Ervaringen Bangkok?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Ervaringen Bangkok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 23:56

Omdat ik volgend jaar toch weer op vakantie wil en niet zo'n strandganger ben maar meer een stedentripper, heb ik gekozen voor Bangkok. Althans daar wil ik graag heen. Nu zou ik graag enige ervaringen willen. Hoe is het eten daar en de cultuur? Ik ben namelijk het precieze voorbeeld van wat de boer niet kent dat vreet ie niet.... En is het een stad om alleen heen te gaan? Ik ga dit jaar namelijk naar New York, ook alleen.

Brand maar los!

didigirl_85

Re: Ervaringen Bangkok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:06

Hoi, ik ben vorig jaar geweest echt een aanrader!!
Qua eten zou ik me geen zorgen maken, ik ben ook een moeilijke eter maar als je van rijst en vlees houd dan overleef je het wel. Ze verkopen ook gewoon chips daar ;) . Er valt daar zoveel te zien. De fietstocht van co is een aanrader je komt dan echt overal, en de drijvende markt. Maar ook de backpacker street is erg leuk. En natuurlijk alle tempels afgaan, zo mooi! Trek wel een lange broek aan of een lange roke en een shirt anders kom je er niet in ;) Het vervoer is ook simpel, er rijden heeeel veel taxi's rond die heel graag voor je willen rijden. Maar wees duidelijk en laat niet met je sollen, zo werkt het ook op de markt. Die mensen daar zijn super arm, en willen veel geld verdienen. Ding veel af zeggen ze nee dan loop je weg en zo krijg je vanzelf een leuke prijs ;) als je nog meer wilt weten moet je het maar laten weten :) gr dionne

didigirl_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:09

O ja is het een stad om alleen heen te gaan, ik ben 1 dag zelf door het centrum heen gegaan. Moet zeggen het is te doen, maar voelde me niet echt op me gemak. De mensen zijn erg opdringerig, spreken totaal geen engels. Maar het is wel te doen hor!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:00

Ga je echt alleen naar Bangkok? De stad is best te doen maar na 3 dagen wil je echt wel weer een beetje frisse lucht hebben.
Als je meer tijd hebt raad ik je aan ook meer van het land te gaan bezoeken. Het is er zeer makkelijk reizen en goedkoop.
Ik ben vorig jaar 3 weken geweest en heb heel veel gezien en gedaan.

Tips: Co van Kessel fiets tour, neem wel de hele dag! Ontzettend leuk.
Shoppen in het MBK.
Er is ook een weekend markt, heb ik helaas gemist maar dat is de grootste van Thailand.
Hop on Hop Of rivier tour en bezoek de tempels.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 21:13

Ik wil echt alleen naar Bangkok ;)

didigirl_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:11

Idd wat cowgirl zegt niet te lang gaan, ik was er 5 dagen. En daarna had ik het wel gehad. Het is super mooi, maar in een week kan je bijna alles wel zien. De drukte en de vieze lucht, en dan vooral die benauwdheid erbij bij 40 graden ben je na een week helemaal zat ( ik wel teminste :o )

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:18

Ik ben eens 3 weken naar Thailand geweest. Ik ging 5 dagen naar een eiland en 2 dagen naar Ayutaya, de rest gewoon in BKK(dus in totaal 2 weken). Ik was bij mijn zusje en we hebben ons prima vermaakt. Idd de fietstocht van Co van Kessel is een aanrader en gewoon shoppen en parken/tempels bezoeken ook. Ik vond het er niet overdreven druk of een erg vieze lucht. Ik zat niet al te dicht bij het centrum maar wel dichtbij de skytrain wat wel makkelijk was qua vervoer.
Tis erg groen en er is zoveel te doen!