn, en ik van de zomer (21-07) 16 jaar word.

heeft iemand enig idee of het mogelijk is om te gaan werken in het buitenland deze zomer?

Normaal is het hier wel zo dat je vanaf 16 gewoon mag werken...In Duitsland...Ik zie dat je in Wierden woont...Wil je in de buurt van je ouderlijk huis werk hebben of mag het verder weg zijn...?

Oamaru

Re: vakantiewerk in het buitenland, hoe, wie, wat en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:54

Ja, daar is een site voor. Kan hem zo snel niet vinden, moet je even googlen! :j

En dat kan ook als je gewoon 16 bent hoor. Meestal moeten je ouders dan wel garant staan.

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 22:04

Adil18 schreef:
louiisie schreef:

Normaal is het hier wel zo dat je vanaf 16 gewoon mag werken...In Duitsland...Ik zie dat je in Wierden woont...Wil je in de buurt van je ouderlijk huis werk hebben of mag het verder weg zijn...?

inprincipe maakt het mij niet zo heel veel uit welk land, het lieft een land waar het lekker warm is :+
Maar Duitsland is wel erg goed mijn voor mijn talen kennis.
Heeft u/jij misschien enig idee waar ik het dan kan zoeken?

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 22:05

Oamaru schreef:
Ja, daar is een site voor. Kan hem zo snel niet vinden, moet je even googlen! :j

En dat kan ook als je gewoon 16 bent hoor. Meestal moeten je ouders dan wel garant staan.

Ik heb via google wel heel hits gehad, maar geen één waar je 16 voor mocht zijn |( .
Mijn ouders vinden het erg leuk als ik werk kan krijgen, maar ze willen daarvoor wel weten hoe en waar het is.
Heel begrijpelijk natuurlijk.

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:10

Kzou niet weten waar je het zou kunnen vinden, maar heb is gelezen over boerderijen int buitenland waar je tijdens de vakantie kan werken. Je verdient er wel iets aan, maar niet echt veel. Maar als je voor de ervaring gaat is het misschien wel leuk voor je

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 22:14

het liefst zou ik op een camping willen werken, (voorkeur, België) maar opzich op een boerderij lijkt me ook leuk, buitenland trekt me zowiezo heel erg!
heb je misschien enig idee op welke site's ik dat kan vinden?

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:21

Nee sorry
Kheb het ooit is in een boekje gelezen, maar dat boekje heb ik niet meer.
Misschien als je googled op "werkvakantie boerderij" ofzo?

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 22:22

*gaat het meteen intypen in google* haha.. dankjewel!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:22

*zoek zoek zoek* dit is het 'enige' dat ik heb kunnen vinden aan werk in 't buitenland, waarvoor je 'maar' 16 hoeft te zijn. heeft alleen niks met toerisme te maken http://www.travelactive.nl/work-travel/ ... veldetails

en als je op work&travel klikt zie je nog meer, maar ik heb al gezocht, en dit is 't enige dat ik (tot nu toe) kon vinden voor 16 jarige

edit: boerderij lijkt je dus ook wel leuk, nou in dat geval de link hierboven! is wel in zwitserland, maar dat is een onwijs mooi land! als je in 't duitssprekend gedeelte gaat kun je je duits ook goed verbeteren!! frans raad ik je niet aan :')

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:32

Travel active en activity international en dat soort organisaties zijn ontzettend duur, kan je beter zelf regelen dan.

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 22:33

dankjewel, ik ga meteen kijken.
ben je bekent met de organisatie?

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 22:36

Rinoa schreef:
Travel active en activity international en dat soort organisaties zijn ontzettend duur, kan je beter zelf regelen dan.

hmm, oo |( . Maar het lijkt mij toch juist dat je zelf niet veel betaald , alleen de reis toch?
Of wat moet je nog meer betalen dan?

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:39

Je moet heel veel betalen. De reis, maar je betaalt ook voor het project. En die zijn abnormaal duur, kijk maar eens op de site.
Ik was 700 euro goedkoper uitgeweest als ik rechtstreeks bij de projecten had geboekt en niet via AI. Dus probeer de projecten zelf te mailen (veel zijn te vinden op google) scheelt een hoop geld en zoveel extra service hoef je van AI niet te verwachten.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:41

Ik hou dit topic in de gaten, ben hier niet bekend mee. Maar zal goed voor me zijn ook voor talen enzo..

Zijn hier geen nederlandse site's voor met vacatures?

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 22:42

Rinoa schreef:
Je moet heel veel betalen. De reis, maar je betaalt ook voor het project. En die zijn abnormaal duur, kijk maar eens op de site.
Ik was 700 euro goedkoper uitgeweest als ik rechtstreeks bij de projecten had geboekt en niet via AI. Dus probeer de projecten zelf te mailen (veel zijn te vinden op google) scheelt een hoop geld en zoveel extra service hoef je van AI niet te verwachten.

okey, nou dan ga ik is even kijken via google, of ik daar wat kan vinden.
dankjewel!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:26

LZP -> BI

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:49

Ligt eraan wat je doet, dat boerderijwerk kost bijv. 250 euro.... en dan moet je zelf je reis betalen. Tja, of je dat er voor over hebt. Dat is de vraag.

