Overwinteren in bijv. Spanje, wat en hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Overwinteren in bijv. Spanje, wat en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 21:22

Beetje vreemd tijdstip voor dit topic, maar net als alle jaren ervoor blijkt dit jaar maar weer eens dat winter in Nederland gewoon funest voor mij is. Fysiek is het meer dan zwaar, maar ook mentaal blijft er niet veel meer dan een hoopje ellende van mij over in de periode januari/februari.
Alles bij elkaar opgeteld, zou ik best willen overwinteren in Spanje, maar waar, hoe, wat? Domweg in een flatje gaan zitten word ik niet beter van, ik zit dus te denken om te kijken of je bijvoorbeeld bij iemand met wat dieren zou kunnen verblijven, iets aan kostgeld betalen en daarnaast wat helpen. Gewoon, buiten bezig zijn, wat omrommelen, wat werken. Fysiek ben ik verre van in topconditie, dus daar echt fulltime gaan werken is géén optie.

Zijn hier mensen die dat gedaan hebben of er ook wel over gedacht hebben? Wat kost zoiets, wat moet je regelen, waar moet je aan denken?

Kortom, ik ben gewoon op zoek naar wat algemene informatie. Het is erg vroeg, aangezien het om volgend jaar zou gaan, maar ik weet nu nog goed hoe beroerd ik me voel. In de zomer gaat het een stuk beter met me, en dan denk ik er pas weer aan als het slechter begint te gaan. En om dan tot de ontdekking te komen dat het bijvoorbeeld niet haalbaar zou zijn..... tja, dan heb ik liever die teleurstelling nu :+

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:59

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 12:43

Dank je wel voor de linken. Google en ik zijn meestal niet zulke beste vrienden, en ik heb er dan het geduld en de concentratie niet voor om óf tig pagina's door te worstelen, of de juiste zoekterm te bedenken. Om de een of andere reden lukt het me gewoon niet....

Zeker die laatste twee linken ga ik even uitgebreid bekijken, op zich zou vrijwilligerswerk best wat zijn, afhankelijk van het werk en de hoeveelheid uren die er van je verwacht word.

Als iemand nog meer ideeën heeft, hoor ik het graag!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 02:37

Lalidan, neem s.v.p. Portugal ook mee in je overwegingen! Zeker de Algarve regio telt meer dan 300 zondagen per jaar!
Wij zitten daar maar 1,5 uur autorijden boven, zo'n 100 km. onder Lissabon. Maar het klimaat scheelt echt niet veel.
Vaak heb je in b.v. december, januari en februari dagen dat de temperatuur gemakkelijk de 20 graden haalt.
Oh, wij hebben ook een heel extreme winter met veel regen achter de rug nu... zoals overal in Europa.
Maar: de bloemen bloeien gewoon door... het regent echt niet hele dagen achter elkaar door.
En als de zon dan even schijnt... is het zo weer aangenaam.

Ik weet niet of je in Nederland een uitkering of zo hebt (nee, plaats dit niet op het internet) of dat je moet werken voor je levensonderhoud... maar je kunt zo een half jaar naar Spanje of Portugal toe hoor. Je moet je alleen goed verzekeren, zodat je ook in het buitenland verzekerd bent van deskundige arts- tandarts- of ziekenhuishulp...
Weleens gedacht aan een camper? Om zo te overwinteren? Doen heel veel mensen!

Groetjes!