Waar op vakantie?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mistie

Waar op vakantie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 18:25

Hoi!

Ik en mijn vriend willen in de zomervakantie graag een weekje op vakantie. We hebben alleen geen flauw idee waar we heen willen!
Nederland lijkt mij wel leuk, maar ik ben ook wel eens nieuwsgierig naar het buitenland (ben alleen nog maar in duitsland en belgië geweest :+ )

Ik zoek strand, gezellige terasjes, leuke winkeltjes en wat leuke activiteiten in de buurt....
Wat is volgens jullie een leuke plek om naar toe te gaan met z'n 2'tjes? :)

Weet nog niet wat ik eraan uit wil geven.... weet ook niet wat een 'normale' prijs is voor zo'n vakantie, omdat ik ook niet weet waar ik naar toe wil.
Dus als je 't weet, wil je dan aub de +- prijs erbij zetten?

Roept u maar! :Y)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:29

Hoe lang wil je gaan en wat is je budget. Oftewel, wat kun/wil je maximaal uitgeven?

Ga je naar west europa, ben je al gauw veel meer kwijt dan als je de oost europa in gaat.
Ik weet niet hoeveel je in west europa kwijt ben maar ik herinner me dat iemand eens zei: 2 weken griekenland (op een toeristisch eiland) met 2 kinderen 2200 euro. (en dan zit de reiskosten er nog niet bij).

1 maand in oosteuropa incl reiskosten 1600 euro ongeveer. Kan zelfs minder :)

Marokko misschien?

SuzanLarissa

Re: Waar op vakantie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:30

Griekenland is echt niet zo duur ;) wij gaan elk jaar daar heen en met zun 2tjes ben je echt niet veel kwijt

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:31

Willen jullie kamperen, appartement, hotel, hostel, B&B?
Je kan het zelf zo duur maken als je wilt.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:33

SuzanLarissa schreef:
Griekenland is echt niet zo duur ;) wij gaan elk jaar daar heen en met zun 2tjes ben je echt niet veel kwijt

Toeristisch eilandjes zijn toch wel iets duurder dan niet toeristische. Maar het scheelt ook wel dat die mensen ook altijd naar een hotel gingen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:34

staat verkeerd O:) moet bij Bokt International ;)
heb getemd :P

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:39

LZP --> BI

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:40

Marokko is een heerlijk land met gegarandeerd goed weer, maar ivm het vliegen moet je wel rekening houden met ca. 1200 euro reiskosten (2 personen, all inclusive aan het strand) buiten het hoogseizoen om. Dat geldt ook voor landen als Egypte en Tunesie.

Frankrijk is relatief duurder, maar met de auto goed te bereizen. Kamperen is gezellig en daar kun je dan al naar gelang je budget kiezen voor een makkelijke hap op een gaspit bij de tent of voor een etentje buiten de deur.

Spanje is echt een eind rijden als je zelf gaat. Ik vind het niet echt wat voor een onervaren chauffeur. Over het algemeen wel heerlijk zomerweer en zoals in Frankrijk prima qua kamperen en budgettechnisch verantwoord.

Italie is een zálig land, Noord Italie goed aan te reizen met eigen vervoer, maar je kunt bijvoorbeeld ook vliegen op Pisa of Rome. Zonde als je daar alleen op het strand ligt, op cultureel gebied is er zoveel te zien en te doen!

Oost Europa is budgettechnisch het voordeligste. In Hongarije bijvoorbeeld heb je lachwekkend goedkope campings als je niet direct aan het Balatonmeer wilt zitten. Maar er zijn ook ontzettend leuke goedgeprijsde vakantiehuizen te huur! Culinair een ontzettende aanrader en echt voor een leuke prijs zit je een avond gezellig te eten en te drinken. Wat weer betreft moet je hier wel iets meer geluk hebben dan in Zuid Europa.

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 18:44

MoonChloe schreef:
Hoe lang wil je gaan en wat is je budget. Oftewel, wat kun/wil je maximaal uitgeven?

Ga je naar west europa, ben je al gauw veel meer kwijt dan als je de oost europa in gaat.
Ik weet niet hoeveel je in west europa kwijt ben maar ik herinner me dat iemand eens zei: 2 weken griekenland (op een toeristisch eiland) met 2 kinderen 2200 euro. (en dan zit de reiskosten er nog niet bij).

