In april ga ik waarschijnlijk 3 dagen een workshop volgen in Zweden, even boven Stockholm, links naast Taby. En om nou voor maar 3 dagen te gaan, vind ik zonde. Ik zou dus graag een auto huren en wat langer blijven, bijvoorbeeld een week, zodat ik ook nog van de omgeving kan genieten. Heeft er iemand tips of ideeën voor iets leuks in de omgeving? Ik wil er best 1 of 2 uurtjes voor rijden, maar geen halve dagen vanwege de tijd die ik maar heb. Ik zoek niet persé paardendingen, maar gewoon mooie natuur, of gave wandelingen, mooie meren, leuke plaatsen etc. En misschien wat tips voor Stockholm, omdat ik denk dat ik daar ga verblijven. Leuke hutjes in de natuur en daar in de buurt zijn ook welkom! Alvast bedankt!
mooie natuur, gave wandelingen en mooie meren heb je daar bijna alleen maar nee sorry kan je niet aan plekken helpen, ben daar tig jaar geleden geweest 3 weken lang, heb toen ontzettend veel gezien en gewandeld. echt hele mooie natuur, watervallen, elanden zo op de weg etc, maar zou niet meer weten hoe het daar heette. maar als je even met de auto de bebouwing uitrijd kom je zo in de prachtige natuur terecht dat kan ik me nog wel herrineren. je hoeft niet ver te rijden om mooie dingen te zien
Net vorige week een paar dagen in Stockholm geweest, voor de derde keer in mijn leven. Heb jaren geleden ook twee keer het land doorkruist op die hoogte, van west naar oost en terug.
Stockholm en omgeving zijn erg mooi. Stockholm wordt 'omringd' door eilanden. De grotere kun je met de auto bezoeken, de kleinere per boot.
Ik zou zeker proberen ergens de natuur in te gaan... is hier overweldigend, prachtige bossen en meren hier!
Stockholm ben ik net een weekend geweest, zeker de oude binnenstad bekijken, en als je tijd hebt is het Vasa museum een aanrader. Helaas is Stockholm wel vrij druk met toeristen dus ik zou doordeweeks gaan. Ik heb alles gedaan met een Stockholm card, waarmee je voor 24/48/72 uur gratis kan reizen en de meeste attracties/musea bezoeken.
Karin
Geplaatst: 24-03-10 00:30
Volgens mij hoef je niet ver buiten de stad te kijken om de natuur in te gaan, kijk maar eens naar dit gedeelte van Google Maps.
Redelijk wat natuurparken en water, veel water. Ik kan me niet exact meer herinneren waar ik in 1988 en 2003 nog meer ben geweest, maar ik weet wel dat de Zweedse natuur veel indruk op me heeft gemaakt.
Vorige week vlogen we op Skavsta, dat ligt by Nyköping, zo'n 120 km van Stockholm af. Nou lag er nog enorm veel sneeuw en je zag relatief weinig van het landschap, maar zelfs dat stukje Zweden vond ik al mooi om doorheen te rijden.
Als je de kans hebt zeer zeker Stockholm bezoeken. Ik vond het een geweldige stad. Leuke sfeer, gezellige restaurantjes, leuke dingen om te bekijken. Stockholm bestaat uit verschillende eilanden en ieder eiland heeft zijn eigen stijl/thema. Weet niet goed hoe ik het moet noemen, maar daardoor is ieder eiland anders en dus de moeite van het bezoeken waard.