Ervaringen Dubai

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

Ervaringen Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 15:04

Hallo,

heeft er hier iemand ervaring met een vakantie naar Dubai?
Zo ja, hoe ws jou ervaring? Hoe gaan ze met vrouwen om? Zijn 3-sterren hotels ook te doen daar?

Alvast bedankt,
groetjes

Mootje

Re: Ervaringen Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:07

Dubai niet, Abu Dhabi wel (voor mijn werk). Wat een drama was dat. In NL zijn de arabieren heel anders tegen vrouwen dan 'thuis'.

Voor alleen een vakantie weet ik het niet. Waarschijnlijk heb je er, als je in een resort verblijft en niet naar buiten gaat, geen last van (net als in Egypte).

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 14:34

Oké bedankt!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 18:56

Ik heb vorige zomer 5 dagen naar Dubai geweest!
Geweldig land ;)
Hoewel t wel een grote bouwput is, zie je er de mooiste en luxeste gebouwen :D Je ziet het al bij aankomst op het vliegveld, hoe welvarend ze zijn (hoewel ze failliet waren, maar ach :'))

Hotels zullen wel goed zijn :) wij hadden een 4 sterren hotel (Oasis Beach Tower), wat al super was!

Even ook een tip van tevoren, mocht je naar Dubai gaan in de zomer, kijk GOED naar de tijd wanneer de Ramadan begint, je moet het er echt buiten plannen :o Wij hadden onbewust onze vakantie in Dubai, net in de Ramadan-periode geboekt, maar dan mag je dus echt niet drinken en eten op straat 's middags en er is helemaal niets te koop qua eten/drinken :) Nja wel in supermarkten, maar dat mag je dan alleen binnen opeten in je hotel of op de wc oid natuurlijk xD :7

Voordeel van Ramadan is dan weer wel dat je hele winkelcentra voor jezelf hebt 's middags :D Wij liepen in een grote Shopping Mall gewoon bijna alleen door het centrum :P geweldig xD

Houd er rekening mee dat je een graad of 40/45 moet verwachten in het zomer seizoen, en dat dat soms écht heet is. Bij tours met busjes kregen we wel flesjes water uitgereikt, en das ook echt nodig.
Middagje strand is wel te doen, mits je echt in de schaduw gaat liggen onder een parasol (of in het water), en goed insmeert natuurlijk.
http://www.atlantisthepalm.com/marinean ... nture.aspx is echt een aanrader als je naar een waterpark wilt gaan

Wij hebben trouwens echt totaal niets gemerkt van andere behandeling naar vrouwen toe :) Ze waren allemaal erg vriendelijk zelfs!

Wat erg leuk is om te doen is een Jeep Safari door de Woestijn te doen!
Je kunt daarbij verschillende tours kiezen. Ik zou dan http://www.arabian-adventures.com/ aanraden!

Nouja ik kan nog een hele pagina vol schrijven over mijn belevenissen in die 5 dagen, maar dat doe ik maar niet :D
Mocht je nog vragen hebben, Pb maar :D

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 19:06

Oké super bedankt voor je berichtje, dat klinkt wel heel erg leuk! :D

Die temperaturen zijn we wel gewend in Turkije, dus dat moet geen probleem zijn. :) Je maakt me wel heel erg enthousiast!! :D Ik ga nu eens even naar een hotel kijken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:50

Kennisje van me zit een paar maanden in het verre oosten, en is begonnen in Dubai. Zij had het er na twee dagen gezien ;)
Het is inderdaad een grote bouwput, winkels en gebouwen. Meer is er niet. Ja, woestijn en zee :+

Ik was in Marokko (Marrakech) toen de Ramadan begon, maar wij hebben er helemaal geen last van gehad. Alles was gewoon open, je kon ook gewoon overal eten en drinken. Dat mocht, mensen vonden het niet storend. Het openbare leven was hoogstens een paar tandjes teruggeschroefd, mensen deden het kalmer aan.
Ik vond het wel gezellig, 's avonds met iedereen gezellig eten en drinken op het grote plein.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:13

Mijn vader zit vaak in dubai, ik ben er wel eens geweest, maar vind het niet zo interessant :\

Dubai is best verwesterd, je kunt gewoon in je gewone kleding, in je bikini op het strand, hoeft geen hoofddoek om, ze gaan normaal met vrouwen om. Tegelijkertijd vind ik dat verwesterde ook een nadeel; ze proberen teveel het westen te imiteren, en alles te veramerikaniseren _O-. Alles moet groot, groter, grootst zijn, en nieuw, nieuwer, nieuwst. Ze slaan soms een beetje door met verwesteren. Belachelijk gewoon.

Ondertussen zijn ze helemaal niet zo verwesterd, je word elke ochtend om 5 uur je bed uit gedingdongd, om te gaan bidden. En ik zou idd niet tijdens de ramadan gaan :) Je mag volgens mij best eten, maar ik zou het uit respect niet zo gauw doen. Vind het nogal raar om dan te gaan eten :\

Verder last ik hierboven dat het een geweldig 'land' is, maar Dubai is geen land, maar een emiraat ;) De 7 emiraten vormen samen de Verenigde Arabische Emiraten, welke met zijn allen ook weer bestuurd worden door 1 'regering'.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:27

verootjoo schreef:
Verder last ik hierboven dat het een geweldig 'land' is, maar Dubai is geen land, maar een emiraat ;) De 7 emiraten vormen samen de Verenigde Arabische Emiraten, welke met zijn allen ook weer bestuurd worden door 1 'regering'.

O:) ja dat was ik :')
Wist t eigenlijk wel :z Wast even vergeten :D

Tis indd wel erg verwesterd :j Maar ik ken het ook niet anders dan zoals het nu is xD
10 jaar geleden was het nog 1 woestijn vlakte, en nu is het gewoon compleet omgetoverd tot een grote zaken-stad!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:35

Ik ben vorig jaar ook een week in Dubai geweest, hotel weet ik niet.. :) want ik sliep in het appartement van m'n tante.

Vond het super intressant, ook omdat we vrij veel hebben gezien in 1 week. Er is overigens ook veel te zien.
Ik moet je de Dessert safari ook aanraden zoals ik m toen 1234 aan heb geraden :P hij is écht een must-do.

Ik vond alleen die Indiërs een verschrikking.. maar jah :\