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:45

Kijk eens op wereldwijzer.nl, misschien kan je daar wat vinden wat bij je past.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:50

Maartje1990 schreef:
Ligt eraan wat je doet, dat boerderijwerk kost bijv. 250 euro.... en dan moet je zelf je reis betalen. Tja, of je dat er voor over hebt. Dat is de vraag.

Maar je bent toch met me eens dat dat erg veel geld is om vrijwilligerswerk op een boerderij te mogen doen? Je gaat daar wèrken notabene...
Als je via een organisatie gaat verdwijnt een derde in de zak van de organisatie, echt belachelijk.
Nu klink ik heel negatief maar heb een supertijd gehad hoor, ik vind alleen dat je verhoudingsgewijs veel te veel betaalt voor vrijwilligerswerk, de organisatie wil er zelf veel te veel aan verdienen

Ssusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:54

In Zwitserland: http://www.agriviva.ch/de/

Is erg leuk! Ben twee geweest. Eerst via TravelActive, tweede jaar rechtstreeks via de organisatie in Zwitserland. Want je betaald gewoon TravelActive voor het contact dat zij met deze Zwitserse organisatie hebben, dus je kan het beter zelf regelen ;)

Ssusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:58

Rinoa schreef:
Maartje1990 schreef:

Maar je bent toch met me eens dat dat erg veel geld is om vrijwilligerswerk op een boerderij te mogen doen? Je gaat daar wèrken notabene...
Als je via een organisatie gaat verdwijnt een derde in de zak van de organisatie, echt belachelijk.
Nu klink ik heel negatief maar heb een supertijd gehad hoor, ik vind alleen dat je verhoudingsgewijs veel te veel betaalt voor vrijwilligerswerk, de organisatie wil er zelf veel te veel aan verdienen

Ik draaide ongeveer quitte, verdiende net zo veel als de reis+inschrijfgeld+uitstapjes mij kostte. Eerste jaar hadden de mensen ook een bergrestaurant, daarvan ving ik ook nog de fooi, dus hield nog wat extra's over (daarnaast gratis paardrijden :P). Dus probeer dat te vinden als je nog wat geld over wil houden. Op de site kun je ook zoeken voor adresjes met paarden en wat voor soort werk.

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:09

Ik heb ooit keer brochure van travel active aangevraagd en volggens mij is het inderdaad voor de ervaring leuk dan voor het geld, maarja ligt er natuurlijk ook aan waar je naartoe wilt, denk dat je nog beste het zelf kan regelen

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:48

louiisie schreef:
het liefst zou ik op een camping willen werken, (voorkeur, België) maar opzich op een boerderij lijkt me ook leuk, buitenland trekt me zowiezo heel erg!
heb je misschien enig idee op welke site's ik dat kan vinden?

Ik ga deze zomer 2 maanden werken op een camping in Belgie, minimum leeftijd is 16 jaar. Het salaris is gewoon het Nederlandse minimumloon, niet denderend hoog dus. Maar de voordelen zijn dat je elke avond (ook op je vrije dagen) een twee gangen maaltijd krijgt en je overnacht daar in een ingerichte tent/caravan. Alleen voor je ontbijt en je lunch hoef je zelf te zorgen en dan krijg je ook nog eens korting in de winkel/bar/restaurant dus de kosten voor je zelf zijn echt miniem. Ook al je reiskosten worden geheel vergoed.

Dit is de camping: http://www.parclaclusure.nl/

En links bij werken -> vakantiewerk kun je een hoop info vinden over het werk zelf. Ik heb de beheerders tijdens mijn sollicitatie (in Utrecht) ontmoet en het zijn echt hele aardige mensen. :j

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 08:58

Via het Bokt forum kom je soms ook leuke adressen tegen, vaak via [EA-CO]-Commercieel.

* vakantie werkers gevraagd voor Ardennen (belgie)
* Werken met IJslanders in Denemarken?
* paardrijstage in Frankrijk, waar?
* Paardrijden bij de Bedouinen in de Sahara in Tunesië (staat er niet bij, maar zij kan soms ook hulp gebruiken!)
* Gezocht: Zomerhulp jongerenkampen in Belgische Ardennen
* gezocht: camping met paarden voor vakantiejob
* country rose ranch in tsjechie (staat er misschien niet bij, maar ook hier kun je werken)

Misschien staan hier ook nog tips bij:

* Vakantiebaan!
* Vrijwilligerswerk in het buiteland.
* Hele zomervakantie weg/werken in het buitenland?
* Begeleider op ponykamp?

Zoeken op "ponykamp begeleiden" hier op bokt levert je ook veel topics op! Bij sommige maneges kun je al wel helpen als je 16 bent. Maar dit is dus wel in Nederland en vaak onbetaald.