Where to go?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FOG

Where to go?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 00:11

Hallo beste mensen!

Ik weet dat jullie hier dood gegooid worden met dit soort topics, maar ik heb echt even hulp nodig. Ben echt inspiratieloos :+

Mijn vriend (19) en ik (18) willen van het zomer weer op vakantie, maar we hebben geen idee waar..

Vorig jaar zijn we naar Rome geweest en het jaar daarvoor naar Londen, en dat is ons erg goed bevallen maar eigenlijk willen we nu wat anders dan een stedentrip. Nou ja, eigenlijk hebben we geen idee. Een stedentrip is nog niet van de kaart }:0
Het probleem is dat we niet zo goed weten wat we willen; strand, stad of nog iets anders..

Waar we allemaal al aan hebben gedacht:

- Italie (maar vorig jaar al geweest)
- Ijsland
- De V.S., liefst New York maar dat is zo duur :(

en nog een heleboel andere dingen, maar misschien hebben jullie nog wat specifieke tips of leuke idee'tjes?
Misschien iemand die een idee heeft voor een goedkope vakantie naar Amerika?

We willen denk ik 8 dagen ofzo weg, misschien iets langer.
Budget: ongeveer 300-400 euro per persoon (mag ook meer als het echt heel leuk is :P)
En we willen (eind) juni/juli/augustus weg.

Ik weet dat dit een beetje een lastige omschrijving is waar jullie waarschijnlijk weinig mee kunnen, maar alle tips zijn welkom *D

Alvast bedankt,

Ingrid

zap

Re: Where to go?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 00:15

Jullie budget is niet heel erg groot...dus ik denk dat de verre landen (idd amerika/canada) het niet gaan worden.

Willen jullie vliegen? Gaan jullie met de auto?

Wat willen jullie vooral niet? Bergen leuk? Mooi weer/zon een pre? Actief (in de zin van kajakken/klimmen/mounainbiken of niet zo actief?

Ik ben zelf Frankrijk fan (zuid-west kust), maar dat is vooral omdat je daar heerlijk kan surfen, er een ruige zee is met hoge golven en het daar (vaak :P) lekker weer is. Met een beetje pech kan het daar ook een week regenen.

Of doe hip en boek niks en ga voor een last-minute (een echte) en dus een week vantevoren boeken. Voordeel is dat het vaak goedkoop is, het verrassend is en je je nu iig niet druk hoeft te maken over waar je heen wilt :P

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 00:20

Budget is indd niet zo groot, maar voor amerika kan dat natuurlijk altijd uitgebreid worden :D (maar we blijven studenten, dus goedkoper is altijd beter.)

Ik denk dat we willen vliegen, ik geloof dat mijn vriend niet zo'n zin had om te rijden.

En verder, mooi weer is wel vrij belangrijk. We zijn niet echt heel avontuurlijk, alhoewel dat soort dingen wel leuk zijn om te proberen. Maar dan niet de hele vakantie lang in ieder geval.

Last minute is wel een goed idee, misschien is dat wel wat want ik heb geen zin om te kiezen.. er zijn gewoon te veel leuke dingen!

Iig bedankt voor je reactie :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 00:25

Ik hoor de laatste tijd veel verhalen over kroatië en bulgarije. Schijnt erg leuk te zijn, niet duur, zon, zee en strand en ook nog eens outdoorsporten in de buurt evenals cultuur. Misschien een optie?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 09:18

Zit je als student echt vast aan de schoolvakanties? Want dan is het een stuk duurder. Juni zou het goedkoopste zijn voor jullie. Hoe verder buiten het hoogseizoen, hoe goedkoper.
IJsland gaat het niet worden vrees ik, dat land is heel erg duur, vaak zelfs 2 keer zo duur als NL. Ook moet je daar een auto huren als je het land rond wil.
Een citytrip naar New York is erg leuk, maar de vliegreizen gaan vanaf zo'n 500 euro, en dan moet je nog een hotel vinden, reken dan op zo'n 100 euro per nacht voor een 2 persoons hotel op basis van logies.

