vrijwilligerswerk doen in buitenland.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

vrijwilligerswerk doen in buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 00:06

Ik heb nu weer een nieuwe plan, na 2 weken Marokko en 500 halfdode katten gezien..
Ik wil dieren gaan helpen in een ontwikkelingsland. (roemenie, afrika, delen van azie) en nu heb ik paar sites gevonden en ik ben benieuwd naar ervaringen met dit stichting: http://www.projects-abroad.nl/vrijwilligersprojecten/

Of als er andere stichtingen zijn, van harte welkom. Ook tips zijn van harte welkom!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:44

Ik heb je link eventjes bekeken, goedkoop zijn ze zéker niet....

Ik heb persoonlijk super goede ervaringen met bouworde (www.bouworde.nl), maar ik heb net de Nederlandse site gezien, en blijkbaar zijn er bij jullie niet echt veel ecologische kampen. Vanuit de Belgische bouworde zijn er kampen waar met schildpadden gewerkt wordt (italie), in een berenreservaat (kroatie), in een paardenopvang (in polen. Hier ben ik drie jaar geleden geweest... ze vangen zwaar mishandelde en/of verwaarloosde paarden en andere dieren op. Zij ontvangen ook individuele vrijwilligers, dus dit hoeft niet met een 'tussenorganisatie'. Als je alleen met bv een paar vriendinnen wil gaan, en hen eventjes contacteert met die vraag, kan je daar normaal ook terecht. Hun site: http://www.tara.abc.pl/ Op de poolse versie staan het meeste recente nieuws en foto's, maar de engelse lukt ook)

Andere organisatie is www.stichtingvia.nl . Ik heb stage gelopen bij de Vlaamse afsplitsing. Normaal hebben zij ook wel wat kampen liggen waar er met dieren gewerkt wordt. Hierbij moet je normaal wel zelf je reis regelen (op het project is wel alles voor jou geregeld, het is dus enkel transport)

RelarDevi

Re: vrijwilligerswerk doen in buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 19:48

Super, ik zal de links eens bekijken. Dank je!

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:50

Ik ben zelf begeleider geweest bij een kamp in Nederland via www.siw.nl, maar ik neem aan dat de organisatie in het buitenland vergelijkbaar is. Eventueel kun je via EVS geplaatst worden.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:14

Ik vertrek over een week om vrijwilligerswerk te gaan doen in Cambodja. Ik ga dit doen via de organisatie pure for kids en tot nu toe komt het allemaal erg goed over!

http://www.pureforkids.nl

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 23:14

Cool zeg dat je naar Cambodja gaat, wist ik nog niet. Succes en heeeel veel plezier daar!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:20

Dankje, dat gaat hopelijk wel lukken :j Het komt nu allemaal erg dichtbij en ik heb er ontzettend veel zin in!

Overigens werk je bij deze organisatie vooral voor kinderen. (Onderwijs, weeshuizen) Ik ga lesgeven daar.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 23:24

simmie, nog bedankt voor de link, ziet er goed uit.

Ja, de link zegt het ook al :P Spannend joh.