Op vakantie naar Tunesië, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

renskje

Op vakantie naar Tunesië, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 14:44

Zoals de titel al zegt, Wie gaan er dit jaar nog meer op vakantie naar Tunesië?

Ik ga samen met mijn vriend in mei voor 8 dagen naar Tunesië.
Dit wordt onze eerste gezamelijke vakantie naar het buitenland.
wel vaak in eigen land weg geweest, en appart van elkaar naar het buitenland.

iemand nog do's en dont's? wij gaan naar Golf van Hammamet / Monastir

brand los, ben benieuwd!

Mri

Re: Op vakantie naar Tunesië, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:02

do's: AFDINGEN!
met een beetje goed onderhandelen krijg je er soms 90% vanaf _O-

wij zaten jaren geleden in Hammamet Yasmine, een (toen nog) nieuwbouw gebied wat half in aanbouw was. Daar kon ik als vrouw makkelijk alleen lopen alleen in de "oudere" medina van hammamet zelf voelde ik me een heeeeeel stuk minder gemakkelijk in mn eentje!

Taxi op de meter rijden is ook nog een tip. Verder weet ik het niet echt meer. wij zaten in de voorjaarsvakantie (2005 dacht ik, toen het hier zo sneeuwde) en hadden (voor die tijd van het jaar voor daar) slecht/koud weer.
maar dat zal je in mei niet zo hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:01

[LZP] > [BI]

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:25

Wij gaan ook naar Hammamet, geloof ik. Beetje jammer dat het een nieuwbouwgebied is, maar dat kan zusterlief de cultuurbarbaar vast wel waarderen :P Ben nog nooit in Tunesië geweest, maar verwacht dat het van de landen waar ik geweest ben wel het meest op Egypte lijkt, dat is ook vrij ehm.. toeristisch op sommige plaatsen :D

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 12:51

ik ben allang blij dat ik ga!
ik ben vroeger veel naar spanje, mallorca en griekenland geweest.
dit is denk ik wel een heel ander soort land. niet te vergelijken, en dat ga ik dus ook niet doen.

afdingen, hier in nederland doe ik dat soms ook wel, bij electronica zaken enzo.. ben benieuwd hoe ik dat daar zou doen.
vriendlief is niet zo mondig wat dat betreft, dus daar hoef ik niet op te rekenen.
in mn eentje zal ik er niet rondlopen, ga alleen met vriendje ergens heen.

is tunesië eigenlijk een duur land? of valt dat wel mee?
en excursies enzo? welke is het aanraden waard, en welke kan er overgeslagen worden?
hoorde iets over een 2daagse tocht door de woestijn? is dat wat? aangezien we er maar 8 dagen zijn wil ik die 8 dagen niet "verspillen"!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:09

Uiteraard ben ik blij om te gaan, maar voor mij hoeft het niet persé übertoeristisch te zijn, dan wordt elk land inwisselbaar. Waarin verschilt Tunesië dan nog van Egypte? Dat ze in Tunesië liever Frans met je spreken, en dat je in Egypte ook met Engels terecht kan? Ik hoop toch wel iets meer te ontdekken :P

Ik wil wel graag wat uitstapjes maken, naar Tunis, Carthago, Kairouan en Mahdi, maar of er wat te zien is, daar heb ik mij nog niet heel erg in verdiept. Dat zijn in ieder geval de belangrijke steden uit heden en vooral verleden. Alleen over straat vind ik ook geen probleem, maar mijn ouders krijgen er vast iets aan hun hart van.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:41

hallo!
ik ga ook dit jaar met mn vriend naar tunesie..
we moeten wel nog boeken (maar we zien inmiddels zoveel hotels dat we door de bomen het bos niet meer zien).

we gaan de eerste week van juni, en dan 8 dagen.
denk dat het een all inclusive formule wordt want vind de prijzen daarvan niet heel veel verschillen van gewoon een appartement bijv (voor die 100 euro meer kun je dan net zo goed all inclusive gaan denk ik dan).
vorig jaar in de zomer naar rhodos geweest, all inclusive en dat beviel vooral met de drankjes erg goed. met dat warme weer is het heeeeeerlijk om altijd gekoelde drankjes en koud water te kunnen pakken als je daar zin in hebt zonder t elke keer te moeten kopen/koelen in een koelkastje op je kamer.

wij zijn ook van plan lekker wat dingen te ondernemen. (vooral mn vriend houdt niet zo van het zonnen, ik vind dat wel heerlijk)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:50

Ik vond Tunesie vrij duur. Maar komt ook omdat ze je als rijke tourist zien, dus aangepaste prijzen hebben op terrasjes enzo. Verder goed oppassen dat je niet opgelicht wordt, ze vragen echt overal geld voor (niet zomaar mensen fotograferen enzo, ook als je de weg zoekt of een museum bezoekt krijg je ongevraagd heel veel info, ze verwachten dan echter wel dat je daarvoor betaalt).
We hadden een auto gehuurd dus geen excursies geboekt, maar dat was achteraf niet zo'n succes. (slechte wegen enzo).