Ik denk dat je het met je budger van 300 a 400 euro ook dichterbij moet zoeken, Kroatië en Bulgarije werd al genoemd, maar ook Egypte (cultuur! en snorkelen) is buiten het seizoen heel betaalbaar. Turkije is ook heel leuk en ook daar kun je van een hoop cultuur genieten (Efeze enz.) Griekenland is ook een optie, helemaal als je uit de toeristische gebieden blijft is het erg mooi.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:17

Voor 300/400€ kan je VS en Ijsland inderdaad best meteen van je lijstje schrappen, ik vrees dat je daar zelfs met het dubbele niet zal toekomen.
Denk anders eens in de richting van Oost-Europa? Ik ben er zelf een gigantisch grote fan van. Boeiende geschiedenis, geweldige natuur, vriendelijke mensen, vaak nog niet overompeld door de grote massa van het toerisme, én goedkoop. Vorig jaar ben ik met mijn zus 12 dagen naar Polen geweest, gedeelte Krakau (inclusief de zoutmijnen, auswitch en birkenau), gedeelte Zakopane (de bergen in, in het zuiden van Polen heb je de karpaten liggen). We hebben telkens in hostels verbleven, wel de tweepersoonskamers genomen (de duurste ertussenuit dus). Verder echt elke dag uit eten geweest, we hebben de moeite niet genomen om zelf te koken. Budgetair hebben we niet echt zuinig geleefd, zijn met een bootje gaan varen, hebben een stadstoer gehad, zijn 1,5uur met paard en koets gaan rondrijden,... Totaalprijs (waar zelfs eten, drinken, souverniers in verrekend zijn): 500€/persoon

Kijk eens in de richting van Polen, Litouwen, letland, Roemenië, Bulgarije,... http://Www.skyscanner.net, http://www.ryanair.com, http://www.wizzair.com, http://www.e-bookers.com. Zoek daar eens wat rond voor goedkope vluchten. Wij zijn vorig jaar heen en terug gevlogen voor 50€. Ik heb ook net een heen-terug ticketje naar Riga gekocht voor in de paasvakantie voor 30€. In de zomer ga ik normaal naar rusland met een heen-terug ticketje van 200€. Als je wat rondzoekt kan je echt je reis hierdoor al een pak voordeliger maken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:17

Met een prijsvechter als Ryanair of Easyjet naar Nice of Barcelona vliegen.
In Barcelona kun je stad en strand combineren.

esther25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 16:27

Ik vind Italie echt geweldig, ik ga er elk jaar naartoe :+: vriendelijke mensen, heerlijk eten en supergezellige stadjes. het is ook niet zo duur en lekker warm :D

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:42

Ik ben een paar weken geleden naar IJsland geweest. Dat is op 't moment héél goed te doen. Alhoewel, misschien is het met jullie budget nogsteeds wat aan de dure kant, maar hangt er ook vanaf wat jullie willen gaan doen.

Ik ben met mijn vriend geweest, geboekt via arke.nl voor 6 dagen was het hotel + ticket tegen de 400 euro dacht ik. Het hotel zat middenin Reykjavik (niet dat dat zo groot is hoor).
Daar hebben we toen beide zo'n 350 uitgegeven, maar dan zijn we wel elke dag weggeweest (paardrijden, dagexcursie, blue lagoon, een dag een auto gehuurd).

Als ik er zo over na denk, misschien toch wat te duur. Maar wel écht de moeite waard ( :+: ) en nu (vanwege de crisis daar) wel goed betaalbaar. Normaal gesproken was 2à3 keer zo duur geweest.

Verder is Kroatië heel leuk en absoluut niet duur. Je zou misschien ook naar iets van Denemarken/Noorwegen kunnen. :)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:46

De Algarve is ook een aanrader :j.
Ben er zelf nog niet geweest maar hoor er goede verhalen over & heb me er toevallig 3 weken geleden in verdiept ivm werk.

Voor meer informatie zie: www.vakantie.nl

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:49

hmm met jullie budget in die tijd?? Zal hem niet echt worden. Ik ga zelf in de herfstvakantie naar New York. Maar daar betaal ik wel veel geld voor, maar je hebt dan wel een vakantie om nooit te vergeten :+

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:51

Hmm ik zou zeggen ga eens naar aruba! echt een aanrader!,
voor z'n 800 euries heb je een 8 daagse vakantie met hotel al in.

en het is daar echt supper mooi!
ik ga er ieder jaar 4a5 weken heen!(ook omdat me vader er woont)
maar toch leuke uitgaans gelegenheden mooi stranden,en als je wilt kan je hele mooie ritten te paard maken!