Wonen & werken in het buitenland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Wonen & werken in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 21:17

Howdy bokkers!
Door het topic over emigreren, bedacht ik me dat ik het hier ook wel kon vragen en het me misschien een heleboel speurwerk scheelt :).

Ben hopeloos verliefd op de Big City (New York ;) ).
Nu is mijn plan om daar over een x-aantal jaar heen te emigreren. Maar... Omdat dat nogal wat zaakjes en rompslomp met zich meebracht, bedacht ik me om er misschien voor een half jaar of een jaar tussenuit te gaan.
Eis is dan natuurlijk wel een woonruimte en een werkplek in New York, aangezien het dan niet om een weekje vakantie zal gaan.

Mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe zijn jullie aan je woonadres gekomen? Huurden jullie particulier of zijn jullie bijv. bij gastgezinnen gaan wonen?
En hoe kom je natuurlijk aan een baan in New York? Lijkt me dat je enigszins contacten moet hebben, aangezien de vacaturebank niet zoveel hits zal geven ;).

Ervaringen en motivaties ed zijn natuurlijk ook van harte welkom :).

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 03:26

Een (half) jaar hier werken brengt helaas bijna net zoveel papierwerk met zich mee als emigreren. Ik denk dat het het makkelijkst is om alles door een organisatie te laten regelen, dan weet je zeker dat het goed zit met je visum aanvraag. Pas sowieso op dat ze er niet achter komen dat je van plan bent om later te emigreren. Je zal juist het tegenovergestelde moeten bewijzen.

PS. Volgens mij bedoel je Big Apple

Yv_

Re: Wonen & werken in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 13:09

Juist dat bedoel ik ook ;).. Kon 'm niet meer veranderen hahaha!

Organisatie? Zoals travelactive ofzo? Probleem daarmee vind ik dat het veeeeels te duur is en dat er eigenlijk dingen geregeld worden wat ik helemaal niet wil... Of zijn er nog meer van die sites/organisaties?