Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
louiisie schreef:Als eerste wil ik even zeggen: ik hoop dat ik het hier goed heb neer gezet.
Al een tijdje zit ik te denken aangezien ik graag als ik geslaagd ben de TIO (toerisme) opleiding wil gaan volgen,
om deze zomer vakantiewerk te gaan doen in het buitenland. (hiervoor heb ik toestemming gekregen van mijn ouders)
Nu zit ik te denken aan een camping het liefst waar engelstallig, Duitstallig, (Franstallig) gesproken word.
Maar tijdens het rond zoeken kwam ik alleen maar campings tegen waar je minimaal 18 jaar voor moet zijn, en ik van de zomer (21-07) 16 jaar word.
heeft iemand enig idee of het mogelijk is om te gaan werken in het buitenland deze zomer?
Adil18 schreef:louiisie schreef:Als eerste wil ik even zeggen: ik hoop dat ik het hier goed heb neer gezet.
Al een tijdje zit ik te denken aangezien ik graag als ik geslaagd ben de TIO (toerisme) opleiding wil gaan volgen,
om deze zomer vakantiewerk te gaan doen in het buitenland. (hiervoor heb ik toestemming gekregen van mijn ouders)
Nu zit ik te denken aan een camping het liefst waar engelstallig, Duitstallig, (Franstallig) gesproken word.
Maar tijdens het rond zoeken kwam ik alleen maar campings tegen waar je minimaal 18 jaar voor moet zijn, en ik van de zomer (21-07) 16 jaar word.
heeft iemand enig idee of het mogelijk is om te gaan werken in het buitenland deze zomer?
Normaal is het hier wel zo dat je vanaf 16 gewoon mag werken...In Duitsland...Ik zie dat je in Wierden woont...Wil je in de buurt van je ouderlijk huis werk hebben of mag het verder weg zijn...?
Oamaru schreef:Ja, daar is een site voor. Kan hem zo snel niet vinden, moet je even googlen!
En dat kan ook als je gewoon 16 bent hoor. Meestal moeten je ouders dan wel garant staan.
Rinoa schreef:Je moet heel veel betalen. De reis, maar je betaalt ook voor het project. En die zijn abnormaal duur, kijk maar eens op de site.
Ik was 700 euro goedkoper uitgeweest als ik rechtstreeks bij de projecten had geboekt en niet via AI. Dus probeer de projecten zelf te mailen (veel zijn te vinden op google) scheelt een hoop geld en zoveel extra service hoef je van AI niet te verwachten.
Maartje1990 schreef:Ligt eraan wat je doet, dat boerderijwerk kost bijv. 250 euro.... en dan moet je zelf je reis betalen. Tja, of je dat er voor over hebt. Dat is de vraag.
Rinoa schreef:Maartje1990 schreef:Ligt eraan wat je doet, dat boerderijwerk kost bijv. 250 euro.... en dan moet je zelf je reis betalen. Tja, of je dat er voor over hebt. Dat is de vraag.
Maar je bent toch met me eens dat dat erg veel geld is om vrijwilligerswerk op een boerderij te mogen doen? Je gaat daar wèrken notabene...
Als je via een organisatie gaat verdwijnt een derde in de zak van de organisatie, echt belachelijk.
Nu klink ik heel negatief maar heb een supertijd gehad hoor, ik vind alleen dat je verhoudingsgewijs veel te veel betaalt voor vrijwilligerswerk, de organisatie wil er zelf veel te veel aan verdienen
louiisie schreef:het liefst zou ik op een camping willen werken, (voorkeur, België) maar opzich op een boerderij lijkt me ook leuk, buitenland trekt me zowiezo heel erg!
heb je misschien enig idee op welke site's ik dat kan vinden?