Couchsurfing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Couchsurfing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 19:50

Hi Bokkers :)

Ik las vandaag over de site www.couchsurfing.org en ben meteen een kijkje gaan nemen. Via deze site kan je in contact komen met mensen die een plekje in hun huis aanbieden voor reizigers, om te slapen. Ik ben van plan volgend jaar op reis te gaan naar Canada.
Ik vraag me af, heeft iemand ervaring met couchsurfing? Is het goed/slecht bevallen? Of ervaringen van mensen in je omgeving misschien?
Ik ben benieuwd :)

Narya

Re: Couchsurfing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:36

Ik heb me nog niet zo lang geleden aangemeld, maar ben nog niet op reis geweest. Had het bijna gedaan in Edinburgh, maar toen ik reactie kreeg van mijn eerste keus had ik net de dag ervoor een hostel geboekt. Nou ja, volgende keer beter. Ik lees even mee.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:38

Dat wil ik gaan doen voor mijn Day Zero!
Een vriendin van mij is zo naar Berlijn geweest en vond het erg chill, gezelliger dan een hostel ook :j

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 16:41

Ik kan alleen nergens vinden of je nou moet betalen of niet, weten jullie dat?

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:49

Ik heb gecouchsurft in Finland Helsinki.

Ik heb daar twee adressen aangedaan (daarna 'op de camping' Finland door). Het ene viel heel erg tegen moet ik eerlijk zeggen hoewel de gastvrouw heel erg aardig was en heel erg der best deed. Het tweede adres was echt super. Hartstikke aardige man, heel hulpvaardig en gezellig.

Het leuke eraan vond ik vooral dat je wat meer van 'de mensen van...' ziet, je bent wat minder toeristisch en wat meer 'hoort hier zo'. Dus je krijgt veel meer mee van het dagelijkse leven in het land en natuurlijk leuke inside concertjes of andere leuke tips.

Voor zover ik weet hoef je er niet voor te betalen (maar wij namen wel meestal iets 'Hollands' mee, al kennen ze hagelslag in FInland wel, alleen niet als broodbeleg maar als taartversiersel :P )

Kortom: aanrader, maar zoek wel een beetje goed uit waar je terecht komt en zorg voor een wat goede regeling over hoe je er gaat komen (Ophalen van een station bijvoorbeeld?)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:49

Niet persé. Als je je adres wil laten checken (wat dus aan zou geven dat je betrouwbaarder bent) dan moet je wel betalen, maar dat heb ik ook niet gedaan. Heeft ook weinig zin nu, mijn adres in Leiden laten checken :P

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:51

Misschien dat ik dit volgend jaar ook een aantal keer ga doen.
Dus ik lees mee :)

Ik weet wel dat het gratis is, al vinden ze het leuk als je iets uit NL mee neemt.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:53

Ja, wij hebben het een nacht in Londen gedaan. Prima bevallen en erg leuk om zo mensen te ontmoeten. Wij hadden al ervaring met huizenruil en voor ons was een flink stuk minder griezelig.

Toevoeging: kleinigheidje meenemen voor de ander is altijd netjes.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 17:56

Goede tip, iets meenemen van jezelf :j Alleen lastg dat je het maar zo kort vtv kan regelen..

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 20:03

Nog een vraag, weten jullie of het zo is dat je je eigen huis ook moet aanbieden als je bij iemand anders wilt slapen?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:06

Hoeft niet per definitie :)