Kenia 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_M

Kenia 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 21:59

Wow het gaat gebeuren!, deze zomer ga ik op vakantie naar kenia!:D.

Hoogst waarschijnlijk eerst een 8daagse jeepsafari en daarna 5 dagen in een hotel in mambasa.

Zijn er nog mensen die kledingtips voor de safari, of andere tips hebben dingen die je mee moet nemen?:)

En ik ben best benieuwd naar fotos, en verhalen van mensen die er al zijn geweest.
Ook zou ik graag weten wat voor een leuke dingen je in mombasa kan doen?.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:56

Kenia is in ieder geval écht een super land!!
Super dat je erheen gaat :D Zou ook wel weer willen :+: helaas is het niet al te goedkoop!
Heb zelf niet echt veel tips eigenlijk, hoewel ik er toch 2 weken ben geweest :+ maar dan in de herfst en met school xD Dus gingen meer langs projecten en scholen dan dat we in de stad kwamen :)
Tijdens de safari moet je wel wat warms mee hebben, ik weet niet waar je een safari gaat doen? als dat bij nairobi (Masai Mara) is, moet je zowieso warmere kleren aan, daar kan het zo 10/15 graden kouder zijn dan in Mombasa !
De bevolking is echt super vriendelijk, en alle kindjes staren je aan of komen naar je toe rennen :+:

Ga je echt gewoon voor het vermaak, de stad in bijvoorbeeld, of ook langs lokale gebieden?
Anders kan je namelijk ook voor kindjes bijvoorbeeld een pen, ballonnen of knuffeltje meenemen? :)
Niet te groot hoor, maar ze zijn werkelijk met alles blij, al is het een leeg waterflesje die je toch in de prullenbak zou gooien ;)

Alvast heel veel plezier!!
Als je nog vragen hebt, pb maar :)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:34

Mag k mee in je koffer? :o

Kenia is echt een super land! :)
Voor de safari heb k wel 1 tip voor je, doordat je waarschijnlijk opendak heb tijdens je safari
en dus een groot gedeelte staat, kan de zon in je nek gaan staan. En geloof me een verbrande nek doet zo veel pijn! Wij hebben
speciaale petjes gekocht in nl met een flap aan de achterkant dat je nek niet verbrand! Ziet er stom uit maar op foto's kan je m tog af doen! :+

Verder zijn de schooltjes met pennen heel erg blij! De mensen zijn eigenlijk met alles al blij! Wij hadden voor
de kindjes ook nog balonnen gekocht wat ze erg leuk vonden! :D

Oja, heel veel mensen gaan je aanraden om NIET van het hotel af te gaan. Meestal kan dat wel erg makkelijk! Dit
moet je gewoon even aan t personeel vragen bij je hotel! :) Wij moesten bv niet verder dan de rotsen komen want dan raak je uit t zicht
en kan er sneller wat gebeuren!

Personeel is allemaal super! Ze mochten bij ons alleen geen fooi aannemen als je het op je vieze handoek legte, dit moet je ze
persoonlijk geven. ( weet niet of dat per hotel verschilt.. Wij zaten in Le Soleil, nu heet t North Coat Beach )

Malindi is trouwens nog een echte aanradar! Een gezellig stadje aan zee. Gewoon met de taxi en evt om een gids vragen! :)
En Simba hills is ook nog super om te doen, het is een soort klein safari park in de buurt van mombassa. Er lopen alleen maar buffels,
3 giraffen ,een stuk of 4 luipaarden en een paar olifanten. En heel wat leguanen! Tijdens die Safari ga je ook uit de auto met een gids, je loopt dan een stuk
naar beneden naar de watervallen! Is echt supermooi!

Heeel veeel plezier alfast!

Stephanie_M

Re: Kenia 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 10:02

We gaan puur voor vakantie:p, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel gewicht je mee mag nemen op die safari?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:20

Citaat:
Kenia is echt een super land!
Voor de safari heb k wel 1 tip voor je, doordat je waarschijnlijk opendak heb tijdens je safari
en dus een groot gedeelte staat, kan de zon in je nek gaan staan. En geloof me een verbrande nek doet zo veel pijn! Wij hebben
speciaale petjes gekocht in nl met een flap aan de achterkant dat je nek niet verbrand! Ziet er stom uit maar op foto's kan je m tog af doen!

Laat ik nou net willen plaatsen dat het er niet altijd (heel) warm is, vergeet niet ook gewoon lange mouwen mee te nemen. :D

classic_life

Re: Kenia 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 04:37

Ik ben niet in mombassa geweest maar wel een 6 weken lang op safari door kenia/tanzania. Misschien ook handig om een lange sjaal mee te nemen tegen het stof zodat je die rond je hoofd kan knopen, als een soort boerka. 's Nachts kan het best koud worden, dus een trui en lange broek is handig. Spray tegen muggen, misschien heb je al tabletjes tegen malaria. Ik moest toen ook een prik halen tegen gele koorst geloof ik... Net zoals citroen zegt voor de kids, pennen mee nemen, zijn ze helemaal blij mee. En inderdaad buiten het hotel altijd oppassen, je blijft ten slotte een wit mens met veel geld ( in vergelijking met hen).
Verder... zoveel mogelijk genieten :)