1 maand in oosteuropa incl reiskosten 1600 euro ongeveer. Kan zelfs minder :)

Marokko misschien?

Hoe lang ik wil gaan staat in de openingspost. Ik denk dat ik maximaal 350 euro uit wil geven. Zelf ben ik 17, en m'n vriend 20. Ook kunnen we misschien met 'jongerenreizen' gaan. 2200 euro vind ik wel heel veel geld, ik hoef geen villa met een zwembad op het balkon of zo :+

Misschien iets als Spanje, Frankrijk, Kroatië, Turkije.... Aan die landen zat ik een beetje te denken, en ik denk dat dat best mogelijk is met jongerenreizen, voor het budget wat we hebben. :)
Right me if i'm wrong.

We willen trouwens in een hotel of een appartement! :)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:54

Als je een last minute boekt naar bv. een Grieks eiland hoeft de reis echt niet veel te kosten. Wij waren vorig jaar voor een appartement en de vliegreis samen nog geen 500 euro kwijt.
Daar zat dan verder niets bij, dus geen ontbijt of avondeten.
Voor het avondeten waren we dan ongeveer 50 euro kwijt samen en dan nog de boodschappen zoals drinken, ontbijt e.d. voor in het appartement en wat je eventueel overdag nog koopt. Ruim gerekend ben je dan ongeveer 100 euro per dag kwijt voor 2 personen denk ik.

Je kunt natuurlijk ook een busreis nemen en zelf eten klaar maken in je appartement en dan ben je waarschijnlijk nog voordeliger uit, veel succes met zoeken en alvast een prettige vakantie!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:56

Ik weet niet of jullie een rijbewijs hebben, maar op de bonnevooi naar Frankrijk is ook heerlijk! Tentje mee, ideaal!
Van te voren even campings opzoeken waar men Nederlands spreekt, die kan je het beste ook eerst bespreken...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:00

Als je niet perse in juli of augustus op vakantie hoeft, moet je proberen om buiten de schoolvakantie te gaan. Je kan gemakkelijk voor 500 euro naar Turkije vliegen, als je goed zoekt, kan je zelf voor die prijs all-incl.
Op www.corendon.nl vind je leuke aanbiedingen. Ga zelf eens lekker zoeken en plaatjes kijken, dan zie je vanzelf wat je leuk vind.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:03

In de makro krantjes staan soms ook wel leuke all-incl. reizen aangeboden. :j

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 10:57

Bedankt voor de tips! :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:27

Chubby schreef:
Marokko is een heerlijk land met gegarandeerd goed weer, maar ivm het vliegen moet je wel rekening houden met ca. 1200 euro reiskosten (2 personen, all inclusive aan het strand) buiten het hoogseizoen om. Dat geldt ook voor landen als Egypte en Tunesie.

1200, echt niet. Heb nog net Istanbul-Dusseldorf-Fez en Tangier-Milaan-Billund (dk) gevlogen voor 250 euro. Dat zijn 4 vluchten.

350 euro maar voor 1 weekje. Tjee dan kom je echt niet ver eigenlijk. Zeker niet aan strand en als je niet zelf kan koken.
Een weekje in zomer naar een eiland op een camping, zelf koken elke dag. Dan moet het wel lukken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:30

MoonChloe schreef:
Chubby schreef:

1200, echt niet. Heb nog net Istanbul-Dusseldorf-Fez en Tangier-Milaan-Billund (dk) gevlogen voor 250 euro. Dat zijn 4 vluchten.

Ik schrijf 'all inclusive', heb het niet over alleen de vluchten..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:33

ca. 1200 reiskosten.. tja dan stop ik ook wel met lezen :p

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:37

TS had op dat moment geen budget opgegeven en ik denk dat dat een redelijk normaal bedrag is voor een week op een luxe all inclusive resort hoor.. Daarbij vraagt ze om vakanties en niet om reiskosten, volgens mij is een vakantie incl verblijf e.d. ;)

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 11:10

MoonChloe schreef:
Chubby schreef:

350 euro maar voor 1 weekje. Tjee dan kom je echt niet ver eigenlijk. Zeker niet aan strand en als je niet zelf kan koken.
Een weekje in zomer naar een eiland op een camping, zelf koken elke dag. Dan moet het wel lukken.

Dan zit eten en dergelijk er nog niet bij he... alleen het verblijf :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:19

klopt, zelf koken/goedkoop eten of elke keer uitgaan scheelt ook wel.