schotland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

araber

schotland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 10:03

Hoi bokkers,

Klein beetje hulp is altijd welkom. We (mijn vriend en ik) gaan in april een weekje schotland doen.
dinsdag komen we aan 's avonds en dan willen we de eerste 2 dagen (woensdag en donderdag) in edinbrug doorbrengen (hoop dat dat genoeg is) daarna willen we 4 dagen een kleine rondreis maken(vrijdag tot maandag). Iemand misschien leuke tips voor edinburg zelf maar voornamelijk voor een kleine rondreis met auto van 4 dagen?? de 4de dag is maandag we zouden ook eventueel dinsdag morgen terug kunnen komen in edinburg aangezien we pas om 12:00 vliegen

Narya

Re: schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:27

Wat zijn je interesses? Ik kan wel heel hard roepen dat je naar een bepaald kasteel o.i.d. moet, maar als je van mooie natuur houdt vind je dat misschien helemaal niet zo boeiend.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:37

Oew, ik meld me in dit topic. Helaas nog niet om tips te geven, maar er hopelijk een paar op te pikken.
Mijn vriend en ik gaan in augustus met eigen auto vanaf Ijmuiden.
Wij zijn enorm fan van kastelen en wandelen, dus dat moet zeker goed komen daar.
Edinbrough willen wij ook zeer zeker aan doen en de westkust met al die eilanden lijkt ons ook erg bijzonder. Verder gaan onze plannen op dit moment nog niet.

We gaan binnenkort eens naar de ANWB voor een goede campinggids en ook ergens een reisgids opduikelen voor wat interessante achtergrond info.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 16:56

idd beetje dezelfde interesses als hierboven

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:44

In dat geval kun je eigenlijk alle kanten op, er zijn tientallen kastelen en wandelen in mooie natuur kan overal. Zou in jullie geval zeker naar de Hooglanden gaan. Misschien via Edinburgh - Stirling naar Skye en de Hooglanden?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:28

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:32

Hey Chantal jij hier nog ;)
Tijd niet gezien zeg! Alles goed?
Mijn zus woont in Schotland, Edinburgh toevallig! Ik ben er uiteraard ook geweest, leuke stad, erg mooi! Wij hebben heerlijk toeristisch een rondtoer gedaan met de bus, altijd handig want dan zie je veel. In de stad zelf staat een enorm kasteel, erg leuk om te zien!
Ik ben ook onder de grond geweest, volgens mij Mary king Close (ongeveer), dan zie je hoe de mensen er vroeger leefden, erg mooi om te zien want de stad is er gewoon boven op gebouwd!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:55

Nickeltje schreef:
Edinbrough willen wij ook zeer zeker aan doen en de westkust met al die eilanden lijkt ons ook erg bijzonder. Verder gaan onze plannen op dit moment nog niet.

Bedenk wel dat het slim is voor sommige eilanden om te reserveren. Ik ben naar Islay geweest afgelopen zomer en die ferry zat vol.
De westkust is schitterend trouwens, ik zou alleen al daarvoor weer terug willen.