Ik ben zelf 4keer in Londen geweest, alle keren zelf m'n vlucht en hotel geboekt en altijd vele malen goedkoper uitgeweest dan wat je voor een gecombineerde reis betaalt 
Vliegtickets kun je goedkoop vinden bij ryanair of easyjet. Dan land je op één van de luchthavens buiten Londen, maar voor ongeveer €25,- heb je een retourtje met de bus of trein naar hartje Londen. Zie je meteen wat van de stad en het scheelt je al een hoop geld omdat je niet op Heathrow/City Airport aanvliegt 
Hotel kun je zelf zo duur maken als je wilt, gewoon goed op internet kijken. Dan kun je ook een keuze maken uit een wijk/buurt waar je graag wilt zitten, zo kies ik altijd voor een hotel in de buurt van een groot metro, trein- en busstation (o.a. Kings Cross of Victoria Station): dan zit je snel overal én je bus of trein van en naar het vliegveld stopt lekker dicht bij je hotel, dat scheelt je weer reistijd op de dag van aankomst en vertrek 
Dus ik raad je echt aan om los een ticket en hotel te boeken, ter plaatse kun je alles prima regelen wat betreft transfer van en naar het vliegveld
Ik ben met m'n vriend toen 3 dagen naar Rome geweest via een reisbureau en doe het nooit meer, voor dat geld had ik waarschijnlijk 2x gekund als ik het zelf had geregeld