Evaringen; Langere periode in Spanje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RicardoOpa

Evaringen; Langere periode in Spanje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 20:51

Wie o wie nog meer?

Als ik dit jaar ga slagen voor mn VWO- examen dan zit ik vanaf September t/m Mei in Salamanca, binnenland van Spanje.
Ik heb hier echt ontzettend veel zin in en kan ook echt niet wachten tot het dan zover is.
Genoeg drijfveer om mijn best te doen voor mijn examens. :Y)

Wie heeft dit nog meer gedaan? Leuk, niet leuk, fantastisch, afzien?

Ik ben benieuwd!

JENNx

Re: Evaringen; Langere periode in Spanje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:44

Mijn vriend gaat volgend jaar ook naar Spanje, voor een jaar.

Vorig jaar maart met school naar Barcelona geweest (daar ken ik hem van). Maar een week was al fantastisch. Geef hem ook groot gelijk dat hij wel terug wil, en zelfs voor een jaar.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 21:51

Hij is een Spanjaard van oorsprong? Wat leuk!

Zelf geen plannen om er achter aan te gaan?

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:03

Nee, hij is gewoon een Drentse boer. Hij zit op dezelfde school, maar dan een jaartje hoger. Naar Barcelona was een werkweek sectie Spaans. En daardoor heb ik hem leren kennen. Hij doet dit jaar examen VWO, en gaat volgend jaar dus voor een jaar naar Spanje.

Ik ga er wel een paar keer heen, afhankelijk van mijn budget + prijzen vliegtickets ..

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:21

leuk! wat ga je daar doen? :)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:23

Salamanca is leuk.. mijn familie gaat daar al jaren naar toe voor de feria;s wij zijn ook al eens mee geweest.. hele mooie streek daar..
En simanca is een leuke stad om te stappen.. vlakbij..

Wat ga je doen daar?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:26

Ik ben ook wel benieuwd waarom je gaat en wat je gaat doen... Het scheelt nogal in wat voor context je gaat en wat voor ervaring dat zal opleveren.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 10:52

Misschien wel handig inderdaad. :+

Ik hoop dit jaar te slagen voor mijn VWO en weet eigenlijk nog niet precies wat ik wil ga doen. Misschien Hogere Hotel school, daarvoor zou Spaans spreken natuurlijk heel goed van pas komen. En mocht ik niet HHS gaan doen, dan is het hopelijk gewoon een heerlijk jaar geweest waarin ik de taal heb geleerd.

Ik kom dus echt voor de taal en het er een jaartje tussenuit zijn. Ik volg daar ook gewoon een cursus via Tricolore. :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:50

maar verder...? woon je daar alleen en je leert de taal? of ga je ook nog werken erbij of iets anders? :)

JuStm0i

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:00

Hallo!

Ik kwam dit topic tegen, normaal plaats ik nooit berichten, maar ik wilde bij deze toch even reageren want ik zit nu in Spanje!
Zit hier voor mijn studie International Business and Languages, en studeer hier aan de Universidad de Cádiz (zuidelijkste puntje van Spanje). Ben hier eind januari aangekomen, en blijf hier tot juli.
Al mijn lessen zijn hier in het Gaditaans, een dialect spaans dat gesproken in andalucia maar vooral in Cádiz gesproken word. Heel moeilijk maar je leert er wel veel van! Het zijn alleen hoorcolleges (meestal van 2 volle uren), dat is soms wel saai maar er hier genoeg te doen in de omgeving.
Nouja als je vragen ofzo hebt dan hoor ik het wel !

Groetjes

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:52

Salamanca!! :+: De leukste stad van Spanje :j Ik ben daar ook geweest na mijn eindexamen geweest, zo ontzettend naar mijn zin gehad daar! Ik was er ruim drie maanden, en dat vond ik eigenlijk wel genoeg. Het is best een klein stadje namelijk, en op een gegeven moment had ik het wel gezien. Ik ben daarom daarna nog naar Granada en Barcelona geweest.